Διχασμένη η αγορά για τις μειώσεις στα ασφάλιστρα Ι.Χ.

Γνωστοί παράγοντες της ασφαλιστικής βιομηχανίας προειδοποιούν πως μια νέα μείωση τιμολογίων στα συμβόλαια του κλάδου οχημάτων, με αφορμή την πανδημία θα προκαλέσει έντονες παρενέργειες. Τα επιχειρήματα της αντίθετης άποψης.

Διχασμένη η αγορά για τις μειώσεις στα ασφάλιστρα Ι.Χ.

Στις 7 Απριλίου σε δημοσίευμα του Euro2day.gr (στήλη «Χαμαιλέων») με τίτλο «Προς μείωση τιμών στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου, αλλά…» παρουσιάζαμε:

Πρώτον, την πολιτική ορισμένων εταιρειών του κλάδου να μειώσουν τα τιμολόγια, βασιζόμενες στο ότι λόγω των περιοριστικών μέτρων η οδική κυκλοφορία είναι μικρότερη και άρα σαφώς χαμηλότερες οι καταβαλλόμενες αποζημιώσεις και

δεύτερον, το γεγονός ότι λόγω των μεγάλων μειώσεων των τιμολογίων κατά την περίοδο της κρίσης, τα περιθώρια κέρδους του κλάδου οχημάτων είχαν σχεδόν μηδενιστεί κατά τη διετία 2018-2019 (βλέπε στοιχεία Τραπέζης της Ελλάδος).

Ωστόσο, από την ημερομηνία του δημοσιεύματος μέχρι σήμερα πληθαίνουν ολοένα και περισσότερο οι φωνές των παραγόντων του ασφαλιστικού κλάδου, οι οποίες προειδοποιούν πως μια πολιτική ακόμη πιο χαμηλών τιμολογίων θα μπορούσε να προκαλέσει έντονες παρενέργειες στο σύνολο της ασφαλιστικής αγοράς, δηλαδή και στις εταιρείες, αλλά και στους διαμεσολαβούντες, χωρίς ουσιαστικά να εξυπηρετεί τα συμφέροντα των πελατών.

Η πρώτη χρονικά αντίδραση ήρθε από τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Πίστης Νίκο Χαλκιόπουλο, ο οποίος θεωρεί πως τα οφέλη των ασφαλιστικών εταιρειών από τα μειωμένα οδικά ατυχήματα θα είναι πρόσκαιρα, καθώς όταν αρθούν τα περιοριστικά μέτρα η οδική κυκλοφορία θα αυξηθεί και πάλι, με αποτέλεσμα το ύψος των φετινών αποζημιώσεων στο σύνολο της φετινής χρονιάς να μην είναι έντονα διαφοροποιημένο σε σχέση με πέρυσι. «Είναι αναμενόμενο ότι το καλοκαίρι οι Έλληνες, επηρεασμένοι από τα περιοριστικά μέτρα της άνοιξης, θα ξεχυθούν στους δρόμους» ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Πίστης.

Τη σκυτάλη πήρε στη συνέχεια ο διευθύνων σύμβουλος της Συνεταιριστικής Ασφαλιστικής Δημήτρης Ζορμπάς, σημειώνοντας ότι: «Συνεχίζουμε να ασφαλιζόμαστε στον ασφαλιστή μας. Ακόμα και στη μικρή κυκλοφορία, έχουμε ατυχήματα. Η πλειοψηφία του κόσμου δεν αρέσκεται στην ευκαιριακή τιμολόγηση. Στηρίζουμε τους ασφαλιστές και ασφαλιζόμαστε στις εταιρείες που μας εξυπηρετούν καλύτερα, μας δίδουν την αποζημίωση όταν χρειαστεί γρήγορα και χωρίς περικοπές, έχουν πιστότητα και διαχρονικότητα στη συμπεριφορά τους».

Με το γνωστό του παραστατικό τρόπο, εξέφρασε τις σχετικές απόψεις του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Interlife Γιάννης Βοτσαρίδης: «Στο χώρο των ασφαλίσεων και ιδιαίτερα στον κλάδο αυτοκινήτου το προσφιλές σπορ της χαμηλής τιμής έχει βρει τον τελευταίο μήνα, λόγω της πανδημίας του COVID-19, για άλλη μια φορά προσφιλές έδαφος για να αναπτυχθεί. Είναι θλιβερό όταν τα νούμερα δεν βγαίνουν για την επίτευξη των εκάστοτε στόχων, να επιλέγεται ως λύση από υψηλά ιστάμενα στελέχη ασφαλιστικών εταιρειών η μείωση τιμών, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι επιπτώσεις που επιφέρει».

Ο διευθύνων σύμβουλος της Groupama Χρήστος Κάτσιος μιλώντας σε διαδικτυακή εκδήλωση της AON, σημείωσε πως οι ασφαλιστικές εταιρείες θα πρέπει να προσέξουν, έτσι ώστε οι βραχυπρόθεσμες ευκαιρίες να μην αποτελέσουν βάση για τα περισσότερο μακροπρόθεσμα πλάνα τους»…

Στην ίδια εκδήλωση, την κατηγορηματική του θέση εξέφρασε για το θέμα και ο οικονομικός διευθυντής της NP Insurance Νίκος Ζάχος. Ειδικότερα, ο CFO της γνωστής ασφαλιστικής εταιρείας τόνισε πως στην τρέχουσα συγκυρία στόχος είναι η διατήρηση της παραγωγής και όχι οι προσφορές και οι μειώσεις στα τιμολόγια. «Δεν μπορεί μετά από μια πτώση τιμολογίου 50% στον κλάδο οχημάτων, ο πελάτης να έχει ως πρώτο κίνητρο μια νέα μείωση προκειμένου να ανανεώσει το συμβόλαιό του. Ο πελάτης χρειάζεται ενημέρωση», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σε διαφορετικό μήκος κύματος κινούνται οι απόψεις του εκτελεστικού διευθυντή της Hellas Direct Αλέξη Πανταζή, ο οποίος απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του Euro2day.gr υποστηρίζει: «Εμείς επιστρέψαμε στον καταναλωτή τα ασφάλιστρα ενός μήνα, γιατί ουσιαστικά δεν οδηγούσε γι’ αυτό το χρονικό διάστημα. Μέσα στη συγκεκριμένη περίοδο, τα περιθώρια κέρδους των εταιρειών μεγάλωσαν λόγω της μειωμένης συχνότητας των τροχαίων ατυχημάτων. Νομίζω ότι ήταν μια σωστή κίνηση και μια δίκαιη αντιμετώπιση των πελατών μας. Οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες που ακολούθησαν διαφορετική πολιτική, έχουν υψηλά λειτουργικά κόστη και προμήθειες».

Στέφανος Kοτζαμάνης [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v