Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Συνδρομητική τηλεόραση: Νέα εποχή χωρίς δορυφορικό πιάτο

Οι εταιρείες προσαρμόζονται στις επιταγές της αγοράς. Ο ανταγωνισμός κορυφώθηκε, με νέες διεθνείς υπηρεσίες. Η Cosmote TV λίγο πριν την πανδημία εισήγαγε τη Νο 1 ελληνική streaming υπηρεσία. Τα μερίδια αγοράς και η απάντηση από τους ανταγωνιστές.

Συνδρομητική τηλεόραση: Νέα εποχή χωρίς δορυφορικό πιάτο

Η συνδρομητική τηλεόραση στη χώρα μας αλλάζει σελίδα και συμπαρασύρει τον συνδρομητή, ο οποίος δεν επιλέγει πια την κλασική υπηρεσία με την τοποθέτηση δορυφορικού πιάτου αλλά εύκολη πρόσβαση χωρίς εργασίες και εγκαταστάσεις, που παλιότερα κόστιζαν σε χρόνο και χρήμα.

Οι εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης προσαρμόζονται σταδιακά στα διεθνή δεδομένα, προκειμένου να είναι εύκολα προσβάσιμες, να δίνουν πολλαπλές δυνατότητες και να μη χρειάζονται εργασίες εγκατάστασης.

Cosmote TV

Μέσα σε ένα χρόνο από το λανσάρισμα της streaming υπηρεσίας από την Cosmote TV, περισσότερα από 240.000 νοικοκυριά έχουν πρόσβαση στην υπηρεσία, ουσιαστικά αποδεικνύοντας ότι η αγορά έχει περάσει σε άλλο επίπεδο.

Για το 2021, η υπηρεσία -που είναι διαθέσιμη σε Android TV αποκωδικοποιητές, Smart TVs, υπολογιστές και φορητές συσκευές- θα εμπλουτιστεί με νέα χαρακτηριστικά, ενώ είναι πλέον διαθέσιμος ο νέος Android TV αποκωδικοποιητής, με αναβαθμισμένες δυνατότητες.

Πρόκειται για μία καινοτόμα υπηρεσία που βασίζεται στην τεχνολογική πλατφόρμα της Comcast Technology Solutions. Ωστόσο, έχει σχεδιαστεί και συνεχίζει να βελτιώνεται από τους ανθρώπους της Cosmote TV.

Πρόκειται για μία προσπάθεια ελληνική καθώς περισσότεροι από 200 άνθρωποι του oμίλου ΟTΕ εργάστηκαν για 2 χρόνια, προκειμένου να δημιουργηθεί η Νέα Cosmote TV. Όλη η σχεδίαση έγινε εσωτερικά, με συνεχή feedback από ομάδες χρηστών και αλλαγές στη σχεδίαση, με βάση αυτό το feedback.

Από τεχνολογικής πλευράς, η υπηρεσία υλοποιήθηκε με μια υπερσύγχρονη αρχιτεκτονική, χρησιμοποιώντας τις τελευταίες cloud τεχνολογίες, διασφαλίζοντας την ανταπόκριση σε μελλοντικές επενδύσεις και αναβαθμίσεις.

Η streaming υπηρεσία της Cosmote TV συνδύασε για πρώτη φορά την παραδοσιακή τηλεόραση με το on demand περιεχόμενο, δημιουργώντας μία προσωποποιημένη εμπειρία θέασης.

Και ενώ συνεχώς κερδίζει συνδρομητές, η Cosmote μέσα στο 2021 θα ενισχυθεί με ταινίες στην on demand υπηρεσία Movies Club. Η φωνητική αναζήτηση περιεχομένου και η αναβάθμιση της μηχανής αναζήτησης θα διευκολύνουν ακόμη περισσότερο τους χρήστες στην εύρεση περιεχομένου. Επιπλέον, η δυνατότητα προβολής σε τηλεόραση από φορητή συσκευή (casting), που ήδη διατίθεται σε Android tablets & smartphones, θα επεκταθεί και σε iPhone & iPad.

Η νέα Cosmote TV επιτρέπει την ταυτόχρονη θέαση σε 2 οθόνες για όλο το περιεχόμενο πλην του αθλητικού, που είναι διαθέσιμο σε μία οθόνη και υποστηρίζει έως 5 ξεχωριστά προφίλ για κάθε χρήστη, ενώ υπάρχει και ειδικό kids menu με υπηρεσία γονικού ελέγχου.

Παράλληλα δίνει τη δυνατότητα download σε φορητές συσκευές για αναπαραγωγή χωρίς σύνδεση στο Internet, ώστε ο χρήστης να μπορεί να παρακολουθήσει το αγαπημένο του περιεχόμενο όπου και αν βρίσκεται.

H Forthnet

Το βάρος της νέας διοίκησης της εταιρείας αναμένεται να πέσει στη Nova, με την περαιτέρω ανάπτυξη των υπηρεσιών συνδρομητικής τηλεόρασης κατόπιν ζήτησης (on demand). Όπως ακόμη επισημαίνεται στο ενημερωτικό δελτίο, αναμένεται περαιτέρω ενδυνάμωση της δυνατότητας παροχής υπηρεσιών περιεχομένου σε άλλα μέσα (π.χ. Διαδίκτυο και κινητή τηλεφωνία).

Σύμφωνα με πληροφορίες, το πλάνο της νέας διοίκησης, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της δημόσιας πρότασης του ομίλου United Group της BC Partners για την εξαγορά του 100% της Forthnet την 1η Μαρτίου, περιλαμβάνει την ανάπτυξη υπηρεσίας συνδρομητικής τηλεόρασης χωρίς εγκατάσταση δορυφορικού πιάτου μέσω ευρυζωνικής σύνδεσης.

Όπως έχει προαναγγείλει και ο επικεφαλής της BC Partners και πρόεδρος της Forthnet Νίκος Σταθόπουλος σε συνέντευξή του, «στόχος μας είναι μέσω της United Group -του κορυφαίου παρόχου τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, που αποκτήσαμε το 2019- να επενδύσουμε σε υψηλής ποιότητας τηλεοπτικό περιεχόμενο για να βελτιώσουμε το προϊόν της Forthnet στην ψυχαγωγία και στον αθλητισμό, προκειμένου να αυξήσει, έτσι, τους συνδρομητές της Nοva».

Σημειώνεται ότι η Forthnet έχει ξεκινήσει την πλατφόρμα Novaflix, η οποία παρέχει πρόσβαση σε ταινίες, σειρές και στα τέσσερα κανάλια Novacinema και Novalife, καθώς και στα Fox και Fox Life.

Η Vodafone ξεκίνησε τη διάθεση της Vodafone TV ως υπηρεσία ΟΤΤ τον Αύγουστο του 2020, ενώ αντίστοιχη πλατφόρμα έχει λανσάρει ήδη από την άνοιξη του 2018 και η Wind.

Όσον αφορά τα μερίδια αγοράς στο σύνολο της συνδρομητικής τηλεόρασης, στην πρώτη θέση της αγοράς βρίσκεται η Cosmote, η οποία στο τέλος του 2019 είχε 554.986 συνδρομητές τηλεόρασης, στο εννεάμηνο του 2020 έφτασε τις 563.000 και σήμερα, σύμφωνα με τη διοίκηση του ομίλου ΟTΕ, διαθέτει περί τις 575.000 συνδρομητές.

Με βάση τα στοιχεία εξαμήνου 2020, η Forthnet διέθετε περί τις 456.453 πελάτες/συνδρομητές στη δορυφορική ψηφιακή πλατφόρμα της Nova σε Ελλάδα και Κύπρο. Σύμφωνα με πληροφορίες, στην πλατφόρμα της Vodafone είναι εγγεγραμμένοι περίπου 150.000 συνδρομητές, ενώ η Wind Vision διαθέτει περί τις 80.000 συνδρομητές.

Αξιοσημείωτο είναι ότι το Netflix, που έχει μπει στην αγορά της Ελλάδας εδώ και μία πενταετία, εκτιμάται ότι έχει φτάσει πάνω από 400.000 συνδρομές στη χώρα μας.

Μαρία Μόσχου

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v