Πώς θα προχωρήσει η Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης

Με σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα προωθείται η αναβάθμιση της ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης. Η υπερυψωμένη λεωφόρος και τα σενάρια για το τμήμα μέχρι το αεροδρόμιο «Μακεδονία».

Πώς θα προχωρήσει η Περιφερειακή Οδός Θεσσαλονίκης

Με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) θα προχωρήσει τελικά η αναβάθμιση της Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, με το έργο να περιλαμβάνει υπερυψωμένη γέφυρα από το ύψος του νοσοκομείου Παπαγεωργίου μέχρι και τα Κωνσταντινουπολίτικα και στη συνέχεια επεμβάσεις διαπλάτυνσης μέχρι την Καρδιά.

Την εξαγγελία για το νέο συγκοινωνιακό έργο με σύμβαση παραχώρησης στη Θεσσαλονίκη έκανε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης το Σάββατο, επισημαίνοντας πως «σήμερα, η περιφερειακή έχει ήδη ξεπεράσει τον φόρτο που μπορεί να δεχθεί. Και με το νέο έργο θα αναπνεύσει. Η περιβαλλοντική αδειοδότηση υπάρχει. Οι μελέτες θα ολοκληρωθούν μέσα στο 2020. Και θα ακολουθήσει η προκήρυξη του έργου».

Οι χρήστες του νέου οδικού άξονα θα πληρώνουν διόδια και θα αποτελεί τον δεύτερο ελεύθερης ροής αστικό αυτοκινητόδρομο μετά την Αττική Οδό.

Η ανάγκη αναβάθμισης της Περιφερειακής Οδού της Θεσσαλονίκης, που έχει σχεδιαστεί στη δεκαετία του ’70, επισημαίνεται εδώ και χρόνια από τους φορείς της πόλης. Ομως, και αυτό το έργο, όπως και η περίφημη ζεύξη του Θερμαϊκού (για την οποία το ελληνικό δημόσιο είναι ακόμα στα δικαστήρια με την ανάδοχο κοινοπραξία!) ουδέποτε προχώρησε. Οπως είπε το Σάββατο ο πρόεδρος του Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου (ΤΕΕ/ΤΚΜ) Πάρις Μπίλιας, «η Περιφερειακή Οδός της Θεσσαλονίκης σχεδιάστηκε για να εξυπηρετεί εξήντα χιλιάδες οχήματα ημερησίως και σήμερα έχει φτάσει τις ενενήντα χιλιάδες, ενώ και οι προβλέψεις για τα επόμενα χρόνια είναι ότι ο αριθμός των διερχόμενων οχημάτων θα αυξηθεί».

Το σχέδιο της υπερυψωμένης ταχείας λεωφόρου, από τον κόμβο Κ5 (στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου) μέχρι τον κόμβο Κ10 (στα Κωσταντινουπολίτικα), υπάρχει εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά το υψηλό κόστος αποτελούσε εμπόδιο. Στην ουσία, η νέα λεωφόρος θα κατασκευαστεί πάνω από την υφιστάμενη εσωτερική περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης και θα βελτιώσει τις συνθήκες κυκλοφορίας για όσους κινούνται από τη δυτική πλευρά προς το αεροδρόμιο και τη Χαλκιδική αλλά και από το βόρειο προς το νότιο τμήμα της πόλης.

Το συνολικό μήκος της υπερυψωμένης λεωφόρου θα φτάνει τα τέσσερα χιλιόμετρα. Το έργο, με βάση παλαιότερες προτάσεις και σχέδια, περιλαμβάνει και διαπλάτυνση της υφιστάμενης περιφερειακής, προσθήκη δύο σηράγγων στα Κωνσταντινουπολίτικα με μονοδρόμηση των δύο υφιστάμενων τούνελ, κ.ά. Στη συνέχεια, και μέχρι την Καλαμαριά (μια απόσταση περί τα τρία χιλιόμετρα) προβλέπονται εργασίες διπλάτυνσης και ανακατασκευή του κόμβου Κ11 (Πυλαίας - Πανοράματος).

Το ερώτημα είναι αν στο ΣΔΙΤ ενταχθεί μια οδική αρτηρία που θα ξεκινάει από το νοσοκομείο Παπαγεωργίου και θα καταλήγει στο αεροδρόμιο «Μακεδονία». Αν δηλαδή θα ενταχθεί και η αναβάθμιση του τμήματος που οδηγεί στο αεροδρόμιο μέσω της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης - Μουδανιών. Και ο συγκεκριμένος δρόμος αντιμετωπίζει προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης και στην ουσία αποτελεί τη φυσική συνέχεια της ανατολικής Περιφερειακής Οδού της Θεσσαλονίκης.

Τον Απρίλιο του 2023 το μετρό Θεσσαλονίκης

Στον αέρα είχε τιναχθεί εδώ και καιρό το χρονοδιάγραμμα εργασιών στο μετρό Θεσσαλονίκης, με τις επιστολές της κοινοπραξίας προς την Αττικό Μετρό να κυκλοφορούν ως φέιγ βολάν. Τελικά το Σάββατο ο πρωθυπουργός υποστήριξε πως η ολοκλήρωση του συνολικού έργου (δηλαδή μαζί με την επέκταση προς Καλαμαριά) μεταφέρεται για τον Απρίλιο του 2023 (από το τέλος του 2020...). Ο κ. Μητσοτάκης είπε πως «για το Μετρό Θεσσαλονίκης θα μιλήσω ειλικρινά, ρεαλιστικά. Τέλος τα μεγάλα λόγια, οι υπεκφυγές, οι εντυπώσεις, τα ψεύτικα εγκαίνια και οι βαμμένοι μουσαμάδες». Πρόσθεσε πως για τον σταθμό Βενιζέλου αποφασίστηκε η λύση της απόσπασης.

«Με τα σημερινά δεδομένα, η λειτουργία του Μετρό θα άρχιζε χωρίς τον Σταθμό Βενιζέλου, τέλη του 2022. Αλλά αυτό θα σήμαινε ένα έργο «κολοβό». Επιστρέφουμε, λοιπόν, στην αρχική λύση για τον σταθμό -με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιολογικών ευρημάτων. Σύμφωνα, πάντα, με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, στο πλαίσιο του αρχαιολογικού νόμου και βάσει της πρακτικής που ακολουθήθηκε στο Σταθμό Αγίας Σοφίας. Έτσι, το Μετρό θα λειτουργήσει ενιαίο και στο σύνολό του τον Απρίλιο του 2023».

Φώτης Κόλλιας fotisk2@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v