Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Νέα μείωση στα τροχαία ατυχήματα, ανάσα στις ασφαλιστικές

Προσωρινού χαρακτήρα ανάσες δίνουν στις ασφαλιστικές εταιρείες τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για την πορεία των τροχαίων ατυχημάτων. Ποιοι παράγοντες έχουν οδηγήσει σε μείωση 60% στις συγκρούσεις οχημάτων τα τελευταία 25 χρόνια.

Νέα μείωση στα τροχαία ατυχήματα, ανάσα στις ασφαλιστικές

Τα στατιστικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για την πορεία των τροχαίων ατυχημάτων που προκαλούν θανάτους και τραυματισμούς προσώπων δίνουν ανάσες στις ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς οι επιπτώσεις από την πτώση των τιμολογίων στα ασφάλιστρα και από την αύξηση των ακάλυπτων οχημάτων αντισταθμίζεται ως ένα βαθμό από την αποκλιμάκωση των ζημιών που καλούνται να καλύψουν.

Συγκεκριμένα, η παραγωγή ασφαλίστρων υποχώρησε κατά 5,7% το 2020 και ξεκίνησε το φετινό Ιανουάριο με -8,5% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Ο πόλεμος τιμών στα ασφάλιστρα συνεχίζεται, με τα τιμολόγια να έχουν υποχωρήσει κατά 50% σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2010.

Από την άλλη πλευρά ωστόσο, οι ασφαλιστικές εταιρείες καλούνται κατά τα τελευταία δέκα χρόνια να αποζημιώνουν μικρότερο αριθμό πελατών, λόγω της μείωσης που παρουσιάζει ο αριθμός των τροχαίων στους ελληνικούς δρόμους.

Οι κυριότεροι λόγοι που ερμηνεύουν την μείωση του αριθμού των ατυχημάτων, είναι σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς:

  • Οι νέοι και ασφαλέστεροι οδικοί άξονες που έχουν κατασκευαστεί από το 2004 μέχρι σήμερα (πχ Αττική Οδός, Κορίνθου-Πατρών, Ιωνία Οδός)
  • Τα ασφαλέστερα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους, λόγω των νέων τεχνολογιών.
  • Η μείωση της κυκλοφορίας κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης.
  • Οι αυστηρότεροι έλεγχοι της Τροχαίας και οι κατά καιρούς εκστρατείες ενημέρωσης που έχουν λάβει χώρα.
  • Από τον περυσινό Μάρτιο έως και σήμερα, τα περιοριστικά μέτρα που ελήφθησαν εναντίον της πανδημίας και οδήγησαν με τη σειρά τους σε μείωση της κυκλοφορίας στους δρόμους.

Έτσι, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τον Ιανουάριο του 2021 ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων που προκάλεσαν θανάτους ή τραυματισμούς προσώπων μειώθηκε κατά 26,7% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2020 (-26,7% στο αριθμό των ατυχημάτων, -32% στους νεκρούς, - 36,2% στους βαριά τραυματισμένους και -33,4% στους ελαφρά τραυματισμένους). Το 64,4% των ατυχημάτων συνέβη στην Αττική και το 14,9% στην Κεντρική Μακεδονία.

Χαρακτηριστικά είναι τα στοιχεία του γραφήματος, σύμφωνα με τα οποία:

α) Κατά τη δεκαετία 1990-2000 ο ετήσιος αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων κυμαινόταν μεταξύ 20.000 και 25.000, ενώ ο αριθμός των νεκρών από 1.700 έως 2.100 άτομα το χρόνο.

β) Κατά την περίοδο 2000-2010 ο ετήσιος αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων κυμαινόταν γύρω στα 15.000, ενώ ο αριθμός των νεκρών από 1.300 έως 1.900 άτομα το χρόνο.

γ) Τέλος, από το 2011 έως και το 2020 ο αριθμός των ετήσιων τροχαίων ατυχημάτων ξεκίνησε από τα 15.000 για να προσεγγίσει τα 10.500 το 2019 και να υποχωρήσει κάτω από το επίπεδο των 10.000 πέρυσι. Ανάλογα πτωτική πορεία κατέγραψε και ο αριθμός των νεκρών, που ξεκίνησε από τους 1.300 για να προσεγγίσει τους 700 το 2019 και να φτάσει στους 550 πέρυσι.

Κύκλοι της ασφαλιστικής αγοράς ωστόσο εκτιμούν ότι ο τρέχον αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων είναι συγκυριακά χαμηλός και πως θα αυξηθεί όταν σταματήσουν τα περιοριστικά μέτρα κατά της πανδημίας, αλλά και κατά τα αμέσως επόμενα χρόνια λόγω της αναμενόμενης οικονομικής ανάκαμψης. Τέλος, οι ίδιοι κύκλοι κρούουν παράλληλα και τον κώδωνα του κινδύνου για τα ιδιαίτερα χαμηλά τιμολόγια με τα οποία χρεώνουν τους πελάτες τους αρκετές εταιρείες του κλάδου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v