Lamda: Τα οφέλη από τη Lamda Malls που οδεύει προς ΧΑ

Eντός της επόμενης διετίας θα εισαχθεί στο χρηματιστήριο η θυγατρική Lamda Malls. Ποια εμπορικά κέντρα ελέγχει και τι δείχνουν τα στοιχεία της αγοράς. Οι κινήσεις στο Ελληνικό για την κατασκευή δύο εμπορικών κέντρων.

Lamda: Τα οφέλη από τη Lamda Malls που οδεύει προς ΧΑ

Εκτός από την επένδυση στο Ελληνικό, η διοίκηση της Lamda Development περιμένει σημαντικά οφέλη και από τα εμπορικά της κέντρα. Οπως είπε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Οδ. Αθανασίου, εντός της επόμενης διετίας θα εισαχθεί στο χρηματιστήριο η θυγατρική Lamda Malls, στην οποία συμμετέχει και ο αμερικανικός επενδυτικός οίκος Varde Partners με μειοψηφικό ποσοστό.

Στη Lamda Malls έχουν ήδη εισφερθεί τα εμπορικά κέντρα «Golden Hall» στο Μαρούσι και «Mediterranean Cosmos» στη Θεσσαλονίκη, ενώ αναμένεται να εισφερθεί και η ναυαρχίδα του ομίλου, το «The Mall», όταν τελειώσει η πολεοδομική εκκρεμότητα. Για την επίλυση της τελευταίας προωθείται συμφωνία αγοράς οικοπέδων από την Eθνική Tράπεζα, αλλά τον τελευταίο λόγο θα τον έχει το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ).

Ο κ. Αθανασίου υποστήριξε πως μόνο από την αποτύπωση του μειωμένου ρίσκου της χώρας, όπως δείχνει και η πορεία των ελληνικών ομολόγων, θα ενισχυθεί σημαντικά η αξία των εμπορικών κέντρων της Lamda Development. Πρόσθεσε, επίσης, πως παρά την άνθιση του ηλεκτρονικού εμπορίου, τα εμπορικά κέντρα του ομίλου έχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης.

Οπως εξήγησε, η Ελλάδα βρίσκεται στην τελευταία θέση της Ευρώπης, με βάση τη διαθέσιμη επιφάνεια εμπορικών κέντρων ανά 1.000 κατοίκους. Πράγματι, με βάση πρόσφατη έρευνα της Pepper Hellas, στη χώρα μας αντιστοιχούν μόλις 57 τετραγωνικά μέτρα ανά 1.000 κατοίκους έναντι 107 τ.μ. της Ρουμανίας, 229 τ.μ. της Ιταλίας και 147 τ.μ. της Τουρκίας. Η εμπειρία των τελευταίων ετών δείχνει επίσης πως είναι αρκετά δύσκολο να προχωρήσει μια επένδυση για εμπορικό κέντρο, όχι μόνο επειδή δύσκολα βρίσκονται οι μεγάλες εκτάσεις που απαιτούνται. Είναι πρόσφατη η πικρή γεύση που πήρε η Cosco καθώς προωθούσε μια τέτοια επένδυση στο λιμάνι του Πειραιά.

Ο Οδ. Αθανασίου παραδέχθηκε πως τα παραδοσιακά καταστήματα απειλούνται από την ταχεία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Όπως είπε, όμως, υπάρχουν μελέτες που δείχνουν πως για κάθε ευρώ που χάνεται από ένα «φυσικό κατάστημα», το 0,7 ευρώ πάει σε ηλεκτρονικά καταστήματα και το υπόλοιπο 0,3 ευρώ σε μεγάλους οργανωμένους χώρους, δηλαδή εμπορικά κέντρα, τα οποία, όμως, προσφέρουν εμπειρία που συνδυάζει τα ψώνια με την ψυχαγωγία.

Αυτή τη στροφή των εμπορικών κέντρων παγκοσμίως προς τις υπηρεσίες ψυχαγωγίας (που δεν μπορούν να παρέχουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα) αποτυπώνουν και οι νέες επενδύσεις της Lamda Development στο πίσω τμήμα του πρώην Διεθνούς Κέντρου Ραδιοτηλεόρασης (IBC) στο Μαρούσι, που στεγάζει ήδη το «Golden Hall».

Η επένδυση για την επέκταση του εμπορικού κέντρου, ύψους 25 εκατ. ευρώ, ολοκληρώνεται στο τέλος του χρόνου και θα περιλαμβάνει το πρώτο ενυδρείο στην Αθήνα («πολύ μικρότερο από αυτό που θα κατασκευαστεί στο Ελληνικό» είπε ο κ. Αθανασίου), παιδότοπο και άλλες αντίστοιχες δραστηριότητες. Μέχρι το Πάσχα αναμένεται να εγκαινιαστεί και το Μουσείο Ολυμπιακών Αγώνων. Η επέκταση «θα συμβάλει και στην προσέλκυση τουριστών στο Golden Hall, που μέχρι σήμερα δεν έχουμε», υποστήριξε ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development.

Η διοίκηση της εταιρείας σχεδιάζει επίσης να προχωρήσει στην κατασκευή των δύο εμπορικών κέντρων στο Ελληνικό κατά την πρώτη πενταετία. Το πρώτο, στην πλευρά της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, θα είναι το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο στην Ελλάδα, με επιφάνεια 70.000 τετραγωνικά μέτρα («20% μεγαλύτερο από το The Mall»). Προβλέπεται πως θα λειτουργήσει την περίοδο 2023-2024.

Το δεύτερο, πλησίον της μαρίνας του Αγίου Κοσμά και του ολοκληρωμένου τουριστικού συγκροτήματος με καζίνο, θα έχει και κλειστούς και ανοικτούς χώρους. Για το μεγάλο εμπορικό κέντρο, το στρατηγικό σχέδιο του Ελληνικού προβλέπει μέσο ενοίκιο για τους καταστηματάρχες στα 37,5 ευρώ ανά τ.μ. και μέση δαπάνη ανά επισκέπτη στα 25 ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v