Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σε νέα προϊόντα στρέφεται η αλλαντοβιομηχανία

Tη χρυσή τομή για να περιορίσουν τις απώλειες στην εσωτερική αγορά εξαιτίας της ύφεσης αναζητούν οι αλλαντοβιομηχανίες. Η έξοδος από τη χώρα αλλά και η είσοδος σε νέες κατηγορίες προϊόντων, φαίνεται η μόνη επιλογή.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Σε νέα προϊόντα στρέφεται η αλλαντοβιομηχανία
χρυσή τομή για να περιορίσουν στο μέτρο του δυνατού τις απώλειες που καταγράφονται στην εσωτερική αγορά εξαιτίας της ύφεσης αναζητούν οι αλλαντοβιομηχανίες. Στο πλαίσιο αυτό, η έξοδος, παραγωγική ή εξαγωγική, από τη χώρα αλλά και η είσοδος σε νέες κατηγορίες προϊόντων, με όχημα τα ισχυρά brand names που έχουν χτίσει στο κομμάτι των αλλαντικών, φαίνεται η μόνη επιλογή σε αυτήν τη συγκυρία.

Τα αποτελέσματα του 2010, άλλωστε, δεν αφήνουν περιθώρια για εφησυχασμό. Αντιθέτως είναι ίσως το τελευταίο καμπανάκι για τα επιτελεία των εταιρειών του κλάδου ώστε να θωρακίσουν τις πωλήσεις τους, να περιορίσουν στο μέτρο του δυνατού τις απώλειες στα μεγέθη τους και να κεφαλαιοποιήσουν τη δύναμη που έχουν αποκτήσει τα τελευταία χρόνια στο... καλάθι της νοικοκυράς.

* Η Creta Farms το 2011 στοχεύει στην προσφορά προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας σε προσιτές τιμές. Υπό αυτό το πρίσμα, σχεδιάζονται η ενίσχυση της γκάμας με νέα προϊόντα τα οποία καλύπτουν τις ανάγκες της αγοράς και παράλληλα η είσοδός της σε νέες κατηγορίες προϊόντων, γεγονός που θα σηματοδοτήσει, όπως εκτιμά η κρητική αλλαντοβιομηχανία, την έναρξη μιας νέας εποχής για την Creta Farms, η οποία θα αποτελεί πλέον εταιρεία τροφίμων και όχι μόνο αλλαντικών!
 
Σε ό,τι αφορά τη διεθνή δραστηριότητα, τα βήματα που θα ακολουθήσει τη φετινή χρονιά είναι το λανσάρισμα στις δύο πρόσφατα ανακοινωθείσες αγορές της Ιταλίας και της Σουηδίας, η καθιέρωση στην ισπανική αγορά, η επέκταση του κωδικολογίου στις ΗΠΑ κάτω από το νέο σχήμα και management της εκεί εταιρείας, καθώς και η ολοκλήρωση δύο ακόμη συνεργασιών σε νέες χώρες του εξωτερικού.

Σημειώνεται ότι πέρυσι οι πωλήσεις εκτός Ελλάδος και συγκεκριμένα στην Κύπρο ανήλθαν στο ύψος του 1,514 εκατ. ευρώ, στην Ισπανία σε 91.000 ευρώ, ενώ στις ΗΠΑ σε 815.000 ευρώ.

Συνολικά ο κύκλος εργασιών του ομίλου κατά τη διάρκεια της προηγούμενης χρήσης, υπό την επίδραση των ιδιαίτερων οικονομικών συνθηκών που έχουν πλήξει την αγορά, διαμορφώθηκε στα 104,9 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση κατά 5,67% σε σχέση με το 2009.

Παρ’ όλα αυτά, η οικονομική κρίση που πλήττει με αυξανόμενους ρυθμούς την ελληνική αγορά δεν επιτρέπει στην αλλαντοβιομηχανία να θέτει ακριβείς ή μεγαλεπήβολους στόχους για το τρέχον έτος, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην οικονομική έκθεση των αποτελεσμάτων της περασμένης χρήσης.

* Η Π.Γ. Νίκας, με παρουσία σε πέντε χώρες και 8.350 σημεία πώλησης, εκτός από την παραγωγή και τη διανομή αλλαντικών, δραστηριοποιείται και στα προϊόντα ζύμης. Σε ό,τι αφορά την πορεία των οικονομικών μεγεθών της, πέρυσι παρουσιάστηκε μείωση κατά 8,9%, στα 87 εκατ. ευρώ.

Ωστόσο, το περιθώριο μικτού κέρδους εμφανίστηκε ενισχυμένο κατά 0,9 μονάδα βάσης και διαμορφώθηκε στο 37,8% επί του κύκλου εργασιών, έναντι 36,9% στη χρήση 2009, ενώ το μικτό κέρδος υποχώρησε κατά 6,6%, διαμορφούμενο σε 32,9 εκατ. ευρώ στη χρήση 2010 από 35,2 εκατ. ευρώ το 2009.
 
Τα κέρδη προ φόρων (EBT) της εισηγμένης υποχώρησαν στο 1,1 εκατ. ευρώ έναντι 3,5 εκατ. ευρώ, ενώ τα αποτελέσματα μετά φόρων ανήλθαν σε ζημίες 0,5 εκατ. ευρώ σε σχέση με κέρδη 2 εκατ. ευρώ το 2009.

Ακόμη μεγαλύτερη ήταν η μείωση του κύκλου εργασιών σε επίπεδο ομίλου το 2010 (-10,9%), με αποτέλεσμα αυτός να διαμορφωθεί στα 87,6 εκατ. ευρώ, ενώ τα ενοποιημένα αποτελέσματα μετά φόρων (EAT) διαμορφώθηκαν σε ζημίες 2,7 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 2,2 εκατ. ευρώ το 2009. Τέλος, τα αποτελέσματα μετά φόρων και δικαιωμάτων μειοψηφίας του ομίλου (ΕΑΤΑΜ) διαμορφώθηκαν σε ζημίες 2,8 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 2,3 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση.

* Η Υφαντής, μία από τις μεγαλύτερες ανταγωνίστριες των δύο εισηγμένων στο χρηματιστήριο αλλαντοβιομηχανιών, η οποία διατηρεί ισχυρά μερίδια στην εσωτερική αγορά, έχει προχωρήσει εδώ και χρόνια στον εμπλουτισμό της γκάμας των προϊόντων της πέραν των αλλαντικών.

Η συγκεκριμένη επιχειρηματική επιλογή αναμένεται να ενταθεί το αμέσως προσεχές διάστημα. Στο πλαίσιο αυτό, η ιστορική αλλαντοβιομηχανία πρόσφατα επεκτάθηκε στην αγορά του επώνυμου ελαιολάδου αλλά και στα κατεψυγμένα λαχανικά, κίνηση από την οποία προσδοκά να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της στην αγορά και να πάρει κομμάτι από την πίτα των 100 εκατ. ευρώ όπου υπολογίζεται η αγορά κατεψυγμένων λαχανικών. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v