Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Frezyderm: Αποεπένδυσε από το Ην. Βασίλειο και άνοιξε 4 νέες αγορές το 2020

Αύξησε τον τζίρο της εν μέσω πανδημίας κατά 3,5%. Σε οικειοθελή εκκαθάριση η θυγατρική της Μεγάλης Βρετανίας, μετά το Brexit.

Frezyderm: Αποεπένδυσε από το Ην. Βασίλειο και άνοιξε 4 νέες αγορές το 2020
  • της Σοφίας Εμμανουήλ

Αποεπένδυσε από το Ηνωμένο Βασίλειο η Frezyderm, που έκανε ντεμπούτο στην αγορά λίγο πριν ανοίξει η συζήτηση για το Brexit, σχεδιάζοντας έναν νέο κύκλο ανάπτυξης με ορμητήριο το Λονδίνο.

Η ελληνική εταιρεία δερμοκαλλυντικών ίδρυσε την πρώτη θυγατρική της εταιρεία στο Λονδίνο, με στόχο να συνεισφέρει στην ενδυνάμωση των σημάτων της σε χώρες που είχαν μέχρι τότε παρουσία αλλά και στο άνοιγμα νέων αγορών. Ωστόσο το Brexit άλλαξε τα σχέδιά της, κάτι που συμβαίνει και με άλλες παραγωγικές εταιρείες στην Ευρώπη, καθώς η έξοδος του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ συνεπάγεται περιορισμούς, χρονοβόρες διαδικασίες στις εμπορικές συναλλαγές, ελέγχους και πρόσθετα κόστη, ειδικά για εταιρείες χωρίς εδραιωμένη παρουσία στη βρετανική αγορά.

Έτσι η Frezyderm UK Ltd, 100% θυγατρική της Frezyderm Α.Β.Ε.Ε., τέθηκε σε οικειοθελή εκκαθάριση τον Δεκέμβριο του 2019.

Πλέον το μοντέλο που θα συνεχίσει να αξιοποιεί για τη διεθνοποίηση των δραστηριοτήτων της και τις εξαγωγές είναι αποκλειστικά οι τοπικοί συνεργάτες διανομείς, οι οποίοι έχουν την ευθύνη, από την τοποθέτηση της μάρκας μέχρι την ανάπτυξη και το branding. Κατά βάση, τα προϊόντα τοποθετούνται σε φαρμακεία αλλά ανάλογα με το θεσμικό πλαίσιο της αγοράς καλλυντικών σε κάθε χώρα αναπτύσσεται και σε άλλα κανάλια όπως π.χ. τα δερματολογικά ινστιτούτα στη Μαλαισία. Δεν έχει παρουσία πάντως στη μαζική αγορά, όπως τα super market αλλά ούτε και στο δίκτυο της επιλεκτικής διανομής.

Το 2020 άνοιξε τέσσερις νέες αγορές, τη Γουατεμάλα, τη Δομινικανή Δημοκρατία, τη Σουηδία και την Ιορδανία και σήμερα έχει δραστηριότητα συνολικά σε 43 χώρες, με αναπτυσσόμενες πωλήσεις και στο ψηφιακό κανάλι. Εκτός από την Ελλάδα, όπου αναπτύσσει πλήρες χαρτοφυλάκιο, με περίπου 250 προϊόντα, έχει εδραιωμένη παρουσία σε Κύπρο και Ισπανία ενώ αναπτυσσόμενα μεγέθη εμφανίζει στην Κίνα, έχοντας εγκαινιάσει παρουσία στη Σαγκάη πριν ένα χρόνο. Ικανοποιημένη φέρεται η διοίκηση των αδελφών Ιωάννη και Ευθυμίου Αναστασίου και για την πορεία του σήματος στις αγορές της Λατινικής Αμερικής, όπου η δραστηριότητα αναπτύσσεται τα τελευταία 4-5 χρόνια.

Σύμφωνα με στοιχεία που μας παραχώρησε η εταιρεία, η πανδημία δεν επηρέασε τις επιδόσεις της, γεγονός που αποτυπώνεται σε αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά 3,5%. Με βάση τα προσωρινά στοιχεία, κλείνει με κύκλο εργασιών περίπου 44,7 εκατ. ευρώ έναντι 42,7 εκατ. ευρώ του 2019. Ειδικότερα το 2019 οι πωλήσεις είχαν ενισχυθεί κατά 8,2% συγκριτικά με τα επίπεδα της προηγούμενης χρήσης και τα κέρδη μετά από φόρους από συνεχιζόμενες δραστηριότητες ανήλθαν σε 2,55 εκατ. ευρώ από 3,487 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Πάντως για το 2021 η διοίκηση της εταιρείας, που απασχολεί συνολικά 249 υπαλλήλους, σε διοικητικές υπηρεσίες, παραγωγή και logistics, δεν διακινδυνεύει πρόβλεψη σε ένα περιβάλλον οικονομικής αβεβαιότητας και έντονου ανταγωνισμού. Στο πλαίσιο αυτό, όπως είναι φυσικό, δεν σχολιάζει την έρευνα που διενεργεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού έπειτα από καταγγελία της Intermed ABEE, εταιρείας καλλυντικών και φαρμακευτικών προϊόντων, για περιοριστικούς όρους στους εξουσιοδοτημένους Έλληνες λιανεμπόρους.

Η ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού, όπως ανακοινώθηκε πριν από λίγο διάστημα, θα συνεδριάσει στις 4 Φεβρουαρίου για να διαπιστώσει τυχόν αντιανταγωνιστικές πρακτικές ενώ δεν διαπιστώνεται κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης ή επιβολή τιμών μεταπώλησης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v