Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τουρισμός: Η «αντεπίθεση» της Αθήνας ξεκίνησε

Υποσχόμενες οι κινήσεις της Πολιτείας για ανάκαμψη της τουριστικής κίνησης στην Αττική από το 2014. Οι δράσεις και το τουριστικό portal. Γράφει ο οικονομικός διευθυντής της ΓΕΚΕ (President), Χρ. Παπαδόπουλος.

  • του Χρήστου Παπαδόπουλου
Τουρισμός: Η «αντεπίθεση» της Αθήνας ξεκίνησε

Το έτος 2012 ήταν αδιαμφισβήτητα η πιο δύσκολη χρονιά από την εμφάνιση της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα. Παρόλα αυτά αυτή τη φορά δεν θα ήθελα να αναφερθώ στη κακή οικονομική κατάσταση στην οποία βρέθηκε η χώρα μας -αλλά και οι πολίτες της- αλλά θα ήθελα να ενισχύσω αυτήν την νότα αισιοδοξίας που από τις αρχές του έτους 2013 διεθνή και εγχώρια μέσα ενημέρωσης επισημαίνουν.

Δεδομένου ότι ο τουρισμός πρέπει να αποτελεί μέγιστη εθνική υπόθεση διότι αποτελεί από τα βασικά μέσα εξόδου της χώρας από την κρίση και ότι η Αθήνα έχει τη δυνατότητα να γίνει το μεγαλύτερο συγκριτικό πλεονέκτημα για την Ελλάδα και τους Έλληνες, θα ήθελα να αναφερθώ στην προσπάθεια από την ελληνική κυβέρνηση της ενίσχυσης του τουριστικού ρεύματος προς την Αθήνα η οποία παρουσιάστηκε στο Μουσείο της Ακρόπολης με το ολοκληρωμένο πρόγραμμα τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Αττικής.

Στόχος του προγράμματος είναι να καταστήσει την Αττική έναν από τους ελκυστικότερους «city break» προορισμούς, αναδεικνύοντας το τουριστικό προϊόν της με στοχευμένες δράσεις.

Για το σκοπό αυτό θα χρησιμοποιηθούν όλα τα διαθέσιμα κανάλια επικοινωνίας σε σημαντικές τουριστικές αγορές, όπως είναι η Αγγλία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία και η Ρωσία.

Η εφαρμογή του προγράμματος φιλοδοξεί να κατατάξει την Αττική και τα νησιά της ανάμεσα στους top-10 «city break» ευρωπαϊκούς προορισμούς.

Παράλληλα δε, μέσα από το πρόγραμμα αυτό επιδιώκεται η επέκταση της τουριστικής περιόδου πέρα από τους καλοκαιρινούς μήνες, προς εξασφάλιση επιπλέον τουριστικού κεφαλαίου, αναδεικνύοντας την πληθώρα των ενδιαφερόντων που προσφέρει το σύνολο της περιφέρειας, ενισχύοντας ταυτόχρονα τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό.

Σημαντικό μέρος του προγράμματος τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Αττικής -συνολικού προϋπολογισμού 6,942 εκατ. ευρώ προ ΦΠΑ- αποτελεί η διαδικτυακή παρουσία της.

Το τουριστικό portal της περιφέρειας Αττικής έχει ήδη φιλοξενήσει πάνω από 130.000 επισκέπτες. Το portal είναι διαθέσιμο σε δύο γλώσσες (ελληνικά και αγγλικά) και σύντομα θα είναι διαθέσιμο σε άλλες τέσσερις (γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά και ισπανικά).

Για την προώθησή του χρησιμοποιήθηκαν στοχευμένες banner καμπάνιες στις αγορές ενδιαφέροντος, που μέχρι σήμερα έχουν αποδώσει πάνω από 144.000 «χτυπήματα», ενώ σχεδιάστηκε ειδική καμπάνια στη μηχανή αναζήτησης της Google με στόχο τους τουρίστες «city break» προορισμών.

Ακόμα, δημιουργήθηκαν 11 θεματικές διαφημιστικές ταινίες σε έξι γλώσσες και 11 καταχωρήσεις (για περιοδικά και εφημερίδες), που παρουσιάζουν με τον καλύτερο τρόπο την ευρεία γκάμα διαθέσιμων ταξιδιωτικών εμπειριών που ο επισκέπτης μπορεί να βιώσει στην Αττική και στα νησιά του Αργοσαρωνικού.

Η προβολή των ταινιών έγινε από το Travel Channel, ένα από τα μεγαλύτερα ταξιδιωτικά κανάλια διεθνώς.

Είναι μια κίνηση που όμοιά της δεν έχει γίνει και θεωρώ ότι τα αποτελέσματα σίγουρα θα είναι θετικά για το τουρισμό μας αλλά και θεαματικά.

Είμαι από τους ανθρώπους που πιστεύουν στη διαφήμιση και στα θετικά αποτελέσματά της. Είμαι επίσης από αυτούς που πιστεύουν ότι αν το προϊόν που διαφημίζεις δεν έχει τα χαρακτηριστικά που του προσδίδεις μπορεί να φέρει αρνητικά αποτελέσματα.

Και αυτό το αναφέρω διότι η Πολιτεία πρέπει επίσης να δώσει μεγάλη σημασία στην επισκευή, συντήρηση και αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος αν επιθυμούμε οι επισκέπτες μας να γίνουν κράχτες των πραγματικά αστείρευτων τουριστικών θεαμάτων που έχει να αναδείξει η Αθήνα.

Τέλος μια μικρή αναφορά στο συνεδριακό τουρισμό της Αθήνας ο οποίος τα τελευταία δυο χρόνια έχει πάρει τη κατιούσα.

Το 2012 η χώρα μας βγήκε εκτός της λίστας με τους είκοσι δημοφιλέστερους συνεδριακούς προορισμούς. Ειδικότερα, βρέθηκε στην 34η θέση με 114 συνέδρια και η Αθήνα στην 40η θέση με 52 συνέδρια. Το 2011 η Ελλάδα κατείχε την 28η θέση με 127 συνέδρια και η Αθήνα την 35η θέση με 55 συνέδρια.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από το 2011 Ελλάδα και Αθήνα βρίσκονταν στην 19η θέση.

Τόσο το 2011 όσο και το 2012 αναμφισβήτητα αποτέλεσαν δύο χρονιές ιδιαίτερα δύσκολες για την ελληνική συνεδριακή αγορά, αλλά σε καμία περίπτωση η κατάσταση στη χώρα και η οικονομική κρίση, δεν επιτρέπει και πόσο μάλλον δεν δικαιολογεί αυτή την κατάταξη.
Είναι λοιπόν σημαντικό για τη σωτηρία του συνεδριακού τουρισμού, η σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου τομέα με άμεσες στοχευμένες και ουσιαστικές δράσεις.

 

*Συμφωνείτε ή διαφωνείτε με τον αρθρογράφο;

Τι γνώμη έχετε;To Εuro2day.gr ενθαρρύνει τον διάλογο και την έκφραση απόψεων από τους αναγνώστες. Σχολιάστε το άρθρο και πείτε την άποψή σας δημόσια για όσα συμβαίνουν και μας αφορούν όλους. Αν θεωρείτε το άρθρο σημαντικό, διαδώστε το με τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v