ΠΑΥΛΟΣ ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Προσεκτικά διατυπωμένη ήταν η απάντηση του κυβερνητικού εκπροσώπου σχετικά με την ενδεχόμενη επάνοδο του Γρηγόρη Δημητριάδη στην κεντρική πολιτική σκηνή.
«Στο ποινικό σκέλος της συγκεκριμένης υπόθεσης έχει μιλήσει η Δικαιοσύνη, οπότε εγώ δεν έχω να πω κάτι περισσότερο, με τις αποφάσεις που έχει λάβει μέχρι σήμερα σε ανώτατο επίπεδο. Σε ένα άλλο σκέλος, που αφορά άλλα πρόσωπα, συνεχίζεται η συγκεκριμένη πολύ σοβαρή δικαστική διερεύνηση», σημείωσε, ενώ για το πολιτικό σκέλος δήλωσε άγνοια.
«Δεν έχω κάποια ενημέρωση περί επιστροφής κι εγώ οφείλω να σας μεταφέρω τις επίσημες ενημερώσεις που έχω. Ούτε μπορούμε να μπούμε σε μια διαδικασία ως κυβέρνηση να σχολιάζουμε φήμες. Αυτό, λοιπόν, που γνωρίζω είναι ότι κάτι τέτοιο δεν επιβεβαιώνεται. Μένει να δούμε αν υπάρχει κάποια διαφορετική εξέλιξη. Αλλά το ξαναλέω, απαντάω με βάση αυτά τα οποία γνωρίζω και δεν γνωρίζω κάτι τέτοιο», υπογράμμισε.
Και να το γνώριζε βέβαια, δύσκολα θα μπορούσε να το επιβεβαιώσει και μάλλον εκεί οφείλεται η… δημιουργική ασάφεια. Πάντως, όπως έχει ενημερώσει η στήλη, ο πρώην γ.γ. του πρωθυπουργού επιδεικνύει ιδιαίτερη κινητικότητα, με ό,τι αυτό μπορεί να σημαίνει…
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ: Στα πρώτα της βήματα βρίσκεται η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) στην Ελλάδα, αν πιστέψουμε τα στοιχεία της Eurostat.
Με βάση τα δεδομένα Αυγούστου, μόλις το 9,81% των ελληνικών εταιρειών με πάνω από 10 εργαζόμενους χρησιμοποίησε ΑΙ πέρυσι. Το ποσοστό είναι υπερδιπλάσιο από το 4% του 2024, αλλά κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ, που βρίσκεται στο 13,48%. Ελαφρά καλύτερη η εικόνα στις εταιρείες με 50 έως 249 εργαζόμενους, καθώς το ποσοστό ανεβαίνει στο 15,91%.
Όπως εξηγεί η Beta Χρηματιστηριακή, η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται κυρίως για θέματα HR, όπως οι προσλήψεις και η εκπαίδευση. Βασικοί ανασχετικοί παράγοντες το υψηλό επενδυτικό κόστος και οι ανησυχίες για τα προσωπικά δεδομένα.
ΥΠΑ: Με αφορμή αφενός τις καθυστερήσεις που καταγράφηκαν το καλοκαίρι στις πτήσεις και αφετέρου την επίθεση που εξαπέλυσε πρόσφατα η χαμηλού κόστους αεροπορική Ryanair κατά παντός υπευθύνου, συμπεριλαμβανομένης της Ούρσουλας (μία είναι), λόγω αυτών ακριβώς των προβλημάτων που εμφάνισε το Κεντρικό Σύστημα Διαχείρισης Εναέριας Κυκλοφορίας (ΑΤΜ) της Ελλάδας, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έσπευσε να δηλώσει… παρούσα.
Με μια μακροσκελέστατη, 4σέλιδη ανακοίνωση, η ΥΠΑ κοινοποίησε τις ενέργειες που έχουν δρομολογηθεί για την αναβάθμιση των υπηρεσιών αεροναυτιλίας και εναέριας κυκλοφορίας με επενδύσεις σε εξοπλισμό αλλά και σε ανθρώπινο δυναμικό.
Όπως σημειώνεται στη σχετική ανακοίνωση, οι αλλαγές αυτές έρχονται να απαντήσουν «σε χρόνια προβλήματα» και ταυτόχρονα καλύπτουν «κενά τα οποία είχαν αφήσει τη χώρα εκτεθειμένη σε ευρωπαϊκές παρατηρήσεις και κυρώσεις επί σειρά ετών».
Μένει να δούμε πότε θα ολοκληρωθούν οι δράσεις…
ΝΑΥΤΙΛΙΑ: Η Capital Gas Carrier του Βαγγέλη Μαρινάκη πούλησε ακόμη ένα μεταχειρισμένο πλοίο μεταφοράς LNG για scrap. Σύμφωνα με το Tradewinds, το Trader II, με έτος κατασκευής 2002, πουλήθηκε στη Σιγκαπούρη έναντι περίπου 13,6 εκατ. δολαρίων.
Η εταιρεία συνεχίζει να αποσύρει παλαιότερα σκάφη, ενώ παράλληλα αναμένεται να παραλάβει 16 πλοία μεταφοράς αερίων (LNG, υγραερίου, αμμωνίας και LCO2) νέας τεχνολογίας εντός της επόμενης τριετίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος η αγορά διάλυσης LNG δουλεύει… υπερωρίες, με αριθμό-ρεκόρ πλοίων παλαιότερης τεχνολογίας (steam turbine) που γίνονται… παλιοσίδερα.
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Στην έκδοση εταιρικού ομολόγου διαπραγματεύσιμου στο ΧΑ προχωρά εντός δεκαπενθημέρου ο όμιλος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το νέο ομόλογο θα αποπληρώσει εκείνο που εκδόθηκε το 2021 και λήγει το 2027, αλλά και θα υποστηρίξει το ευρύ επενδυτικό πλάνο του ομίλου. Υπενθυμίζεται πως με την έκδοση του 2021 άντλησε 500 εκατ. ευρώ και η έκδοση είχε υπερκαλυφθεί κατά 1,4 φορές.
Οι λεπτομέρειες της νέας έκδοσης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μένει να αποσαφηνιστούν, καθώς ο χρόνος εκδήλωσης της δημόσιας προσφοράς και το κλίμα στις αγορές καθορίζουν πάντα τις τελικές αποφάσεις.
Είναι η δεύτερη ανάλογη κίνηση το τελευταίο διάστημα. Στις αρχές Ιουλίου, και η Aegean εξέδωσε νέο επταετές εταιρικό ομόλογο ύψους 250 εκατ. ευρώ, με τελική απόδοση 3,7%.
ΤΕΡΝΑ: Κατά 538 άτομα αύξησε το απασχολούμενο προσωπικό της στη διάρκεια της περσινής χρονιάς η εταιρεία, κατασκευαστικός βραχίονας του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, λόγω αύξησης της κατασκευαστικής δραστηριότητας και του ανεκτέλεστου.
Ως αποτέλεσμα (και) της μεταβολής στον αριθμό προσωπικού, το κόστος μισθοδοσίας (μισθοί, παρεπόμενες παροχές, ασφαλιστικές εισφορές, αμοιβές οιονεί προσωπικού) εκτινάχθηκε σε 159,23 εκατ. ευρώ από 120,5 εκατ. ευρώ το 2023.
Το ανεκτέλεστο ξεπερνούσε τα 4,1 δισ. ευρώ στο τέλος του 2024, ενώ φέτος αναμένεται να εκτελεστεί το 1,5 δισ. ευρώ.
MΙG: Στα 3,9 ευρώ, με άνοδο που ξεπέρασε το 20%, εκτινάχθηκε η μετοχή στη χθεσινή συνεδρίαση, που ήταν και η πρώτη όπου Πειραιώς και Euroxx ανέλαβαν ειδικοί διαπραγματευτές.
Ο τζίρος ξεπέρασε τις 400 χιλιάδες ευρώ, ο μεγαλύτερος για τη φετινή χρονιά, ενώ ο τίτλος βρίσκεται πλέον σε υψηλό έτους. Η κεφαλαιοποίηση στα 122,4 εκατ. ευρώ.
ΚΥΠΡΟΥ: Στο πρώτο εξάμηνο η τράπεζα ολοκλήρωσε πωλήσεις ακινήτων ύψους 211 εκατ. ευρώ, εγγράφοντας κέρδος 8 εκατ. ευρώ. Το ίδιο διάστημα περιήλθαν στην κατοχή της, μέσω συμφωνιών ανταλλαγής χρέους, ακίνητα αξίας 8 εκατ. ευρώ.
Έτσι, στις 30 Ιουνίου η αξία των ανακτηθέντων ακινήτων ανερχόταν σε 442 εκατ. ευρώ, κάτω από τον στόχο που είχε τεθεί για το έτος (μείωση του χαρτοφυλακίου σε περίπου 500 εκατ. ευρώ). Η ταχύτερη μείωση του αποθέματος ανακτηθέντων ακινήτων χωρίς εγγραφή ζημιάς επέδρασε θετικά στους κεφαλαιακούς δείκτες.
ΙΑΤΡΙΚΟ ΑΘΗΝΩΝ: Στην οικογένεια Αποστολόπουλου κατευθύνθηκε το πακέτο μετοχών (πωλητής ήταν θεσμικό χαρτοφυλάκιο) που άλλαξε χέρια την προηγούμενη εβδομάδα και αφορούσε το 2,65% της εισηγμένης.
Ειδικότερα, στις συνεδριάσεις της Πέμπτης και της Παρασκευής, εταιρεία συνδεδεμένη με την οικογένεια απέκτησε 2.524.000 τίτλους ή περίπου το 2,9% της εισηγμένης. Η «Γεώργιος Αποστολόπουλος Συμμετοχών» αγόρασε την Πέμπτη 224.000 μετοχές έναντι 1,96 ευρώ ανά μετοχή, ή 439.040 ευρώ, και την Παρασκευή 2,3 εκατ. μετοχές στα 1,965 ευρώ (στα 4,519 εκατ. ευρώ το τίμημα), ενώ ο τίτλος πραγματοποίησε έντονη ανοδική κίνηση έως τα 2,26 ευρώ στο κλείσιμο της εβδομάδας.
Βέβαια, κάποιοι θα ρωτήσουν πώς θα αντιμετωπιστεί το ζήτημα της ελάχιστης απαιτούμενης διασποράς που απαιτεί ο νέος κανονισμός του ΧΑ, αφού το free float αντί να διευρύνεται, συρρικνώνεται.
Χρηματιστηριακός παράγοντας, πάντως, επισημαίνει ότι το όλο θέμα θα μπορούσε να διευθετηθεί χωρίς καμιά ενέργεια, σε περίπτωση που δοθεί η λύση μέσα από το ταμπλό του ΧΑ. Ειδικότερα, αν η χρηματιστηριακή αξία του Ιατρικού Κέντρου ξεπεράσει τα διακόσια εκατ. ευρώ (σήμερα κυμαίνεται γύρω στα 190 εκατ. ευρώ), τότε το ελάχιστο ποσοστό διασποράς που απαιτεί ο κανονισμός είναι 15% και όχι 25%.
Σε κάθε περίπτωση, χθες ο τίτλος υποχώρησε κατά 4,42% και ολοκλήρωσε τη συνεδρίαση στα 2,6 ευρώ, με συναλλαγές μόλις 73,4 χιλιάδων ευρώ.