Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Μαϊ 5 2008

Τα... νερά και τα σενάρια για εξελίξεις

Τα... νερά και τα σενάρια για εξελίξεις
Η επικείμενη συμφωνία μεταξύ ελληνικού δημοσίου και Deutsche Telekom για την είσοδο των Γερμανών ως στρατηγικού επενδυτή στον ΟΤΕ προκαλεί σειρά σεναρίων για την εξέλιξη του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων.

Στο οικονομικό επιτελείο, όμως, δείχνουν να έχουν αποφασίσει ότι ΟΤΕ, λιμάνια και... ολίγη από ΕΛΠΕ (από το καλοκαίρι το Δημόσιο χάνει το προνόμιο διορισμού του management team) ίσως είναι αρκετά για φέτος.

Επομένως, τα σενάρια περί εισόδου στρατηγικών σε ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ δεν αποκλείεται να μείνουν σενάρια επί… χάρτου, τουλάχιστον για το 2008, χωρίς να αποκλείεται όμως κάποια διάθεση μετοχών, έστω στη μία εκ των δύο περιπτώσεων. 

Ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση της ΕΥΔΑΠ προαπαιτεί καταρχήν τη διευθέτηση σειράς εκκρεμοτήτων με σημαντικότερη αυτή των -υπολογίσιμων- οφειλών του Δημοσίου προς την Επιχείρηση.

Προς το παρόν, το Δημόσιο δεν έχει αποφασίσει καν πώς η Επιχείρηση θα καλύψει το έκτακτο κόστος από την έναρξη λειτουργίας των νέων εγκαταστάσεων στην Ψυττάλεια.

Tο οποίο δεν είναι καθόλου αμελητέο. Περί τα 15 εκατ. ευρώ τουλάχιστον υπολογίζεται η φετινή επιβάρυνση, ενώ με επιπλέον 25 εκατ. ευρώ θα επιβαρυνθεί η ΕΥΔΑΠ τη διετία 2009-10.

Σκέψεις για αύξηση τιμολογίων όπως και για επιβολή ειδικού τέλους υπάρχουν, αλλά οι μήνες περνούν χωρίς να λαμβάνονται αποφάσεις.

Και χωρίς κάλυψη του επιπλέον κόστους, ούτε καν διάθεση μετοχών ΕΥΔΑΠ δεν είναι εύκολο να διενεργηθεί,  όχι.... ολόκληρη ιδιωτικοποίηση.

Όσο για την ΕΥΑΘ, oύσα μικρότερη από την ΕΥΔΑΠ θα μπορούσε να ιδιωτικοποιηθεί ή να βρει "στρατηγικό" ευκολότερα.

Θα πρέπει, όμως, να ξεπεραστούν ενδοκυβερνητικές αντιδράσεις . Και ο Σαρακατσάνος Σουφλιάς μπορεί τελικώς να έδωσε τη συγκατάθεσή του για τον ΟΤΕ (με βαριά καρδιά απ' ό,τι μαθαίνουμε), αλλά τα νερά αφενός είναι… βιλαέτι του, αφετέρου είναι και μονοπώλιο.

Αφήστε δε που μια ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση της ΕΥΑΘ πιθανώς να απειλήσει την ίδια την ΕΥΔΑΠ, αφού ο όποιος "στρατηγικός" θα έχει βάλει πόδι στην ελληνική αγορά και θα έχει και μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων να κατεβαίνει από βορρά προς... νότο.

Έλα όμως που η ΕΥΔΑΠ -μην το ξεχνάμε- εμπερικλείει και τα μεγαλύτερα δυνητικά έσοδα για το Δημόσιο, οπότε δύσκολα θα δεχτεί το Δημόσιο να μειώσει εμμέσως την αξία της.

Ας κρατήσουμε μικρό καλάθι λοιπόν, παρότι πολλά... κεράσια ακούγονται!

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v