Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Εταιρίες ένδυσης: Επιθετική πολιτική και το 2008

Στρατηγικές αύξησης των μεριδίων τους και των μεγεθών τους, με αμυντικές και επιθετικές τακτικές, καταστρώνουν οι εγχώριες επιχειρήσεις ένδυσης. Τα σχέδια για το 2008 για τις Elmec Sport, Βάρδα, Ridenco, Χατζηιωάννου, Sprider, Κλουκίνα - Λάππα.

Εταιρίες ένδυσης: Επιθετική πολιτική και το 2008
της Πέννυς Κούτρα

Στρατηγικές αύξησης των μεριδίων τους και των μεγεθών τους, με αμυντικές και επιθετικές τακτικές, καταστρώνουν οι εγχώριες επιχειρήσεις ένδυσης, οι οποίες αφενός έχουν να αντιμετωπίσουν την πίεση του ανταγωνισμού από τους εδραιωμένους αλλά και τους νέους πολυεθνικούς ομίλους ένδυσης (όμιλος Inditex και Η&Μ) και αφετέρου χρειάζεται να υπερβούν τη διαφαινόμενη καταναλωτική συγκράτηση.

Οι μεγάλοι όμιλοι αναμένουν το 2008, κατ’ αρχάς, την απόδοση των επενδύσεων που έχουν πραγματοποιήσει τα προηγούμενα χρόνια αλλά και την αύξηση των μεριδίων τους εξαιτίας της συγκέντρωσης του κλάδου και της καταναλωτικής τάσης υπέρ των οργανωμένων αλυσίδων και των πολυκαταστημάτων.

Οι αναπτυσσόμενες αλυσίδες, από την πλευρά τους, διαθέτουν κεφάλαια εκτός Ελλάδος για ανάπτυξη αλλά και για την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου τους με νέα σήματα. Ειδικότερα:

Ο όμιλος Elmec Sport, ενταγμένος πλέον στα ΚΑΕ, αναμένεται να κλείσει τη χρήση του 2007 με σημαντική αύξηση καθαρής κερδοφορίας εξαιτίας των έκτακτων κερδών από την πώληση ακινήτων στην Ελλάδα και στη Ρουμανία, ενώ το 2008 υπολογίζει οφέλη τόσο από τις διεθνείς θυγατρικές στη Ρουμανία και στη Βουλγαρία όσο και από την ωρίμανση των εσωτερικών επενδύσεων όπως είναι το Factory Outlet στο εμπορικό πάρκο του αεροδρομίου και η νέα δραστηριότητα χονδρικής διανομής των Converse στην Ελλάδα και στην Κύπρο, η οποία ξεκίνησε ουσιαστικά στα μέσα του 2007.

Παράλληλα, ο όμιλος Elmec αναμένεται να ενισχυθεί από τις επενδύσεις του στον τομέα των πολυκαταστημάτων. Ήδη, το Attica στο οποίο κατέχει ποσοστό 50% αναμένεται να κλείσει τη χρήση του 2007 με αύξηση πωλήσεων κατά 30%, στα 92,5 εκατ. ευρώ, αλλά και με κερδοφορία που θα ξεπεράσει τα 4,5 εκατ. ευρώ.

Η συνδεδεμένη μάλιστα Αττικά Πολυκαταστήματα προωθεί την εισαγωγή της στο Χ.Α., γεγονός που θα ενισχύσει κεφαλαιακά μεσοπρόθεσμα και την Elmec. Τέλος, σημειώνεται ότι η εταιρεία συμμετέχει με 34% στη Landmark, η οποία θα αναλάβει τη δημιουργία νέου πολυκαταστήματος στο Golden Hall με ορίζοντα λειτουργίας το φθινόπωρο του 2008.

Την ανάληψη νέας αντιπροσωπείας επώνυμου σήματος με στόχο τη λιανική ανάπτυξή του στην Ελλάδα επιδιώκει η εταιρεία Βάρδας, η οποία βρίσκεται κοντά σε σχετική συμφωνία. Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για τη βρετανική επώνυμη επιχείρηση Tie Rack με προϊόντα αξεσουάρ και περιφερειακής ένδυσης, που διαθέτουν ήδη μικρή παρουσία στην Ελλάδα και κινούνται τιμολογιακά στο μεσαίο - χαμηλό σημείο της αγοράς ένδυσης.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η Βάρδας σκοπεύει να αναπτύξει αυτόνομο λιανικό δίκτυο 40 σημείων σε βάθος χρόνου. Υπενθυμίζεται, εξάλλου, ότι η εταιρεία έχει θέσει ως στόχο τον διπλασιασμό των πωλήσεών της εντός της ερχόμενης πενταετίας έως το ποσό των 100 εκατ. ευρώ.

Σημειώνεται πως για το σύνολο της χρήσης του 2007 αναμένει κύκλο εργασιών στο επίπεδο των 55 εκατ. ευρώ, έναντι 47,4 εκατ. ευρώ το 2006. Έτσι, για την περαιτέρω ανάπτυξη των πωλήσεών της, πέρα από την ωρίμανση κάποιων νεότερων καταστημάτων, προσανατολίζεται σε επεκτάσεις, οι οποίες θα κινηθούν σε δύο άξονες.

Ο πρώτος θα αφορά στην εσωτερική αγορά και στη δημιουργία νέων σημείων πώλησης της ομώνυμης αλυσίδας ένδυσης, σε περιοχές όπου δεν υπάρχει σήμερα κάλυψη (π.χ. δυτική Αθήνα).

Συμπληρωματικά, ωστόσο, ταυτόχρονα με την παραπάνω στρατηγική, η διοίκηση εξετάζει το ενδεχόμενο ανάπτυξης νέων αντιπροσωπειών με μονοθεματικά καταστήματα στην εγχώρια αγορά οι οποίες θα απευθύνονται στο μεσαίο και οικονομικότερο κομμάτι της αγοράς ένδυσης.

Παράλληλα, η διοίκηση της εταιρείας εξετάζει ως στρατηγική ανάπτυξης τη σταδιακή έξοδο του concept Vardas στο εξωτερικό και ειδικότερα στις αγορές της Πολωνίας, της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας. Έχει ήδη αναθέσει σε εξειδικευμένο σύμβουλο τη μελέτη των εν λόγω αγορών και διερευνά την αγορά ακινήτων, προσανατολιζόμενη στα εμπορικά κέντρα που δημιουργούνται στα Βαλκάνια και στην ευρύτερη ΝΑ. Ευρώπη, καθώς εκτιμά ότι είναι η προσφορότερη λύση για τη δημιουργία λιανικής πιλοτικής θέσης στις συγκεκριμένες αναπτυσσόμενες αγορές.

Η Ridenco συνεχίζει την ανάπτυξή της στο εξωτερικό, μετά και την εισαγωγή της κυπριακής θυγατρικής της στο ΧΑΚ. Έχει επίσης αποφασίσει να συμμετάσχει πέραν της Αττικά Πολυκαταστήματα και στη Landmark, ενώ προετοιμάζει εντός της επόμενης τριετίας τη δημιουργία 16 νέων καταστημάτων στη Ρουμανία και επίσης 3 στην Κύπρο.

Σε αύξηση κεφαλαίου με στόχο τη ριζική αναδιάρθρωση των δραστηριοτήτων της επιδιώκει να προχωρήσει η Χατζηιωάννου, ενώ σημαντική ανάπτυξη στη χρήση του 2007 εμφανίζει η συνδεδεμένη εταιρεία Sprider η οποία έχει δημιουργήσει πιλοτική θέση στις χώρες FYROM, Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία και Κύπρο.

Επίσης, συνεχίζει την εγχώρια ανάπτυξη του δικτύου της. Ο στόχος του ομίλου Sprider είναι η επέκταση του δικτύου καταστημάτων στη ΝΑ. Ευρώπη, με σκοπό μάλιστα έως το 2011 να αριθμεί 25 καταστήματα σε Ρουμανία, Βουλγαρία και FYROM, ενώ μένει ανοιχτό το ενδεχόμενο επέκτασης σε νέες αγορές.

Aκόμη, πέραν των συγκεκριμένων αγορών, η εταιρεία μεσοπρόθεσμα εξετάζει την πιθανότητα επέκτασης σε Κύπρο, Αλβανία και Ουκρανία καθώς και δημιουργίας κέντρου logistics στο εξωτερικό για την κάλυψη των αναγκών εφοδιασμού τής υπό ανάπτυξη αλυσίδας της.

Η Κλουκίνας - Λάππας επισπεύδει την ανάπτυξη της αλυσίδας Mothercare στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Ταυτόχρονα προωθεί την περαιτέρω ανάπτυξη της αλυσίδας Early Learning Center, η οποία είναι συμπληρωματική της Mothercare. H ELC είναι εταιρεία παροχής υπηρεσιών εκπαίδευσης παιδιών, με μεγάλα περιθώρια κέρδους και κινείται στην υψηλή τιμολογιακή κατηγορία.

Η Κλουκίνας - Λάππας υπολογίζεται ότι το 2007 έκλεισε με πωλήσεις 75,4 εκατ. ευρώ και με EBITDA 25,28 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη αναμένονται στα 18,1 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 7,3 εκατ. ευρώ είναι έκτακτα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v