Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ανατροπές στις συγκοινωνίες για νεοεισερχομένους

Αλλαγές στο εργασιακό και μισθολογικό καθεστώς των υπαλλήλων που θα προσληφθούν στο μέλλον στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας προανήγγειλε από τη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Υποδομών κ. Δημήτρης Ρέππας.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Ανατροπές στις συγκοινωνίες για νεοεισερχομένους
Αλλαγές στο εργασιακό και μισθολογικό καθεστώς των υπαλλήλων που θα προσληφθούν στο μέλλον στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας προανήγγειλε από τη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Δημήτρης Ρέππας, ο οποίος, ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να γίνουν απολύσεις στις υπό συγχώνευση συγκοινωνιακές εταιρίες της Αττικής.

Ο υπουργός πάντως κατέστησε σαφές πως θα υπάρξουν περικοπές στις κρατικές επιδοτήσεις των συγκοινωνιών στην Αθήνα και η κρατική επιδότηση από το 70% της τιμής των εισιτηρίων που είναι σήμερα θα διαμορφωθεί σε 50% - 60% περίπου.
 
"Ήξεις αφήξεις" για τις τιμές των εισιτηρίων

Θολή ήταν η απάντηση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στην ερώτηση αν θα γίνουν αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών.

Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Ρέππας απέφυγε να γίνει σαφής, συνδέοντας το θέμα αυτό με τον έλεγχο της λαθρεπιβίβασης. "Άκόμη και κατά 50% να περιορίσουμε την εισιτηριοδιαφυγή (που σήμερα υπολογίζεται στο 25% της συνολικής κίνησης), δεν χρειάζεται να κάνουμε αύξηση στα εισιτήρια.

Αν όμως αυξηθεί η εισιτηριοδιαφυγή, επειδή δεν θα υπάρχει αποτελεσματικός ελεγκτικός μηχανισμός, τότε πραγματικά το κράτος θα πρέπει είτε να επιδοτήσει με τεράστια ποσά τις συγκοινωνίες είτε να αυξήσει την τιμή εισιτηρίου".

"Τσεκούρωμα" μισθών

Αναλυτικότερα, αναφερόμενος στη συγχώνευση των συγκοινωνιακών εταιριών (Αττικό Μετρό, ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ, Τραμ Α.Ε. και του μητροπολιτικού φορέα αστικών συγκοινωνιών ΟΑΣΑ), ο κ. Ρέππας τόνισε ότι δεν πρόκειται να γίνουν απολύσεις. "Δεν νομίζω ότι εργαζόμενοι αρκετά χρόνια μπορούν να οδηγηθούν στην απόλυση", σημείωσε. Ο υπουργός ξεκαθάρισε, ωστόσο, ότι οι εργαζόμενοι που θα προσλαμβάνονται πλέον σε αυτούς τους οργανισμούς "θα διέπονται από ένα καθεστώς που θα περιλαμβάνεται στους νέους κανονισμούς προσωπικού, οι δε αποδοχές τους θα εναρμονίζονται με εκείνες των εργαζομένων στον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα".

Η εξέλιξη αυτή για τους εργαζομένους των περισσότερων συγκοινωνιακών ΔΕΚΟ θα έχει ως αποτέλεσμα σημαντικές μειώσεις στις απολαβές τους αφού αυτές σήμερα είναι σημαντικά υψηλότερες εν συγκρίσει με τις αποδοχές των εργαζομένων στον στενό δημόσιο τομέα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που αφορούν στο 2009, ο μέσος μισθός στις ΔΕΚΟ ανέρχεται σε 40.772 ευρώ και είναι 44% μεγαλύτερος από τους μισθούς των υπαλλήλων του Δημοσίου, όπου η μέση αμοιβή ανά εργαζόμενο ανέρχεται σε 26.556 ευρώ.

Σε ΗΣΑΠ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι μεγαλύτερες μειώσεις

Με τις αλλαγές που θα γίνουν η μισθολογική διαφορά θα είναι κατά πολύ μεγαλύτερη για τους εργαζομένους π.χ. στον ΗΣΑΠ, ο οποίος με 56.554 ευρώ μέση αμοιβή ανά εργαζόμενο βρίσκεται στην κορυφή της σχετικής λίστας.

Σημαντική μείωση θα έχουν επίσης οι αποσχολούμενοι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι οποίοι την προηγούμενη χρονιά είχαν μέση αμοιβή 49,732 ευρώ, του ΟΣΕ, όπου κατά μέσο όρο το 2009 λάμβαναν 40,316 ευρώ, και του ΕΔΙΣΥ με 40.337 ευρώ τον χρόνο. Χαμηλότερες, κατά μέσο όρο πάντα, είναι οι μέσες αμοιβές στην ΕΘΕΛ και στον ΗΛΠΑΠ, με 37.021 και 35.476 ευρώ τον χρόνο.

Σημαντική εξοικονόμηση έφεραν οι μειώσεις μισθών

Πάντως, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι το πρόγραμμα περικοπής των μισθών που εφαρμόστηκε φέτος είχε ήδη σημαντικά αποτελέσματα, καθώς από τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών προκύπτει ότι η ΕΘΕΛ στο πρώτο εξάμηνο του 2010 εξοικονόμησε 11,6 εκατομμύρια ευρώ (ποσοστό 8%) σε αμοιβές και έξοδα προσωπικού, που διαμορφώθηκαν στα 141 εκατ. ευρώ, έναντι 152,8 εκατ. πέρυσι. Στον ΕΔΙΣΥ η εξοικονόμηση που επιτεύχθηκε ήταν 10% και τα έξοδα του προσωπικού μειώθηκαν κατά 12 εκατ., και από 12,8 εκατ. ανέρχονται σε 108,7 εκατ. ευρώ.

Στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι αμοιβές προσωπικού στο πρώτο εξάμηνο του έτους ανήλθαν στα 50 εκατ. ευρώ έναντι 54,3 εκατ. πέρυσι, μειώθηκαν δηλαδή κατά 4,3 εκατ. (ποσοστό 8%). Στον ΗΛΠΑΠ η πτώση ήταν της τάξεως του 9%, στον ΟΣΕ 12% και στον ΟΑΣΑ 5%. "Ήξεις αφήξεις" Ρέππα για αυξήσεις στα εισιτήρια.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο