Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Ξεσάλωσαν» οι οδηγοί στους δρόμους τον Ιούνιο

Η έντονη αύξηση της κυκλοφοριακής κίνησης το δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου και η προβλεπόμενη συνέχισή της το 2ο εξάμηνο προβληματίζουν έντονα τα επιτελεία των ασφαλιστικών εταιρειών. Αναλυτικοί πίνακες με στοιχεία του ΣΕΕΠΕ και της ΕΑΕΕ.

«Ξεσάλωσαν» οι οδηγοί στους δρόμους τον Ιούνιο

Πονοκέφαλο στα επιτελεία των ασφαλιστικών εταιρειών προκαλεί η μεγάλη αύξηση της κυκλοφοριακής κίνησης στους ελληνικούς δρόμους κατά το δίμηνο Μαΐου-Ιουνίου, αμέσως μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων στην κυκλοφορία και στις διανομαρχιακές μετακινήσεις που είχαν ληφθεί για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Κύκλοι της ασφαλιστικής αγοράς σημειώνουν πως «επιβεβαιώνονται οι αρχικοί μας φόβοι που ήθελαν τους Έλληνες οδηγούς να… ξεσαλώνουν μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων και να ξεχύνονται στους δρόμους. Ήταν αναμενόμενο να γίνει κάτι τέτοιο και το περιμέναμε. Αυτό, όπως είναι φυσικό, έχει ήδη αρχίσει να αντανακλά στη συχνότητα των τροχαίων ατυχημάτων και στις αποζημιώσεις με τις οποίες επιβαρύνονται οι ασφαλιστικές εταιρείες.

Μάλιστα, επειδή τα τιμολόγια συνέχισαν και φέτος να υποχωρούν, το μέσο loss ratio (ποσοστό αποζημιώσεων ανά εκατό ευρώ παραγωγή) εμφανίζει νέα άνοδο. Μέσα σ’ αυτό το περιβάλλον, φαίνεται πως θα προκύψει ζημιογόνο τεχνικό αποτέλεσμα στον κλάδο οχημάτων για όσες ασφαλιστικές εταιρείες είτε συνεχίζουν να ακολουθούν πολιτική χαμηλών τιμολογίων, είτε προχώρησαν σε εκπτώσεις με αφορμή το lockdown των πρώτων μηνών του 2021».

Οι εκτιμήσεις πάντως των παραγόντων της ασφαλιστικής αγοράς επιβεβαιώνονται και από τα στοιχεία του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ) για την πορεία της κατανάλωσης καυσίμων κίνησης μέσα στο πρώτο φετινό πεντάμηνο.

Όπως προκύπτει από τον πρώτο παρατιθέμενο πίνακα, η ζήτηση του φετινού Μαΐου (άρα και η οδική κυκλοφορία) ξεπέρασε κατά 10,5% την αντίστοιχη περυσινή, ενώ σε επίπεδο πρώτου πενταμήνου, η υποχώρηση έναντι του 2020 περιορίστηκε μόλις στο 1,4% και φαίνεται πως το σχετικό ποσοστό είναι θέμα χρόνου να περάσει σε θετικό πρόσημο, αν δεν έχει ήδη περάσει.

Ειδικότερα, σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, η ζήτηση καυσίμων κίνησης του Ιουνίου δεν ξεπέρασε μόνο την αντίστοιχη περυσινή, αλλά και εκείνη του Ιουνίου του 2019. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ κ. Γιάννης Αληγιζάκης μίλησε για θετικές προοπτικές του κλάδου κατά το δεύτερο φετινό εξάμηνο (υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξει αρνητική έκπληξη στο υγειονομικό μέτωπο), με τη συμβολή ενός καλού-ανοδικού τουριστικού καλοκαιριού και ίσως ενός καλού τουριστικού φθινοπώρου.

Ο προβληματισμός στον κλάδο των ασφαλιστικών εταιρειών προκύπτει από τα στοιχεία του δεύτερου παρατιθέμενου πίνακα (πηγή Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος), στον οποίον εμφανίζονται τα ετήσια ποσοστά πτώσης της παραγωγής αστικής ευθύνης οχημάτων κατά τα τελευταία χρόνια, με στελέχη της αγοράς να αναφέρονται σε υποχώρηση τιμών που φτάνει ακόμη και το 45% από το 2010 μέχρι σήμερα.

«Όσο και αν στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα, οι ασφαλιστικές εταιρείες κατάφεραν να περιορίσουν κάποιες κατηγορίες κόστους, οι προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν είναι σημαντικές. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι αρκετές ΕΠΥ που επιδόθηκαν όλα αυτά τα χρόνια σε πολιτικές πολύ φτηνών ασφαλίστρων, είτε έβαλαν λουκέτο, είτε σταμάτησαν να λειτουργούν στη χώρα μας», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v