ΔΕΠΑ: Με συμπιεσμένο αέριο η τροφοδοσία βιομηχανιών της Αχαΐας

Στην Κόρινθο οι εγκαταστάσεις CNG της ΔΕΠΑ, για την τροφοδοσία βιομηχανιών της Πάτρας. Τον Μάιο το αναπτυξιακό σχέδιο της ΔΕΠΑ γαι το φυσικό αέριο στη Δυτική Ελλάδα. Σε δεύτερη φάση και μετά το 2019, το υγροποιημένο.

ΔΕΠΑ: Με συμπιεσμένο αέριο η τροφοδοσία βιομηχανιών της Αχαΐας

Στην Κόρινθο θα δημιουργηθεί από τη ΔΕΠΑ η εγκατάσταση, από την οποία θα τροφοδοτείται η Πάτρα με συμπιεσμένο φυσικό αέριο - CNG (Compressed Natural Gas).

Το καύσιμο με τη μορφή αυτή θα χρησιμοποιείται σε πρώτη φάση από βιομηχανίες που είναι εγκατεστημένες εκεί, ενώ σε δεύτερη φάση, που προσδιορίζεται για το 2019, το λιμάνι της Πάτρας θα έχει τις απαραίτητες εγκαταστάσεις μέσω των οποίων εμπορικά πλοία θα μπορούν να εφοδιαστούν με υγροποιημένο φυσικό αέριο.

Τα παραπάνω ανακοινώθηκαν την περασμένη Παρασκευή στην Πάτρα, στο πλαίσιο ειδικής ημερίδας που διοργανώθηκε εκεί, υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος. Συγκεκριμένα και με βάση τα όσα ανέφερε στην ημερίδα ο Διευθυντής Δραστηριοτήτων Διανομής Αερίου της ΔΕΠΑ Θεόδωρος Τερζόπουλος, το αναπτυξιακό πρόγραμμα για τη χρήση του φυσικού αερίου στη Δυτική Ελλάδα θα παρουσιαστεί τον ερχόμενο Μάιο.

Ο παραπάνω σχεδιασμός αποτελεί στην ουσία το πρώτο βήμα για τη δημιουργία αποκεντρωμένων εγκαταστάσεων και δικτύων φυσικού αερίου μικρής κλίμακας, μέσω των οποίων θα τροφοδοτούνται επιχειρήσεις και κατοικίες με φυσικό αέριο για την κάλυψη των αναγκών τους.

Η Πάτρα και ειδικότερα το εμπορικό της λιμάνι εξάλλου είναι ένα από τα έξι που έχουν επιλεγεί στο πλαίσιο του προγράμματος Poseidon Med, στα οποία θα δημιουργηθούν εγκαταστάσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου για την τροφοδοσία πλοίων. Ωστόσο η προοπτική αυτή με βάση όλες τις καταρχήν μελέτες που έχουν γίνει μετατίθεται μετά το 2018, καθώς υπάρχει πρόβλημα στην εξεύρεση χώρου που θα πληροί τις προδιαγραφές ασφαλείας για τη δημιουργία των εγκαταστάσεων.

Με τα δεδομένα αυτά, σε πρώτη φάση θα προωθηθεί η δημιουργία υποδομής για συμπιεσμένο φυσικό αέριο, το οποίο θα μεταφέρεται με ειδικά οχήματα στους χώρους των χρηστών, που θα είναι κυρίως βιομηχανίες. Η μέθοδος αυτή είναι ευρύτατα διαδεδομένη σε Ευρώπη και Αμερική, καθώς η τεχνολογία επιτρέπει την οδική μεταφορά σημαντικών ποσοτήτων φυσικού αερίου σε συμπιεσμένη μορφή, με σχετικά χαμηλό κόστος και μεγάλη ευελιξία. Επίσης επιτρέπει τη δημιουργία μικρών τοπικών δικτύων τα οποία τροφοδοτούνται οδικώς, χωρίς να είναι απαραίτητη η διασύνδεσή τους με τους κεντρικούς αγωγούς.

Στην Ελλάδα μέχρι στιγμής ελάχιστα βήματα έχουν γίνει προς την κατεύθυνση αυτή, αν και συζητούνται επί χρόνια.

Σχετικές αναφορές εξάλλου έκανε την περασμένη Πέμπτη και ο αρμόδιος υπουργός Πάνος Σκουρλέτης, επισημαίνοντας ότι οι πόλεις που θα επιδιωχθεί να τροφοδοτηθούν με φυσικό αέριο, χωρίς να συνδεθούν με τους αγωγούς μεταφοράς, είναι οι Πάτρα, Άμφισσα, Λειβαδιά, Καρπενήσι, Βέροια και Ορεστιάδα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v