Δεν μπορεί να υπάρξει πράσινη συμφωνία χωρίς την μπλε οικονομία

Στη σημασία του Παγκόσμιου Οργανισμού Ναυτιλίας (ΙΜΟ) και της ιστορικής συμφωνίας που προβλέπει μείωση κατά τουλάχιστον 50% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050, αναφέρθηκε ο υπ. Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης ανέφερε

Δεν μπορεί να υπάρξει πράσινη συμφωνία χωρίς την μπλε οικονομία

«Η κυβέρνησή μας είναι πλήρως αφοσιωμένη στην μπλε οικονομία», τόνισε ο Υπουργός Θαλάσσης της Πορτογαλίας Ricardo Serrao Santos κατά την ομιλία του στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών το οποίο τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

Πρόσθεσε σχετικά ότι δεν μπορεί να υπάρξει πράσινη συμφωνία χωρίς την μπλε οικονομία και παρουσίασε μία σειρά από εργαλεία για το μέλλον προς την κατεύθυνση αυτή όπως η μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα, η ψηφιοποίηση και η επιμόρφωση εργαζομένων. «Όλα αυτά θα οδηγήσουν στην επαναδημιουργία της οικονομίας με νέες δουλειές και μία νέα παραγωγικότητα», επισήμανε.

Από την πλευρά του, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης ανέφερε ότι η Ελλάδα είναι μία χώρα της οποίας η οικονομία και η ανάπτυξη βασίζεται ιδιαίτερα στην μπλε οικονομία και για τον λόγο αυτόν το θέμα βρίσκεται και στην κορυφή της κυβερνητικής ατζέντας.

Ο Υπουργός παρουσίασε μία σειρά μέτρων με στόχο την στήριξη του τομέα αυτού όπως η επένδυση στο ανθρώπινο κεφάλαιο με εκπαίδευση και κατάρτιση αλλά και η προσέλκυση νέων στελεχών σχετικά με την οποία ξεκινάει άμεσα στοχευμένη καμπάνια.

«Οι Έλληνες ελέγχουν πάνω από το 58% του συνόλου του ευρωπαϊκού στόλου και περίπου το 1/5 του παγκόσμιου στόλου», σημείωσε ο κ. Πλακιωτάκης, κάνοντας λόγο για ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που πρέπει να διατηρήσουμε και να ενισχύσουμε.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην ανάγκη απεξάρτησης από τον άνθρακα, μία πρόκληση που όμως υπογράμμισε πρέπει να αντιμετωπιστεί οργανωμένα. Η μετάβαση, σημείωσε, πρέπει να γίνει με ενιαίο τρόπο και με βάση παγκόσμιους κανόνες και κανονισμούς. «Πρέπει να αποφύγουμε μονομερή μέτρα που θα επηρεάσουν την ανταγωνιστικότητα του τομέα», σημείωσε.

Τέλος, ο κ. Πλακιωτάκης αναφέρθηκε στην σημασία του Παγκόσμιου Οργανισμού Ναυτιλίας (ΙΜΟ) και της ιστορικής συμφωνίας που προβλέπει μείωση κατά τουλάχιστον 50% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως το 2050.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v