Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΙΟΝΙΟΣ: Κέρδισε έργο στο λιμάνι Ηγουμενίτσας

Η εταιρία Ιόνιος ΑΕ – συμφερόντων του βασικού μετόχου της ΑΕΓΕΚ Γιάννη Μαρούλη – κέρδισε τη «μάχη» με …όπλο την έκπτωση του 47,9% που προσέφερε για το έργο της τρίτης φάσης ανάπτυξης του νέου λιμανιού Ηγουμενίτσας.

  • του Φάνη Γαβρινιώτη
ΙΟΝΙΟΣ: Κέρδισε έργο στο λιμάνι Ηγουμενίτσας
Την τακτική των υψηλών εκπτώσεων, οι οποίες προσεγγίζουν ή ακόμη και ξεπερνούν το 50%, ακολουθούν πιστά πλέον οι κατασκευαστικές επιχειρήσεις προκειμένου να εξασφαλίσουν μία από τις ελάχιστες μεγάλου προϋπολογισμού συμβάσεις που βγαίνουν σε διαγωνισμό το τελευταίο διάστημα από το δημόσιο και τους οργανισμούς του.

Έτσι, μετά την εισηγμένη Μοχλός που αναδείχθηκε μειοδότης με έκπτωση 50,9% στις αρχές Φεβρουαρίου στο διαγωνισμό του ΟΛΘ για το έργο επέκτασης του 6ου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης (προϋπολογισμού 151,2 εκατ. ευρώ), σειρά είχε η εταιρία Ιόνιος ΑΕ – συμφερόντων του βασικού μετόχου της ΑΕΓΕΚ Γιάννη Μαρούλη – να κερδίσει τη «μάχη» με …όπλο την έκπτωση του 47,9% που προσέφερε για το έργο της τρίτης φάσης ανάπτυξης του νέου λιμανιού Ηγουμενίτσας.

Το έργο αρμοδιότητας του υπουργείου Υποδομών έχει προϋπολογισμό 59,9 εκατ. ευρώ και αποτελεί μία από τις τρεις μεγαλύτερες σε αξία συμβάσεις δημοσίων έργων που προγραμματίσθηκε να ανατεθούν κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2011.

Η μεγαλύτερη ήταν αυτή του ΟΛΘ, ενώ ακολουθεί εκείνη για την κατασκευή του τμήματος Αρδάνιο – Μάνδρα του κάθετου άξονα της Εγνατίας Οδού Αρδάνιο – Ορμένιο, προϋπολογισμού 86,1 εκατ. ευρώ.

Ο διαγωνισμός για το έργο της Εγνατίας Οδού είχε προγραμματιστεί να διεξαχθεί στις 8 Φεβρουαρίου, όμως η στάση εργασίας που πραγματοποίησαν εκείνη την ημέρα οι μηχανικοί του δημοσίου τον μετέθεσε χρονικά δύο εβδομάδες αργότερα (για την προσεχή Τρίτη 22 Φεβρουαρίου).

Οι υψηλές εκπτώσεις αποτελούν ένα από τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο τομέας των έργων υποδομής αφού σε αρκετές περιπτώσεις ναρκοθετούν τις συμβάσεις.

Ωστόσο η ανάγκη των κατασκευαστικών επιχειρήσεων να εξασφαλίσουν πάση θυσία αντικείμενο εργασιών, υποχρεώνει πολλές απ’ αυτές να καταφεύγουν στη συγκεκριμένη πρακτική αν και γνωρίζουν πως η ανάληψη ενός έργου με μεγάλο ποσοστό έκπτωσης μπορεί να οδηγήσει σε αδιέξοδο.

Για την αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης, το υπουργείο Υποδομών προωθεί την αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου για τη διεξαγωγή των δημοσίων διαγωνισμών και τον τρόπο επιλογής αναδόχων, καθιερώνοντας τρία κριτήρια αντί του μοναδικού της χαμηλότερης οικονομικής προσφοράς που ισχύει σήμερα για την ανάδειξη της εταιρίας που θα αναλάβει να εκτελέσει μια σύμβαση δημοσίου έργου.

Τα κριτήρια αυτά, σύμφωνα με όσα προβλέπει το σχέδιο νόμου που παρουσίασε και έθεσε πριν από λίγες ημέρες σε δημόσια διαβούλευση ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας, είναι το ποσοστό έκπτωσης επί του προϋπολογισμού του έργου, ο χρόνος ολοκλήρωσής του και το διάστημα για το οποίο ο ανάδοχος θα εγγυάται τη σωστή λειτουργία του (εγγύησης καλής λειτουργίας).

Οι εργοληπτικές οργανώσεις, αν και συμφωνούν στην ανάγκη τροποποίησης του σημερινού θεσμικού πλαισίου, εκφράζουν σοβαρές επιφυλάξεις ως προς την αποτελεσματικότητα και τη βελτίωση του συστήματος παραγωγής δημοσίων έργων που μπορεί να επιτευχθεί μέσω της συγκεκριμένης νομοθετικής πρότασης του υπουργείου Υποδομών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v