Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ασφαλιστικές: Αλλάζουν όλα την επόμενη διετία

Ποιες μεγάλες προκλήσεις καλείται να αντιμετωπίσει η ασφαλιστική βιομηχανία μέσα στην επόμενη διετία. Τι δηλώνουν οι Γ. Βοτσαρίδης, Δ. Τσεκούρας, Γ. Κούμπας, Γ. Χατζηθεοδοσίου, Ν. Οικονομοπούλου, Μ. Χαμπάκη, Α. Ιεροκηπιώτης, Δ. Γαβαλάκης.

Ασφαλιστικές: Αλλάζουν όλα την επόμενη διετία

Αν και από την 1η Ιανουαρίου του 2016 άρχισε ήδη να εφαρμόζεται το νέο «επαναστατικό» εποπτικό πλαίσιο Solvency II, η επόμενη διετία χαρακτηρίζεται ως περίοδος ραγδαίων προκλήσεων αλλά και ευκαιριών τόσο για τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, όσο και για το σύνολο του κλάδου.

Αυτή ήταν η κοινή διαπίστωση των ομιλητών της χθεσινής εσπερίδας που διοργάνωσαν με επιτυχία το Insurance Forum και ο Σύνδεσμος Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων.

Χαρακτηριστική είναι η αναφορά του προέδρου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου της Αθήνας κ. Γιάννη Χατζηθεοδοσίου, ο οποίος υποστήριξε πως «μέσα στην επόμενη διετία θα αλλάξουν όλα όσα γνωρίζουμε στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση», με αποτέλεσμα όσοι επιθυμούν να παραμείνουν στον κλάδο, να πρέπει να δώσουν έμφαση σε τομείς όπως η περαιτέρω χρήση της τεχνολογίας, η συνεχής εκπαίδευση, αλλά και η διάθεση για τη δημιουργία μεγαλύτερων σχημάτων μέσα από συγχωνεύσεις δυνάμεων.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδας κ. Δημήτρης Γαβαλάκης εστίασε στις μεγάλες αλλαγές που πρόκειται να επιφέρει στην αγορά η προσαρμογή της Κοινοτικής Οδηγίας IDD στην ελληνική νομοθεσία έως τον Φεβρουάριο του 2018, το περιεχόμενο της οποίας είναι μεν ευπρόσδεκτο, ωστόσο έχει σημασία ο τρόπος που αυτό θα υλοποιηθεί στην πράξη.

Στο ίδιο θέμα αναφέρθηκε και η κα Ντορίνα Οικονομοπούλου (εκ μέρους του Συνδέσμου Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων), σημειώνοντας πως η Οδηγία θα αναβαθμίσει μεν την ποιότητα υπηρεσιών προς τον πελάτη (πλήρης ενημέρωση, διαφάνεια, επεξήγηση της αμοιβής που λαμβάνει ο διαμεσολαβητής, ισότιμοι όροι για όλα τα δίκτυα διανομής ασφαλιστικών προϊόντων), ωστόσο απαιτεί μεγαλύτερα κόστη και υψηλότερα κεφάλαια που θα πρέπει να επενδυθούν, σε μια δυσμενή περίοδο για την ελληνική οικονομία.

Αναλυτικότερα στο θέμα αναφέρθηκε η κα Μυρτώ Χαμπάκη (Senior Manager Risk Management Services ΣΟΛ Consulting), η οποία μεταξύ άλλων σημείωσε πως η Οδηγία έρχεται να μειώσει τον κίνδυνο του πελάτη κατά την επαφή του με τον διαμεσολαβητή και είναι αποτέλεσμα παραπόνων που είχαν γίνει από ασφαλισμένους σε πανευρωπαϊκή βάση. Σύμφωνα με την κα Χαμπάκη, η νέα Οδηγία απαιτεί συνεχή εκπαίδευση (που μάλιστα θα συνοδεύεται από αξιολόγηση), αυξημένο επαγγελματισμό, διαφάνεια και σωστή προσυμβατική ενημέρωση του πελάτη.

«Επίθεση ενημέρωσης»

Πέραν όμως των θεσμικών αλλαγών που επιβάλλουν συνεχή εκπαίδευση, περισσότερη τεχνολογία και υψηλότερο κόστος, οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές θα κληθούν τα επόμενα χρόνια να αντιμετωπίσουν και τον εντονότερο ανταγωνισμό των εναλλακτικών δικτύων.

«Όσοι επιμένουν να δραστηριοποιούνται στον κλάδο προσφέροντας μόνο απλά ασφαλιστικά προϊόντα, μοιάζουν με μελλοθάνατους που περιμένουν το μοιραίο», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Αλέξης Ιεροκηπιώτης (αντιπρόεδρος του Παγκύπριου Συνδέσμου Επαγγελματιών Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών), εστιάζοντας όχι μόνο στο χαμηλότερο κόστος, αλλά και στη στενότερη σχέση που έχουν σήμερα οι πελάτες με το διαδίκτυο και τις τεχνολογίες.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Interlife ΑΕΓΑ κ. Γιάννης Βοτσαρίδης τόνισε ότι για την πολύ χαμηλή ασφαλιστική διείσδυση που υπάρχει στην Ελλάδα, μέρος της ευθύνης φέρει ο ίδιος ο ασφαλιστικός κλάδος, μεταξύ των οποίων οι συνδικαλιστικοί φορείς του, καθώς και η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας.

Σύμφωνα με τον κ. Βοτσαρίδη: α) Η ΕΑΕΕ θα πρέπει να διαθέσει μεγαλύτερα κονδύλια για τη σχετική ενημέρωση των Ελλήνων (ανάγκη ασφάλισης έχουν κυρίως τα πιο αδύναμα οικονομικά στρώματα), β) Οι διαμεσολαβητές θα πρέπει να προωθούν όχι μόνο τα δικά τους προϊόντα αλλά και την ασφαλιστική ιδέα, γενικότερα, γ) Η Πολιτεία θα πρέπει να συμπράξει θεσμικά, π.χ. μέσα από την υποχρεωτική ασφάλιση των κατοικιών σε μια σεισμογενή χώρα, μέσα από την εξάλειψη των ανασφάλιστων οχημάτων, αλλά και με την αυστηρότερη εποπτεία των ΕΠΥ (εταιρείες Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών).

Από την πλευρά του, ο γενικός διευθυντής της ARAG κ. Δημήτρης Τσεκούρας κάλεσε τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές να αντιληφθούν και να αναδείξουν τις σύγχρονες ανάγκες των πελατών, οι οποίες διαφέρουν από αυτές των προηγούμενων περιόδων. Μάλιστα, προχώρησε μια σειρά τέτοιων αναγκών που αφορούν τον κλάδο της νομικής προστασίας.

Στην προστιθέμενη αξία που θα πρέπει να έχει ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής αναφέρθηκε ο αντιπρόεδρος του ΣΕΜΑ κ. Γεώργιος Κούμπας, σημειώνοντας πως οι σύμβουλοι-μεσίτες ασφαλίσεων δεν έχουν ως ρόλο να πουλάνε ασφαλιστικά προϊόντα μέσα από έναν πόλεμο τιμών, αλλά αντίθετα να αποτελέσουν στρατηγικό συνεργάτη του πελάτη τους, προσφέροντας αξιόπιστες και σωστές λύσεις.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v