Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Βακάκης (Jumbo): Αντιμετωπίζουμε την τέλεια καταιγίδα

«Βρισκόμαστε στην αρχή της κρίσης», εκτίμησε ο διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας. Στόχος η επιβίωση για φέτος, με ανοιχτά όλα τα καταστήματα και συνέχιση των επενδύσεων. Τι είπε για εργαζόμενους, ενοίκια, εφοδιαστική αλυσίδα και διαχείριση του στοκ.

Βακάκης (Jumbo): Αντιμετωπίζουμε την τέλεια καταιγίδα

Η επιβίωση της Jumbo και η διατήρησή της χωρίς να περάσει σε ζημιογόνο έδαφος αποτελούν τον βασικό στόχο της διοίκησης της Jumbο για την τρέχουσα χρονιά, την οποία ήδη έχει χαρακτηρίσει ως «χαμένη».

Κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης ενημέρωσης των αναλυτών για τα αποτελέσματα της παρελθούσας χρήσης αλλά και τις εξελίξεις στη φετινή χρονιά, ο διευθύνων σύμβουλος της Jumbο κ. Απ.Βακάκης, ανέφερε πως αντιμετωπίζει την «τέλεια καταιγίδα».

«Εκτιμώ ότι βρισκόμαστε στην αρχή των προβλημάτων που επέφερε η πανδημία και ειλικρινά οι όποιες εκτιμήσεις μπορεί να είναι λανθασμένες εκ μέρους μου», τόνισε χαρακτηριστικά. Διευκρίνισε ωστόσο πως η επιχείρηση είναι «ίσως η πιο προετοιμασμένη», ώστε να επιβιώσει της διαφαινόμενης σφοδρής ύφεσης και κατ’ επέκταση της επίπτωσης στην κατανάλωση, τόσο εξαιτίας της δομής και των στρατηγικών της όσο και της υψηλής ρευστότητας που διατηρεί (331,4 εκατ. ευρώ καθαρό ταμείο στο τέλος του 2019).

Διαβεβαίωσε πάντως ότι κανένα κατάστημα του δικτύου δεν πρόκειται να κλείσει, υπογραμμίζοντας «πως όταν είσαι σε πόλεμο, πρέπει να έχεις παρατεταγμένες όλες τις δυνάμεις σου». Πρόσθεσε πως ο αγώνας επιβίωσης το 2020 θα δώσει τη δυνατότητα στον όμιλο να βρίσκεται σε καλύτερη θέση το 2021.

Αναφερόμενος στους βασικούς παράγοντες κόστους λειτουργίας -εργαζομένους και μισθώματα ακινήτων- ο κ. Βακάκης δήλωσε πως είναι «ελεγχόμενοι». Σε ό,τι αφορά τους εργαζομένους, αναφέρθηκε στην κρατική επιδότηση. Σε ό,τι αφορά τα μισθώματα, διευκρίνισε ότι για τα 35 περίπου ακίνητα (από τα 80 του συνολικού δικτύου) που είναι ενοικιαζόμενα, οι εμπορικές ρήτρες που είχε συνάψει η Jumbο επέφεραν αυτόματη προσαρμογή ενοικίου, καθώς σχετίζονται με τον τζίρο που πραγματοποιεί κάθε κατάστημα. «Είχαμε αυτή την πρόνοια, προ κρίσης και πανδημίας, γεγονός που απομακρύνει σ’ αυτή τη φάση έναν ακόμη παράγοντα δυσκολίας».

Βασική πρόνοια της διοίκησης στην παρούσα φάση, σύμφωνα με τον κ. Βακάκη, είναι η διαχείριση του στοκ, ώστε να υπερκαλύψει την «απαξίωση» εμπορευμάτων που έμειναν, αφενός, αδιάθετα εξαιτίας του lockdown και αφετέρου, αναμένεται να μείνουν απούλητα το προσεχές διάστημα. Ο κ. Βακάκης προσδιόρισε πως ήδη 25% των αποθεμάτων της αλυσίδας αντιμετωπίζεται ως «πλεονάζον» και άρα θα επηρεάσει τη ροή αγορών και ανεφοδιασμού της αλυσίδας τους επόμενους μήνες. Πέρα από τα εποχιακά είδη (πασχαλινά), εκτίμησε ότι και από τα καλοκαιρινά είδη αναμένεται να διατεθούν μόνο το 50% και το 60% των σχολικών ειδών.

Ανέφερε επίσης ότι η εφοδιαστική αλυσίδα έχει διαταραχθεί πλήρως επί ένα 5μηνο, καθώς μετά το κλείσιμο των εργοστασίων στην Κίνα, ήρθε το lockdown στην Ευρώπη. Στο πλαίσιο αυτό, και σε συνδυασμό με την προσπάθεια ωφέλιμης διαχείρισης των αποθεμάτων, η διοίκηση της εταιρείας εξετάζει όλες τις παραμέτρους ώστε να προσδιορίσει και να αποφύγει την όποια επίπτωση.

Ερωτηθείς για τον ανταγωνισμό, εκτίμησε ότι θα συνεχίσει να «υπάρχει και να λειτουργεί», εξέφρασε ωστόσο την εκτίμηση πως η παρούσα κρίση ενδεχομένως να επιφέρει «λουκέτα» σε μερίδα των προμηθευτών της αλυσίδας.

Ο κ. Βακάκης επανέλαβε αρκετές φορές πως είναι πολύ νωρίς να εκτιμηθεί η καταναλωτική συμπεριφορά τους επόμενους μήνες. Με δεδομένο το σενάριο ύφεσης και πτώσης του ΑΕΠ κατά 10%, εκτίμησε ότι η επίπτωση στην κατανάλωση θα είναι τεράστια.

Όσον αφορά την επίδοση του προηγούμενου διαστήματος, είπε πως και στις αγορές της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας τα καταστήματα της αλυσίδας στην πλειονότητά τους έμειναν ανοιχτά, εντούτοις οι περιορισμοί στη μετακίνηση των πολιτών επέφερε πτώση τζίρου κατά 55%.

Το ηλεκτρονικό κανάλι της Jumbο στην Ελλάδα διπλασίασε τις πωλήσεις του (φθάνοντας στο 5% του συνολικού τζίρου από 2,5% που ήταν προ της πανδημίας), διατηρώντας μάλιστα «τεράστια ουρά» ανεκτέλεστων ακόμη παραγγελιών, ωστόσο, υπογράμμισε πως μένει να φανεί αν η ζήτηση θα παραμείνει τόσο υψηλή. Προανήγγειλε δε το άνοιγμα online καταστημάτων στην Κύπρο εντός του 2020 και στη Ρουμανία το 2021.

Ανέφερε ωστόσο πως η Jumbο επιθυμεί τον καταναλωτή εντός του φυσικού της δικτύου, καθώς βασίζεται και στις «αυθόρμητες και παρορμητικές αγορές».

Τέλος, ο όμιλος διατηρεί σε ισχύ το επενδυτικό του πλάνο, εκτιμώντας ωστόσο ότι η εκτέλεσή του εκ των πραγμάτων θα καθυστερήσει, δεδομένης της αναταραχής στη λειτουργία όλων των υπηρεσιών και δομών.

Πέννυ Κούτρα [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v