Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Απ. Βακκάκης: Χαμένη χρονιά και το 2021

Οι επιδόσεις του α’ τριμήνου και οι θετικές ενδείξεις του Απριλίου. Αβεβαιότητα για την πορεία των επόμενων μηνών. Η ανισορροπία στην οικονομική δραστηριότητα και η κοστολογική επιβάρυνση.

Απ. Βακκάκης: Χαμένη χρονιά και το 2021

Πτώση κατά 11% στο α΄τρίμηνο της χρονιάς παρουσίασαν οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo, επίδοση που αποδίδεται κυρίως στην έλλειψη δραστηριότητας στην ελληνική αγορά, όπου ο όμιλος πραγματοποιεί το 53% των πωλήσεων του.

Ειδικότερα, μετά την οριακή πτώση πωλήσεων κατά -0,6%, ο τζίρος υποχώρησε κατά 34% σε ενοποιημένη βάση τον Φεβρουάριο, για να επανέλθει στο +24% τον Μάρτιο εφόσον το δίκτυο σε Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο λειτούργησε κανονικά.

Κατά τον Απρίλιο, οι πωλήσεις έχουν ισοφαρίσει πλήρως την επίδοση του περυσινού αντίστοιχου μήνα, γεγονός που επιτρέπει πρόβλεψη για επίσης θετικό πρόσημο πωλήσεων, εφόσον σταδιακά επαναλειτούργησε το λιανεμπόριο στη χώρα. Σύμφωνα ωστόσο με τον επικεφαλής του ομίλου κ. Α. Βακκάκη, στο περιθώριο της τηλεδιάσκεψης ενημέρωσης των αναλυτών για τα μεγέθη του 2020, «και το 2021 αποτελεί μια χαμένη χρονιά για το λιανεμπόριο».

Ο κ. Βακκάκης υπογράμμισε ότι υπάρχουν σοβαρές προκλήσεις με άγνωστη επίδραση στην οικονομική δραστηριότητα, ώστε να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα για την πορεία της επιχείρησης μέσα στο 2021. Ανάφερε πως η μέχρι σήμερα λειτουργία του εμπορίου είναι περιοριστική, καθώς οι μέθοδοι click away και click inside αποτελούν εργαλεία «παράδοσης προϊόντων και όχι πώλησης προϊόντων», Πέρα από τους περιορισμούς της πανδημίας, αναφέρθηκε επίσης στην ανισορροπία που προκλήθηκε στην εφοδιαστική αλυσίδα, στην αύξηση ναύλων και τιμών πρώτων υλών.

Παρόλα αυτά η εταιρεία συνεχίζει το επενδυτικό της πλάνο -στο βαθμό που η πανδημία επιτρέπει τις διαδικασίες- με στόχο να δημιουργήσει νέα αποθηκευτικά κέντρα και καταστήματα μέσα στη χρήση. Εντός του 2021, αναμένεται επίσης να ενεργοποιήσει το ηλεκτρονικό της κατάστημα στη Ρουμανία, για την υποστήριξη του οποίου έχει ήδη επενδύσει 35-40 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με την εκτίμηση του κ. Βακκάκη, το ρουμανικό e-shop μπορεί να προσφέρει σε ετήσια βάση τον τζίρο 2 ή 3 καταστημάτων Jumbo. Σε ότι αφορά το ηλεκτρονικό κανάλι στην Ελλάδα εκτίμησε πως θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με ρυθμό 30% σε ετήσια βάση, ωστόσο, θα αποτελεί συμπληρωματική δραστηριότητα, μια και η ανάπτυξη του δικτύου της αλυσίδας στη χώρα είναι ώριμη.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v