Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιαν 8 2009

Jumbo: Τι οδήγησε σε αλλαγή στάσης…

Jumbo: Τι οδήγησε σε αλλαγή στάσης…
Διαβάζοντας σχετικό δελτίο Τύπου της Jumbo μπορεί να διαπιστώσει κάποιος αλλαγή στρατηγικής στο μέτωπο των επενδυτικών σχέσεων του εισηγμένου ομίλου.

Και εξηγούμαστε: Εδώ και χρόνια, τα αρχικά guidance της Jumbo ήταν πάντοτε ιδιαίτερα συντηρητικά, με αποτέλεσμα τα τελικά κέρδη να αποδεικνύονται σαφώς ανώτερα των αρχικά προβλεφθέντων.

Πέραν αυτού, όμως, η συνολική γενικότερη επικοινωνία της εισηγμένης ήταν…ιδιαίτερα χαμηλών τόνων, παρά την ισχυρότατη άνοδο των αποτελεσμάτων.

Τα πράγματα όμως φαίνεται τώρα να έχουν αλλάξει. Η διοίκηση της Jumbo έσπευσε κιόλας την 5η Ιανουαρίου -την πρώτη ουσιαστικά εργάσιμη ημέρα του νέου έτους- να ανακοινώσει επισήμως ότι υπερκαλύφθηκε κατά το πρώτο εξάμηνο της χρήσης ο στόχος για άνοδο πωλήσεων 15%!

Στο ίδιο επίσης δελτίο Τύπου, ο όμιλος έσπευσε να χαρακτηρίσει "εξαιρετική" (λέξη που δεν… πρέπει να υπήρχε μέχρι πρότινος στο λεξιλόγιο για το team του μετριοπαθέστατου κ. Απ. Βακκάκη) την επίδοση του υπερκαταστήματος στη Βουλγαρία, προσθέτοντας ότι "η πορεία του πρώτου καταστήματος δικαιολογεί την απόφαση της διοίκησης για επιτάχυνση του ρυθμού επένδυσης στη χώρα".

Τι λοιπόν μπορεί να οδήγησε σε μια τέτοια αλλαγή επικοινωνιακής στάσης;

Πολύ πιθανόν, η διοίκηση να έσπευσε να ανακοινώσει (5/1) την υπερκάλυψη του στόχου, επειδή εισήλθαν προς διαπραγμάτευση οι νέες δωρεάν μετοχές (1ν/1π) που διένειμε η εισηγμένη. Θέλησε δηλαδή, ενδεχομένως, η διοίκηση να αποτρέψει μια επίπτωση επί της μετοχής, η οποία θα προερχόταν βραχυπρόθεσμα από την είσοδο των νέων μετοχών, ιδίως όταν ο τίτλος από τις παραμονές των Χριστουγέννων μέχρι σήμερα έχει κερδίσει σημαντικό έδαφος.

Επιπλέον, ενδεχομένως η διοίκηση να θέλησε να απαντήσει σε ένα κλίμα δυσπιστίας που τον τελευταίο καιρό υπάρχει γύρω από το αν η εισηγμένη συνεχίζει να αποτελεί growth story ή όχι.

Μερικοί αμφισβήτησαν κατά πόσον οι πωλήσεις θα μπορούσαν να αυξηθούν σε περιόδους κρίσης, κάποιοι άλλοι φοβήθηκαν μεγάλη συρρίκνωση στα περιθώρια κέρδους (πέρα από εκείνη των 4 ποσοστιαίων μονάδων που θα μπορούσε να θεωρήσει αναμενόμενη η διοίκηση της εισηγμένης μακροπρόθεσμα) και, τέλος, ορισμένοι έθεσαν εν αμφιβόλω το εγχείρημα στη Βουλγαρία.

Φαίνεται, λοιπόν, ότι η διοίκηση της Jumbo σήμερα νιώθει την ανάγκη να υπερασπιστεί περισσότερο απ' ό,τι στο παρελθόν την εικόνα της μετοχής της, η οποία άλλωστε είναι διαπραγματεύσιμη με έντονα μονοψήφιο P/E.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v