Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πλαίσιο: Ηγετικά μερίδια για το TurboX

Κέρδη σε απόλυτους αριθμούς αλλά και σε μερίδια καρπώθηκε το 2013 η αλυσίδα που βλέπει το δικός της brand να κερδίζει στα σημεία μεγάλους πολυεθνικούς παίκτες. Στόχος η υπεραπόδοση έναντι της συνολικής αγοράς και το 2014.

Πλαίσιο: Ηγετικά μερίδια για το TurboX

Υψηλό μερίδιο αγοράς σε νέες κατηγορίες προιόντων, πρωτιά στη λιανική του τομέα τεχνολογίας και οικονομικές επιδόσεις πάνω από το μέσο όρο της αγοράς, αποτελούν τα επιτεύγματα της Πλαίσιο για το 2013. Αναλύοντας μεγέθη και στρατηγική, η διοίκηση της εταιρίας επισήμανε δε πως το 2013, αποτέλεσε χρονιά ρεκόρ στην ιστορία της, όσον αφορά την κερδοφορία.

Οπως ειπώθηκε σε παρουσίαση στην Ενωση Θεσμικών, τη χρονιά που πέρασε η εταιρία κατάφερε να επιβληθεί μέσω του brand Turbo X σε διαφορετικές προϊοντικές κατηγορίες, μετατρέποντας πλέον το private label σε brand label.

«Μας πήρε περίπου 7 χρόνια να καθιερώσουμε το Turbo X ως σήμα επιλογής για τα laptops στον 'Ελληνα καταναλωτή. Η επένδυση ωστόσο αυτή αποδίδει σήμερα για την υπόλοιπη γκάμα προϊόντων μας. Ήδη στον τομέα των tablets καταταχθήκαμε 3η στην εγχώρια αγορά το 2013, πίσω από την Apple και την Samsung, ενώ στον τομέα της τηλεόρασης κατέχουμε την 4η θέση ήδη, τοποθετημένοι πάνω από φίρμες όπως η Phillips, η Panasonic, Toshiba» ανάφερε ο CEO και αντιπρόεδρος του ομίλου Πλαίσιο, κ. Κώστας Γεράρδος, συμπληρώνοντας τη σημαντική διείσδυση και στον τομέα smartphones, οι πωλήσεις των οποίων αντικατοπτρίζουν το 13% των πωλήσεων του 2013.

Η επιλογή στήριξης του Turbo X πέρα από την εμπορική επιτυχία, συνοψίζει σε μεγάλο βαθμό τη στρατηγική της Πλαίσιο έναντι του ανταγωνισμού. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ομίλου κ. Γιώργο Γεράρδο, η εταιρία ωφελείται από την «άτυπη» καθετοποίηση της, βάσει της οποίας αγοράζει από τον παραγωγό και αποφεύγει το κλασσικό δίκτυο των ενδιάμεσων προμηθευτών, προκειμένου να προσφέρει στον τελικό καταναλωτή προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές αλλά και με σημαντική υποστήριξη, που δεν μπορούν να προσφέρουν σήμερα καθιερωμένα τεχνολογικά brands.

Επιπλέον, η διοίκηση της Πλαίσιο εστίασε στο πολυκαναλικό μοντέλο λιανικής παρουσίας, δίνοντας έμφαση στην αλληλοσυμπλήρωση του. Ο κ.Κώστας Γεράρδος, επισήμανε ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα του ομίλου υποδέχεται 100.000 επισκέπτες, και πραγματοποιεί το 6% των ενοποιημένων πωλήσεων, ενώ το 70% συνεχίζει να πραγματοποιείται στο φυσικό δίκτυο των 21 καταστημάτων του ομίλου. Το υπόλοιπο 25% αφορά σε πωλήσεις b2b μέσω καταλόγου.

Ο ανταγωνισμός

Σύμφωνα με τον κ. K. Γεράρδο, η Πλαίσιο βρίσκεται πολύ ψηλά στη συνείδηση των καταναλωτών ως προορισμός για αγορά προϊόντων τεχνολογίας με βάση στοιχεία σχετικής έρευνας, ενώ πρόσθεσε ότι σ'αυτή τη φάση δεν υφίσταται απειλή από τον ανταγωνισμό. Ειδικότερα, σημείωσε πως οι προσφορές από ηλεκτρονικά καταστήματα είναι πια εξαιρετικά περιορισμένες δεδομένου ότι «οι μικρές ποσότητες ειδών από παραεισαγωγή δεν αφήνουν περιθώρια για την προσφορά ανταγωνιστικών τιμών στο τελικό καταναλωτή», αλλά και ότι πλέον δεν υφίστανται οι εύκολες χρηματοδοτήσεις που παλιότερα επιδοτούσαν την εμπορική λειτουργία των επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου.

Στο επίπεδο του φυσικού ανταγωνισμού, επίσης υπογράμμισε πως οι παραδοσιακές αλυσίδες αλλά και οι αλυσίδες τεχνολογίας, λειτουργούν ζημιογόνα προκειμένου να παραμείνουν στην αγορά τεχνολογίας. Για αυτό το λόγο εξάλλου ανάφερε πως δεν θεωρεί την ομοειδή εταιρία Public ως απειλή.

Σημειώνεται ότι παρά την πτώση των πωλήσεων κατά 1,4% (τη στιγμή που ο μέσος όρος της αγοράς υποχώρησε κατά 4%-10%), η Πλαίσιο κατέγραψε κέρδη της τάξης των 14,3 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 39% έναντι του 2012. Στο τέλος δε της χρονιά τα ταμειακά της διαθέσιμα ξεπέρασαν τα 53 εκατ. ευρώ ενώ ο δανεισμός της περιορίστηκε περαιτέρω στα 14,3 εκατ. ευρώ.

Δεδομένης της θέσης της αλλά και των στοιχείων από τον ανταγωνισμό, η εταιρία δεν σκοπεύει να αξιοποιήσει τα κεφάλαια της για μια επιθετική επέκταση. «Δεν μας ενδιαφέρουν οι εξαγορές, που θα μας κληρονομήσουν προβλήματα» ανάφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κ. Γεράρδος ενώ σε ότι αφορά νέες επενδύσεις σημείωσε ότι πάντοτε εξετάζουν τις ευκαιρίες χωρίς ωστόσο διαμορφωμένο στάνταρ πλάνο επενδύσεων σε νέες αγορές ή καταστήματα.

Για το 2014, το α' τρίμηνο του οποίου διαδραματίζεται θετικά για την αλυσίδα, στόχος είναι η βελτίωση των πωλήσεων ώστε να διαμορφωθούν με θετικό πρόσημο, ενώ μεσοπρόθεσμα εξετάζεται η επέκταση της αλυσίδας στο εξωτερικό.

Πέννυ Κούτρα [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v