Πού στοχεύει η United Group με την εξαγορά της Wind Hellas

Ένα ολόκληρο κεφάλαιο με ιδιαίτερα θετικές προβλέψεις για το μέλλον αφιερώνει στην παρουσίαση των οικονομικών της αποτελεσμάτων η United Group για την εξαγορά της Wind και τις συνέργειες που θα προκύψουν με τη Forthnet-Nova.

Πού στοχεύει η United Group με την εξαγορά της Wind Hellas

Ένα ιδιαίτερα αισιόδοξο πλάνο, που μέσα από τη συγχώνευση Forthnet και Wind θα δημιουργήσει τον δεύτερο παίκτη στην αγορά σταθερής τηλεφωνίας, διεκδικώντας παράλληλα τη δεύτερη θέση στην αγορά της κινητής, καταγράφει η United Group στην παρουσίαση των οικονομικών της αποτελεσμάτων.

Σε ειδικό κεφάλαιο για την εξαγορά της Wind, η UG τονίζει ότι επί του παρόντος η εταιρεία βρίσκεται στην 3η θέση όσον αφορά το μερίδιο εσόδων αλλά και σε συνδρομητές κινητών και σταθερών συνδέσεων.

Ειδικότερα αναφέρει:

  • Η Wind είναι ο τρίτος πάροχος κινητής τηλεφωνίας (με μερίδιο 24%) σε μια αγορά τριών MNO που κυριαρχείται από τον OTE/Cosmote, (με μερίδιο 47%), με τη Vodafone να τοποθετείται ως σχετικά «αδύναμος» ιστορικός παίκτης στη δεύτερη θέση, με ποσοστό 28%.
  • Με τη συγχώνευση Forthnet και Wind Hellas, η UG θα δημιουργήσει έναν ανταγωνιστή που θα είναι ο τρίτος παίκτης σε μερίδιο εσόδων και συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας και ο δεύτερος παίκτης σε μερίδιο σταθερών συνδρομητών.

Όπως παρουσιάζεται σε γράφημα της UG, σε επίπεδο εσόδων η Cosmote έχει μερίδιο 60%, η Vodafone το 21%, η Wind το 13% και η Forthnet το 6%. Σε επίπεδο σταθερών συνδρομητών, η Cosmote έχει μερίδιο 55%, η Vodafone το 20%, η Wind το 13% και η Forthnet το 11% (κατά συνέπεια, Wind και Forthnet θα φτάσουν το 24%, κάτι που θα φέρει τη νέα εταιρεία στη δεύτερη θέση).

Παράλληλα αναμένουν αυξανόμενες συνέργειες κόστους, που θα υλοποιηθούν σε 12-18 μήνες από την ολοκλήρωση της συμφωνίας. Συγκεκριμένα γίνεται αναφορά στα εξής:

  • Δημιουργία αγοράς quad play. Υπενθυμίζεται ότι στόχος της UG είναι η δημιουργία ενιαίων πακέτων σταθερής - κινητής - ίντερνετ και συνδρομητικής τηλεόρασης σε ελκυστικές τιμές, προκειμένου να «καλύψει» τη μικρή διαφορά με τη Vodafone των 4 ποσοστιαίων μονάδων στην κινητή τηλεφωνία.
  • Βασικός στόχος είναι η συγχώνευση της Forthnet και της Wind να επιτρέψει στη UG να δημιουργήσει έναν ανταγωνιστή της αγοράς quad play, με την απόκτηση σημαντικού μεριδίου στην αγορά κινητής τηλεφωνίας, με προσφορά διασταυρούμενων πωλήσεων στη συνδρομητική βάση της Forthnet. Παράλληλα θα προσφέρει αυξημένα δεδομένα κινητής τηλεφωνίας σε μια αγορά που παραμένει, όπως τη χαρακτηρίζει, «υποανάπτυκτη», με μέσο όρο δεδομένων AUPU μόνο 2,7 GB μ.μ. το 2020, καθιστώντας την Ελλάδα μία από τις λιγότερο ανεπτυγμένες αγορές στην Ευρώπη στη χρήση δεδομένων.

Η United Group διαπιστώνει την εξαιρετικά χαμηλή διείσδυση FTTH (εκτιμάται σε 3-5%) και διείσδυση VDSL μόνο στο 40% του FBB στην αγορά, με τους φορείς εκμετάλλευσης να εξακολουθούν να αναζητούν έσοδα από σημαντικά υψηλότερες υπηρεσίες εύρους ζώνης (δηλαδή 50 Mbps και 100 Mbps "NGA" υπηρεσία έναντι ADSL). Στην ίδια έκθεση γίνεται ειδική αναφορά στην ανάπτυξη εξειδικευμένης εταιρείας για τις οπτικές ίνες, η οποία θα εξασφαλίσει ανάπτυξη στους σταθερούς συνδρομητές.

Οικονομικά στοιχεία

Όπως αναφέρει η UG, τα τελευταία χρόνια η Wind αύξησε με επιτυχία το EBITDA της, από 96 εκατομμύρια ευρώ το 2018 σε 114 εκατομμύρια ευρώ το 2019 και το 2020, το οποίο επηρεάστηκε αρνητικά από την Covid-19. Αυτή η αύξηση προήλθε από την επέκταση του κινητού και σταθερού ακαθάριστου κεφαλαίου της εταιρείας καθώς και βελτιστοποίηση του Opex. Παρά την πανδημία, η Wind κατάφερε να διατηρήσει το EBITDA το 2020, φθάνοντας σε EBITDA ύψους 114 εκατ. ευρώ. Τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου δείχνουν ανάκτηση εσόδων σε σύγκριση με το 2020.

Κατά το πρώτο εξάμηνο 2021, τα EBITDA έφτασαν τα 177 εκατ. ευρώ.

Μαρία Μόσχου

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v