Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ταξί: Απελευθέρωση του κλάδου ζητάει η τρόικα

Αίτημα για την απελευθέρωση και του κλάδου των ταξί, που παραμένει ακόμα κλειστός, έθεσε το κλιμάκιο της τρόικας κατά την προχθεσινή συνάντηση εργασίας που είχε με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Υποδομών.

  • της Μάρως Τσαντήλα
Ταξί: Απελευθέρωση του κλάδου ζητάει η τρόικα
Αίτημα για την απελευθέρωση και του κλάδου των ταξί, ο οποίος παραμένει ακόμα κλειστός, έθεσε το κλιμάκιο της τρόικας, κατά την προχθεσινή συνάντηση εργασίας που είχε με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χ. Τσιόκα, και υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου.

Σύμφωνα με δηλώσεις του κ. Τσιόκα στον ραδιοφωνικό σταθμό Flash, το τεχνικό κλιμάκιο της τρόικας έθεσε θέμα οργάνωσης της αγοράς των ταξί στα πρότυπα λειτουργίας αυτού σε άλλες χώρες, όπου ο αντίστοιχος κλάδος είναι οργανωμένος σε εταιρικά σχήματα. Στη χώρα μας το συγκεκριμένο επάγγελμα παραμένει κλειστό έως το τέλος του έτους με βάση παλαιότερη υπουργική απόφαση, η οποία απαγορεύει την έκδοση νέων αδειών, γιατί είχε κριθεί πως πρόκειται για ένα επάγγελμα κορεσμένο.

Ωστόσο, η αναδιοργάνωση του κλάδου περιλαμβάνεται στην ατζέντα του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, το οποίο σχεδιάζει να προχωρήσει σε μεταρρυθμίσεις και συγκεντρώνει αιτήματα και αναφορές από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, μεταξύ αυτών και το επιβατικό κοινό.

Προς την κατεύθυνση αυτήν το υπουργείο έχει αναθέσει σε συμβουλευτική εταιρία το σχετικό έργο, με θέμα "Σχέδιο προσδιορισμού προϋποθέσεων βελτίωσης των επιβατικών μεταφορών που εκτελούν τα ταξί της χώρας και αξιοποίηση ευρωπαϊκής εμπειρίας".
 
Συμβατικά και προμισθωμένα

Στα κυβερνητικά σχέδια περιλαμβάνονται η συγκρότηση εταιριών και ο εκσυγχρονισμός του κανονισμού λειτουργίας των ταξί. Προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος αυτός, κατά πάσα πιθανότητα θα δοθούν κίνητρα στους αυτοκινητιστές να οργανωθούν σε εταιρίες. Το υπουργείο, αναγνωρίζοντας ότι ο κλάδος είναι κορεσμένος, σχεδιάζει μεν δύο τύπους ταξί, τα συμβατικά και τα προμισθωμένα εννέα θέσεων, χωρίς ταξίμετρο κατά το πρότυπο στο εξωτερικό. Ωστόσο, εφόσον αυτό εγκριθεί, δεν σχεδιάζει την έκδοση νέων αδειών, αλλά τη μετατροπή κάποιων υφιστάμενων τα οποία θα λειτουργούν πλέον ως προμισθωμένα οχήματα.

Αυτό εκτιμάται ότι μπορεί να λειτουργήσει αφού σήμερα στην πρωτεύουσα μόνο ο αριθμός των ταξί ξεπερνά τις 13.500, ενώ σε όλη τη χώρα υπολογίζεται ότι υπάρχουν περισσότερες από 30.000 άδειες.

Πρόκειται όμως για έναν σχεδιασμό αρκετά δύσκολο γιατί εκτός των άλλων συναντά τη δυναμική αντίδραση και των επαγγελματιών του κλάδου, οι οποίοι υποστηρίζουν πως σήμερα υπάρχει μεγάλη προσφορά, ενώ την ίδια ώρα η ζήτηση συνεχώς φθίνει.
Να σημειώσουμε ότι μέσα στο κλίμα αυτό σήμερα αρχίζει η εκλογική διαδικασία για την ανάδειξη νέου διοικητικού συμβουλίου του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), που είναι το μεγαλύτερο σωματείο ταξί της χώρας.

Ενδιαφέρον για ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΠΟ Κίνα, Γαλλία και Γερμανία

Εν τω μεταξύ, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, αναφερόμενος στο ζήτημα των αστικών συγκοινωνιών, σημείωσε ότι το επόμενο 15νθήμερο θα ξεκινήσουν οι πράξεις συγχώνευσης των πέντε εταιριών (ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ, ΤΡΑΜ, ΜΕΤΡΟ) και οι διαδικασίες τοποθέτησης των νέων διοικήσεων. Ο κ. Τσιόκας ανέφερε επίσης ότι σε διάστημα μόλις μιας εβδομάδας το σώμα ελεγκτών έχει επιβάλει πρόστιμα ύψους 100.000 ευρώ.

Ο ίδιος εκτίμησε ότι είναι υπαρκτό το ενδιαφέρον των ξένων εταιριών για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το ενδιαφέρον αυτό προέρχεται κατά κύριο λόγο από τη Γαλλία, τη Γερμανία και την Κίνα. Τις επόμενες μέρες πρόκειται να επιλεγεί ο σύμβουλος που θα αναλάβει τη διενέργεια του διεθνούς διαγωνισμού για προσέλκυση στρατηγικού επενδυτή για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο