Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κερδίζει έδαφος το e-commerce στην Ελλάδα

Eντυπωσιακή αύξηση της τάξεως του 30% καταγράφουν τη φετινή χρονιά οι συνολικές αγορές των Ελλήνων καταναλωτών μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου για προϊόντα και για υπηρεσίες, οι οποίες σε αξία διαμορφώθηκαν στο 1,7 δισ. ευρώ.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Κερδίζει έδαφος το e-commerce στην Ελλάδα
Eντυπωσιακή αύξηση της τάξεως του 30% καταγράφουν τη φετινή χρονιά οι συνολικές αγορές των Ελλήνων καταναλωτών μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου για προϊόντα και για υπηρεσίες, οι οποίες σε αξία διαμορφώθηκαν στο 1,7 δισ. ευρώ.

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για την "καταγραφή της συνολικής αγοράς B-C ηλεκτρονικού εμπορίου και για τη συμπεριφορά των Ελλήνων online καταναλωτών".

Παρά τις σταθεροποιητικές τάσεις το δεύτερο εξάμηνο του έτους, αυτήν τη στιγμή 1,5 εκατομμύριο online Έλληνες καταναλωτές αγοράζουν κατά μέσον όρο 15 φορές τον χρόνο από το Internet, ξοδεύοντας 1.150 ευρώ ετησίως, εκ των οποίων τα 2/3 κατευθύνονται σε ελληνικά sites. Ο αριθμός και η αξία αγορών των Ελλήνων online καταναλωτών είναι πλέον στους ευρωπαϊκούς μέσους όρους.

*Η ποικιλία και η πυκνότητα των online αγορών το 2011 αυξήθηκε σημαντικά, ενώ best-sellers παραμένουν οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές, τα ηλεκτρονικά είδη, τα εισιτήρια ταξιδιών, οι κρατήσεις ξενοδοχείων, τα είδη σπιτιού και τα βιβλία. Παρ’ όλα αυτά, οι κατηγορίες που είχαν τη μεγαλύτερη αύξηση το 2011 ήταν αυτές του έτοιμου φαγητού, των καλλυντικών και των ειδών προσωπικής φροντίδας, των κοσμημάτων/ρολογιών και των προϊόντων σούπερ μάρκετ.

Παρατηρείται, επίσης, σημαντική αύξηση χρήσης και των αγορών από τα sites ημερήσιων προσφορών που για το πρώτο εξάμηνο του 2011 εκπροσώπησαν πλέον ποσοστό της τάξης του 20% των συνολικών online αγορών.

*Ενδιαφέρον είναι και το γεγονός ότι, πέρα από τις κλασικές αγορές, οι Έλληνες online καταναλωτές εμπλέκονται ενεργά και σε άλλες ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Συγκεκριμένα, τα 2/3 εκπληρώνουν πλέον τις τραπεζικές συναλλαγές και τις πληρωμές λογαριασμών ηλεκτρονικά. Επίσης, το 1/3 των Ελλήνων online καταναλωτών προσπαθεί να διαχειριστεί ηλεκτρονικά θέματα ενοικίασης και αγοράς/πώλησης ακινήτων, ενώ πολύ ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι νέες τάσεις, όπου το 1/4 προσπαθεί πλέον να βρει ασφάλειες μέσω του Internet. Τα ίδια ποσοστά online καταναλωτών παίζουν ηλεκτρονικά τυχερά παιχνίδια και στοιχήματα.

*Η ωριμότητα των Ελλήνων online καταναλωτών διαφαίνεται και από το γεγονός ότι οι βασικοί πλέον παράγοντες εμπιστοσύνης για να κάνουν αγορές από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι η εξυπηρέτηση από τη στιγμή που αγοράζουν και μετά (59%), οι ξεκάθαροι όροι χρήσης (59%), ενώ η ευχρηστία και ο καλός σχεδιασμός του site από την πρώτη θέση το 2010 βρίσκεται πλέον στην τρίτη (με ποσοστό 50%). Ενδιαφέροντες παράγοντες είναι «οι καλές κριτικές σε blogs/fora» (ποσοστό 38%) και «η πιστοποίηση από ανεξάρτητο φορέα» (ποσοστό 37%).
 
Παρ’ όλα αυτά, παραμένει ισχυρή η διάθεση για χαμηλές τιμές, αφού ποσοστό 25% των online καταναλωτών θα αγόραζε από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, ακόμα κι αν αυτό δεν κάλυπτε κάποια από τα παραπάνω κριτήρια, αν είχε χαμηλές τιμές και καλές προσφορές.

*Οι βασικοί λόγοι που οι Έλληνες χρήστες Internet δεν αγοράζουν διαδικτυακά είναι η έλλειψη πιστωτικής κάρτας και η έλλειψη εμπιστοσύνης στις ηλεκτρονικές αγορές, καθώς και ο φόβος παράνομης χρήσης των προσωπικών τους δεδομένων. Σίγουρα, η εμπιστοσύνη χτίζεται σταδιακά, γι’ αυτό και η έρευνα καταγράφει ότι ένας στους πέντε Έλληνες χρήστες του Internet που δεν κάνουν τώρα online αγορές, θα ξεκινήσουν να κάνουν τέτοιες αγορές μέσα στο 2012.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο