Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Απρ 16 2013

Δρόμοι: Ποτίστηκε ο βασιλικός, όχι η γλάστρα

Δρόμοι: Ποτίστηκε ο βασιλικός, όχι η γλάστρα
Σαφώς ωφελημένες οι μετοχές των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων στο ταμπλό του Χ.Α., από την αναμενόμενη επανεκκίνηση των μεγάλων αυτοχρηματοδοτούμενων οδικών αξόνων.

Να σημειώσουμε ότι οι διοικήσεις των εταιρειών και οι παράγοντες της αγοράς έχουν κρατήσει μέχρι τώρα χαμηλούς τόνους, περιμένοντας προφανώς και τη συμφωνία των τραπεζών, σε αντίθεση με την κυβέρνηση που έσπευσε να πανηγυρίσει, θεωρώντας την υπόθεση κλεισμένη από χέρι.

Άλλωστε υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου δεν διστάζουν να δηλώνουν επισήμως ότι υπάρχει προφορική συμφωνία με τις τράπεζες και πως η επίσημη επικύρωση αποτελεί απλώς θέμα κάποιων ημερών.

Μετά από όλα αυτά, τις τελευταίες δέκα περίπου ημέρες, η μετοχή της Ελλάκτωρ έφυγε από το 1,5 ευρώ και πήγε στα 2,15, της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε από το 1,5 ευρώ επίσης για να φτάσει στα 2,12 ευρώ και της J&P Άβαξ βρέθηκε από το 1,15 στο 1,50 ευρώ.

Στον άξονα του Αιγαίου (Μαλιακός-Κλειδί) από τις εισηγμένες εταιρείες μετέχουν η Ελλάκτωρ με 20%, η J&P Άβαξ με 16,25%, η θυγατρική της Αθηνά με 5%, η ΑΕΓΕΚ με 10%.

Στην Ολυμπία Οδό, μετέχουν με ποσοστό 17% κάθε μία η Ελλάκτωρ, η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και η J&P Άβαξ και με επιπλέον 2,1% η Αθηνά.

Στην Ιονία Οδό, επίσης, η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ μετέχει με 33%.

Τα στελέχη του υπουργείου επίσης εξέφρασαν την αισιοδοξία τους για την πορεία του μετρό της Θεσσαλονίκης, αλλά και για άλλα μεγάλα έργα.

Τι δεν είδαμε; Παράγοντας της αγοράς σχολίασε πως δεν είδαμε να επηρεάζονται στο ταμπλό οι μετοχές των εταιρειών εκείνων που μπορεί μεν να μην ανήκουν στον κατασκευαστικό κλάδο, αλλά θα μπορούσαν να επηρεαστούν θετικά από την υλοποίηση των συγκεκριμένων οδικών αξόνων…

Από μετοχική άποψη, λοιπόν, ποτίστηκε ο βασιλικός (μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι), αλλά όχι και η… γλάστρα (τίτλοι εταιρειών άλλων κλάδων που αναμένεται να γράψουν τζίρους από τα συγκεκριμένα έργα).

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η ΕΛΤΡΑΚ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v