Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Forthnet: Αρχίζουν οι παρουσιάσεις σε επενδυτές για το ΜΟΔ

Η αντοχή της εταιρείας, σε μια περίοδο που βυθίστηκε η υπόλοιπη αγορά, στα κύρια επιχειρήματα της διοίκησης. Τι δηλώνει ο διευθύνων σύμβουλος Πάνος Παπαδόπουλος για ομολογιακό, μετόχους και τη στρατηγική της διοίκησης έναντι του ανταγωνισμού.

Forthnet: Αρχίζουν οι παρουσιάσεις σε επενδυτές για το ΜΟΔ

Η αντοχή των εσόδων της Forthnet στα οκτώ χρόνια της κρίσης, η βελτιστοποίηση του κοστολογικού μοντέλου, η συντηρητική εμπορική πολιτική, ο εμπλουτισμός περιεχομένου και η αναβάθμιση υπηρεσιών για τη βελτίωση της συνολικής εμπειρίας συνδρομητή, είναι τα όπλα της εταιρείας τηλεπικοινωνιών σύμφωνα με την παρουσίαση προς τους επενδυτές.

Οι παρουσιάσεις ξεκινούν από την επόμενη εβδομάδα καθώς χθες η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το ενημερωτικό δελτίο για το μετατρέψιμο ομολογιακό δάνειο (ΜΟΔ) των 100 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο του σχεδίου αναχρηματοδότησης δανεισμού της εισηγμένης.

Όπως είπε και ο διευθύνων σύμβουλος της Fοrthnet Πάνος Παπαδόπουλος στη χθεσινή συνέντευξή του στο ΑΠΕ, «σε ένα περιβάλλον παρατεταμένης ύφεσης, διατηρούμε μια προσεκτική εμπορική πολιτική, η οποία σε συνδυασμό με τη συνεχή βελτιστοποίηση του κοστολογικού μοντέλου της εταιρείας είχε ως αποτέλεσμα τη βελτίωση σημαντικών οικονομικών δεικτών της εταιρείας».

Κατά τον κ. Παπαδόπουλο, οι στρατηγικές επιλογές της διοίκησης της Fοrthnet είχαν ως αποτέλεσμα η εταιρεία να παρουσιάζει πολύ μεγαλύτερη ανθεκτικότητα κατά την παρατεταμένη περίοδο κρίσης από τις υπόλοιπες του κλάδου, όπως αποδεικνύεται από τα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών.

Κατά την περίοδο της κρίσης, 2008-2015, όπου το ΑΕΠ υποχώρησε κατά 26%, ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών είδε τα έσοδά του να μειώνονται κατά 41%. Την ίδια περίοδο, η Fοrthnet κατάφερε να διατηρήσει τα έσοδά της σταθερά (στα επίπεδα των 350 εκατ. ευρώ), γεγονός που, κατά τη διοίκηση, αποδεικνύει την ορθότητα των επιλογών της. Την ίδια περίοδο, τα έσοδα των μεγαλύτερων ανταγωνιστών της υποχώρησαν σε ποσοστά που ξεκινούν από το 38% και φτάνουν το 62%.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Fοrthnet υποστήριξε πως η στρατηγική της διοίκησης της Fοrthnet συνοψίζεται στα εξής: βελτιστοποίηση κοστολογικού μοντέλου, συντηρητική εμπορική πολιτική, εμπλουτισμός περιεχομένου, αναβάθμιση υπηρεσιών, βελτίωση της συνολικής εμπειρίας συνδρομητή.

Για τη βελτιστοποίηση κοστολογικού μοντέλου, η διοίκηση προχώρησε στη λειτουργική ενοποίηση των τηλεπικοινωνιακών και τηλεοπτικών υπηρεσιών και την καθιέρωση της εμπορικής επωνυμίας «Nova» για όλες τις υπηρεσίες που απευθύνονται σε οικιακούς πελάτες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Προχώρησε, επίσης, στην επαναδιαπραγμάτευση όλων των συμφωνιών με τους προμηθευτές της εταιρείας ενώ όσον αφορά στην απόκτηση τηλεοπτικών δικαιωμάτων, εξορθολόγισε τις επιλογές και δεν προχώρησε σε επιλογές που συνεπάγονται αλόγιστα και απαγορευτικά κόστη σε σχέση με τα νέα υφεσιακά δεδομένα της ελληνικής αγοράς.

Η διοίκηση υποστηρίζει πως «η εταιρεία, σε αυτό το παρατεταμένο υφεσιακό περιβάλλον, δεν ακολούθησε επιθετική εμπορική πολιτική, παρ' όλα αυτά, εμπλουτίζοντας διαρκώς το περιεχόμενο και αναβαθμίζοντας τις υπηρεσίες της, αυτή τη στιγμή εξυπηρετεί το 18% (περίπου 1 στα 5) των ελληνικών νοικοκυριών με περισσότερες από ένα εκατομμύριο συνδρομές συνολικά».

Για τον εμπλουτισμό περιεχομένου, η Nova προχώρησε στην ανανέωση της μακρόχρονης συνεργασίας της με τη Sony Pictures Television, το studio που κάθε χρόνο παράγει ταινίες και σειρές που ξεχωρίζουν στο αμερικανικό και ελληνικό Box Office, εξασφάλισε τα δικαιώματα του γαλλικού και του πορτογαλικού πρωταθλήματος, ενώ πρόσθεσε στο τηλεοπτικό μπουκέτο της Nova τέσσερα νέα κανάλια και έπεται συνέχεια, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο κ. Παπαδόπουλος.

Η διοίκηση της Fοrthnet θα υποστηρίξει στις παρουσιάσεις προς τους επενδυτές πως η νέα υπηρεσία Nova On Demand, που λανσαρίστηκε επίσημα από την εταιρεία πριν από λίγες μέρες, «πραγματικά αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο μέχρι σήμερα βλέπαμε τηλεόραση.

Οι συνδρομητές Nova3play, συνδέοντας τον εξελιγμένο αποκωδικοποιητή Novabox στο internet, μπορούν να παρακολουθούν τις μεγαλύτερες πρεμιέρες και κινηματογραφικές επιτυχίες της δορυφορικής πλατφόρμας της Nova, τις πιο δημοφιλείς σειρές καθώς και πλούσιο ψυχαγωγικό περιεχόμενο με παιδικό πρόγραμμα και ντοκιμαντέρ στην τηλεόρασή τους, όποτε εκείνοι επιθυμούν και όσες φορές θέλουν, απλά με το πάτημα ενός κουμπιού στη μεγάλη οθόνη τηλεόρασης.

Η νέα υπηρεσία της Nova διατίθεται δωρεάν σε όλους τους συνδρομητές Nova3play. Το καλοκαίρι, αναβαθμίστηκαν όλα τα κανάλια της Nova σε High Definition, προσφέροντας τη θέαση HD περιεχομένου σε όλους τους συνδρομητές Nova, εντελώς δωρεάν».

Η αναχρηματοδότηση δανεισμού και το ΜΟΔ

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Forthnet αναφέρθηκε στη συνέντευξη στο ΑΠΕ και στις ενέργειες που έχουν γίνει για τη βελτίωση της χρηματοοικονομικής θέσης της εταιρείας και την αναχρηματοδότηση των δανειακών της υποχρεώσεων.

Όπως χαρακτηριστικά τόνισε, «το καλοκαίρι, μετά από ένα ιδιαίτερα μεγάλο διάστημα συζητήσεων και διαπραγματεύσεων, ήρθαμε σε συμφωνία για την αναχρηματοδότηση των δανειακών μας υποχρεώσεων με τις δανείστριες τράπεζες. Με τη συμφωνία αυτή, ο τραπεζικός μας δανεισμός, για τον οποίο την τελευταία 7ετία της κρίσης έχουμε καταβάλει περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ για τόκους, θα μετατραπεί σε μακροπρόθεσμο, βελτιώνοντας σημαντικά τους σχετικούς οικονομικούς δείκτες της εταιρείας».

Επίσης αναφέρθηκε και στην έκδοση του Μετατρέψιμου Ομολογιακού Δανείου, το οποίο όπως χαρακτηριστικά είπε είναι σε πλήρη εξέλιξη. «Η απόφαση για την έκδοση του ΜΟΔ αποτελεί παράδειγμα εφαρμογής των κανόνων εταιρικής διακυβέρνησης, καθώς η διοίκηση της εταιρείας αποδεικνύει ότι γι' αυτήν προέχει το συμφέρον της εταιρείας και όχι μεμονωμένα κάποιων μετόχων. Δεν νομίζω ότι υπάρχουν πολλά αντίστοιχα παραδείγματα αποφάσεων από διοικήσεις εταιρειών στην Ελλάδα».

Σχετικά με τη στάση που αναμένεται να κρατήσουν οι μέτοχοι στο ΜΟΔ, ο κ. Παπαδόπουλος είπε: «Χρέος της Διοίκησης της εταιρείας είναι να εξυπηρετεί πρωτίστως το εταιρικό συμφέρον. Καθώς το μετατρέψιμο ομολογιακό δάνειο είναι υπέρ παλαιών μετόχων, όλοι οι υφιστάμενοι μέτοχοι θα έχουν τη δυνατότητα να αποδείξουν, έμπρακτα πλέον, το ενδιαφέρον τους για την εταιρεία, και όχι μέσω δηλώσεων στα ΜΜΕ».

Σύμφωνα με τον κ. Πάνο Παπαδόπουλο, η εταιρεία θα συνεχίσει να δίνει έμφαση στην αναβάθμιση της εμπειρίας του συνδρομητή και στο αναπτυξιακό πλάνο της εταιρείας. «Εξετάζουμε διαρκώς και προχωρούμε σε εμπορικές συμφωνίες που μπορούν να προσφέρουν στην εταιρεία νέες προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης. Παρακολουθούμε το νέο τηλεοπτικό τοπίο έτσι όπως διαμορφώνεται αυτές τις μέρες και αποτελούμε διαχρονικά στρατηγικό συνεργάτη του Ελληνικού ποδοσφαίρου αλλά και αρωγό σε μια προσπάθεια βελτίωσης της συγκεκριμένης διοργάνωσης και κατ’ επέκταση του τηλεοπτικού προϊόντος».

Τα δίκτυα νέας γενιάς

Ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε και στο Σύμφωνο Συνεργασίας με τη ΖΤΕ, το οποίο υπογράφηκε κατά την επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού στην Κίνα και αφορά στην από κοινού κατάρτιση ενός επιχειρησιακού πλάνου και χρηματοδότησης ενός δικτύου υψηλών ταχυτήτων νέας γενιάς.

«Είναι εθνικής σημασίας η δημιουργία ενός δεύτερου δικτύου τηλεπικοινωνιακής πρόσβασης για ιδιώτες και επιχειρήσεις. Αυτό, εκτός του ότι θα δημιουργήσει επιτέλους ανταγωνισμό, με τελικό ωφελημένο τον καταναλωτή, θα δώσει πνοή και ανάπτυξη σε πολλούς τομείς με πολλαπλά οικονομικά και κοινωνικά οφέλη. Η δημιουργία ενός δευτέρου δικτύου πρόσβασης θα προσελκύσει περαιτέρω επενδύσεις, θα συμβάλει στην βέλτιστη αξιοποίηση κονδυλίων ΕΣΠΑ θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και θα οδηγήσει στην ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, τις οποίες δεν μπορεί να υποστηρίξει το υπάρχον απαρχαιωμένο δίκτυο χαλκού.».

Ο κ. Παπαδόπουλος απαντώντας σε σχετικό ερώτημα για τον ρόλο της Πολιτείας, προκειμένου να ληφθούν μέτρα για την ενίσχυση ολόκληρου του κλάδου, σχολίασε ότι «τα μέτρα θα πρέπει να κινηθούν με βασικό άξονα τη δημιουργία πραγματικών συνθηκών ανταγωνισμού στις υποδομές. Στο πλαίσιο αυτό θα πρέπει τα μέτρα αυτά, καταρχήν να «ενθαρρύνουν» και να δημιουργούν το κατάλληλο πλαίσιο για τη δημιουργία ενός δεύτερου δικτύου τηλεπικοινωνιακής πρόσβασης σε συνδυασμό με το διαχωρισμό μεταξύ των παρόχων χονδρικής και λιανικής, ώστε να λειτουργούν ομαλά οι δυνάμεις της αγοράς και ο ανταγωνισμός».

Επεσήμανε ότι μέχρι σήμερα η ΕΕΤΤ δεν έχει καταφέρει να εξασφαλίσει την ισότιμη δραστηριοποίηση όλων των παρόχων και ως εκ τούτου θα πρέπει να προωθηθούν μοντέλα λειτουργίας αποκλειστικής χονδρικής πρόσβασης (wholesale-only models) όπου η επιχείρηση που διαχειρίζεται την υποδομή δικτύου δεν θα παρέχει λιανικές υπηρεσίες. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά «Εφαρμογή ανάλογου μοντέλου είδαμε στην αγορά της ηλεκτρικής ενέργειας, με τη δημιουργία των ΑΔΜΗΕ και ΔΕΔΔΗΕ. Αντίστοιχες δομικές λύσεις θα πρέπει να εφαρμοστούν στην αγορά των τηλεπικοινωνιών, προκειμένου να ενισχυθεί η διαφάνεια, η σταθερότητα και εμπιστοσύνη στο επενδυτικό περιβάλλον και ο ανταγωνισμός».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v