Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Motor Oil: Επενδυτικό boost σε διυλιστήριο, ρεύμα και ΑΠΕ

Τον Ιανουάριο ξεκινά η επένδυση των 310 εκατ. ευρώ στα διυλιστήρια της Κορίνθου. Μελέτη σκοπιμότητας για μονάδα ηλεκτροπαραγωγής 100 εκατ. ευρώ στην Κρήτη. Βήματα ανάπτυξης στις ΑΠΕ.

Motor Oil: Επενδυτικό boost σε διυλιστήριο, ρεύμα και ΑΠΕ

Το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα έχει βελτιωθεί, όπως φέρεται να περιέγραψε χθες στους επενδυτές μέσω του conference call ο αναπληρωτής CEO της Motor Οil Πέτρος Τζαννετάκης αναφερόμενος στην αποκλιμάκωση των επιτοκίων στα ομόλογα του ελληνικού δημοσίου και ο όμιλος προχωρά στην υλοποίηση των σχεδίων του με ένα «κλικ» παραπάνω την επενδυτική του ορμή.

Πιο συγκεκριμένα, και σύμφωνα με πηγές, η διοίκηση της Motor Οil ξεκινά, ουσιαστικά, από τον Ιανουάριο την επένδυση των 310 εκατ. ευρώ στα διυλιστήρια της Κορίνθου με σκοπό τη βελτίωση της παραγωγής βενζίνης με υψηλότερα οκτάνια. Η νέα παραγωγή θα προκύψει από την αναβάθμιση των μονάδων που παράγουν σήμερα.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, ο κ. Τζαννετάκης σημείωσε πως στο capex του ομίλου οι δαπάνες των 280 εκατ. ευρώ θα φανούν τη διετία διετία 2020-2021 και οι εναπομείνασες στα επόμενα χρόνια.

Η Motor Oil, σπεύδει επίσης να εκμεταλλευτεί και την ευκαιρία που ανοίγεται με τις ανάγκες ηλεκτροδότησης της Κρήτης κατά το ενδιάμεσο διάστημα της ολοκλήρωσης των δύο διασυνδέσεων με την Πελοπόννησο και την Κρήτη (2021 -2023). Παράλληλα, η εταιρεία, σύμφωνα με τη διοίκηση της, αναμένεται να αποφασίσει εντός του πρώτου διμήνου του νέου έτους για το αν θα προχωρήσει στην κατασκευή μονάδας ηλεκτροπαραγωγής ισχύος 120 MW με καύσιμο το LPG. Είναι σε εξέλιξη η μελέτη σκοπιμότητας για την επένδυση της τάξης των 100 εκατ. ευρώ.

Οι αναλυτές ρώτησαν στη διάρκεια του conference call και για τα μελλοντικά σχέδια του ομίλου στις ΑΠΕ, μετά την εξαγορά του 85% της ΣΤΕΦΑΝΕΡ Ενεργειακή που διαθέτει τρεις άδειες αιολικών πάρκων ισχύος 9,4 MW. Ο κ. Τζαννετάκης φέρεται να έκανε γνωστό πως η Motor Οil έχει «pipeline» έργων ΑΠΕ τα οποία εξετάζει. Έσπευσε, βέβαια, να αποσαφηνίσει πως πρόκειται για έργα μικρής ισχύος και όχι μεγάλα.

Στα διυλιστήρια Κορίνθου με το προφίλ των δανειακών υποχρεώσεων για φέτος να είναι μηδενικό, το 2020 στα 33 εκατ. ευρώ και το 2021 μόλις στα 16 εκατ. ευρώ, φαίνεται για μία ακόμη φορά το οικονομικό «νοικοκύρεμα», αλλά και όπως σημείωσε η διοίκηση, η ισχυρή ρευστότητα.

Σε ένα τρίμηνο, σύμφωνα με το αναπληρωτή CEO, που χαρακτηρίστηκε από έντονη μεταβλητότητα των διεθνών τιμών του αργού, η Motor Oil είναι έτοιμη να καλύψει και τις νέες προκλήσεις της ναυτιλίας με χαμηλά σε S02 καύσιμα. Κατά τις πληροφορίες, ο κ. Τζαννετάκης δήλωσε την ετοιμότητα των διυλιστηρίων να ανταποκριθούν στη ζήτηση, αν και όπως διευκρίνισε αυτή για την ώρα είναι χαμηλή.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v