Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Μαϊ 30 2023

Πού «κοιτάζει» τώρα ο Μιχάλης Σάλλας - Aegean: Τα warrants και η Lufthansa - Σφηνάκια για Q&R και Austriacard

Πού «κοιτάζει» τώρα ο Μιχάλης Σάλλας - Aegean: Τα warrants και η Lufthansa - Σφηνάκια για Q&R και Austriacard

ΣΑΛΛΑΣ: Τις προάλλες σάς ενημερώσαμε για την αλλαγή σκοπού που θα κάνει η Lyktos Participations, εταιρεία του Lyktos Group που ως τώρα είχε ως αποκλειστικό σκοπό τις τοποθετήσεις σε τράπεζες. Ο σκοπός διευρύνεται προκειμένου να προβλέπει ευρύτατο πεδίο δράσης.

Μαθαίνουμε ωστόσο ότι το βλέμμα του έμπειρου τραπεζίτη και επιχειρηματία Μιχάλη Σάλλα (φωτ.) συγκεντρώνουν τέσσερις τομείς. Ενέργεια, φιλοξενία, τρόφιμα και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, πλην τραπεζών.

 

ΠΕΙΡΑΙΩΣ: Ενθουσιασμένοι με τα ενημερωτικά «σεμινάρια» που κάνουν μέσω διαδικτύου σε επιχειρήσεις εμφανίζονται υψηλά στελέχη της τράπεζας. Μεγάλο «ατού» το γεγονός ότι μπορούν να συγκεντρώνουν μεγάλο πλήθος ενδιαφερόμενων επιχειρήσεων, αλλά και να έχουν ως ομιλητές πραγματικά υψηλόβαθμα στελέχη της τράπεζας, χωρίς κανένας να φεύγει από το γραφείο του, όπως συνέβαινε στο παρελθόν.

Στη χθεσινή μεγάλη εκδήλωση που έγινε με αυτό τον τρόπο, μαθαίνουμε ότι συμμετείχαν περί τα 600 στελέχη επιχειρήσεων.

Σύμφωνα μάλιστα με το format αυτών των εκδηλώσεων, οι συμμετέχοντες μπορούν να κάνουν και ερωτήσεις, τις οποίες απαντούν σε δεύτερο χρόνο αρμόδια στελέχη της τράπεζας.

Oπότε υπάρχει και το λεγόμενο follow up στην επαφή…

 

AEGEAN: Ίσως κάτι δεν έχουμε καταλάβει καλά, αλλά δεν μπορούμε να αντιληφθούμε γιατί μέρος της αγοράς φαίνεται να προεξοφλεί πως το Δημόσιο θα σπεύσει να ασκήσει το δικαίωμα μετατροπής σε μετοχές των warrants που κατέχει, μέσα στον Ιούλιο -και να τις πουλήσει στην αεροπορική εταιρεία-, όταν η ΑΡΑΙΓ «πάει σφαίρα» (νέο υψηλό 5ετίας στα 9,84 ευρώ χθες) και εμφανίζεται να έχει εντυπωσιακές προοπτικές περαιτέρω ανόδου της μετοχής, τα επόμενα χρόνια.

Ψάξαμε να βρούμε αν το Δημόσιο έχει σχετική υποχρέωση ή αν έχει δικαίωμα η εταιρεία να ζητήσει κάτι τέτοιο, αλλά δεν διαπιστώσαμε να υπάρχει σχετική πρόβλεψη.

Όταν λοιπόν το Δημόσιο έχει μπροστά του άλλα τρία χρόνια για να μειώσει περαιτέρω τη δαπάνη των 120 εκατ. ευρώ που δάνεισε ως κρατική ενίσχυση, έναντι αυτών των warrants, με τις προοπτικές για την οικονομία, τον τουρισμό και την εταιρεία να είναι απολύτως θετικές, γιατί να πουλήσει «εδώ και τώρα» λαμβάνοντας πίσω περίπου τα μισά;

O μόνος λόγος που μπορούμε να σκεφτούμε σχετίζεται με το ενδεχόμενο μιας επανάληψης της απόφασης Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου (μετά από έγκληση της Ryanair) σε σχέση με την κρατική ενίσχυση της Lufthansa από το γερμανικό κράτος, όπου η σχετική έγκριση της Κομισιόν κρίθηκε εκ των υστέρων λανθασμένη.

Αλλά η γερμανική αεροπορική εταιρεία είχε αποπληρώσει πλήρως την ενίσχυση χωρίς αυτό να επηρεάσει την απόφαση. Σε σχετικά δημοσιεύματα μάλιστα, σημειώνεται ότι το γερμανικό κράτος εισέπραξε υπερτριπλάσιο ποσό από εκείνο που είχε τοποθετήσει, αγοράζοντας το 20% της εταιρείας το 2020.

Αδιάφορο αποδείχτηκε για τους δικαστές. Αλλά απολύτως θετικό για τον κρατικό κορβανά της Γερμανίας…

 

Q&R: Σημαντική άνοδος στην τιμή της μετοχής και παράλληλα υψηλός όγκος χρηματιστηριακών συναλλαγών παρατηρείται στη μετοχή της εισηγμένης. Μόνο χθες άλλαξαν χέρια μετοχές που αντιστοιχούν στο 2,1% του μετοχικού κεφαλαίου, ενώ ο τίτλος βρέθηκε στο 0,73 ευρώ, που συνιστά υψηλό 106 μηνών.

Κάποιοι υποστηρίζουν πως τα παραπάνω είναι αποτέλεσμα του πολύ υψηλότερου ανεκτέλεστου υπολοίπου υπογεγραμμένων συμβάσεων που διαθέτει η εισηγμένη εταιρεία σε σχέση με το παρελθόν. Αλλοι μιλούν και για κάποιον «γερό παίκτη του ελληνικού επιχειρείν» που αγοράζει κομμάτια μέσα από το ταμπλό.

Άραγε, να έχουν δίκιο;

 

AUSTRIACARD: Στο +7,44% έκλεισε χθες η μετοχή. Παράλληλα ο όγκος των 28.964 τεμαχίων που άλλαξε χέρια αποτελεί «μεγάλο νούμερο» σε σχέση με τη συνήθη συναλλακτική δραστηριότητα του τίτλου στο ταμπλό. Αλλωστε το free float στην πράξη κυμαίνεται μόλις στο 10%.

Όπως φαίνεται, η πρόσφατη παρουσίαση της εισηγμένης εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών άφησε καλές εντυπώσεις, με κάποιους αναλυτές να έχουν συνεκτιμήσει ενδεχομένως την πρόθεση του Νίκου Λύκου να πουλήσει κάποια λίγα κομμάτια, ίσα ίσα για να αυξηθεί η εμπορευσιμότητα, επιφυλασσόμενος για placement μέσα στο 2024, αν και εφόσον η τιμή στα χρηματιστήρια της Αθήνας και της Βιέννης πιάσουν κάποια «ελάχιστα απαιτούμενα επίπεδα».

Υ.Γ. Μετά τη χθεσινή άνοδο, η μετοχή βρίσκεται στα 13 ευρώ, μια ανάσα από τα 13,42 με την οποία έκανε ντεμπούτο στο ΧΑ. 

 

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΡΟΔΟΥ: Κουβάδες και σφουγγαρίστρες ήταν η πρώτη (ή η τελευταία) εικόνα όσων τουριστών βρέθηκαν στο αεροδρόμιο της Ρόδου προχθές Κυριακή. Μια μπόρα ήταν αρκετή να αποκαλύψει ένα «άγνωστο μέχρι πρότινος ελάττωμα στην οροφή του ‘Διαγόρας’», όπως μας πληροφόρησε η Fraport.

Το σίγουρο είναι ότι οι εικόνες με νερά μέσα στο terminal έκαναν τον γύρο του κόσμου και αυτό δεν το λες και διαφήμιση.

Τώρα, η Fraport Greece, φορέας διαχείρισης και λειτουργίας του αερολιμένα, τρέχει να προλάβει τα χειρότερα και να διορθώσει το πρόβλημα στο αεροδρόμιο μέσω του οποίου πέρυσι διακινήθηκαν σχεδόν 6 εκατ. ταξιδιώτες. Σε ό,τι αφορά τον εξωτερικό χώρο του αεροδρομίου, Fraport και δήμος ζυμώνονται προκειμένου να βρουν λύσεις.

Ας ελπίσουμε πριν την επόμενη ξαφνική καταιγίδα…

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v