Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Νέα προγράμματα χρηματοδότησης ξενοδοχείων από Eurobank

Η Γενική Διεύθυνση Small Business Banking της Eurobank παρουσίασε το Πρόγραμμα προνομίων Business Banking Τουρισμός σε περισσότερους από 500 εκπροσώπους ΜμΕ από όλη την Ελλάδα.

Νέα προγράμματα χρηματοδότησης ξενοδοχείων από Eurobank

Την αισιοδοξία του ότι το 2022 θα είναι μία πολύ καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό, παρά τα όποια προβλήματα ανακύπτουν, καθώς τα τελευταία χρόνια έχει αποδείξει ότι διαθέτει σημαντικές αντοχές, εξέφρασε ο Δημήτρης Οικονόμου, αναπληρωτής γενικός διευθυντής, Επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Small Business Segment στη Eurobank στο πλαίσιο της διαδικτυακής εκδήλωσης «Business Banking Τουρισμός 2022: Η επόμενη ημέρα στον τουριστικό κλάδο», στην οποία παρουσιάστηκαν τα νέα προγράμματα χρηματοδότησης των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και τα επενδυτικά προγράμματα υποστήριξης των τουριστικών επενδύσεων.

Όπως επεσήμανε ο Δημήτρης Οικονόμου, «περιμένουμε να ξεπεράσουμε τα 20-21 εκατ. ταξιδιώτες και τα 15 δισ. ευρώ σε έσοδα και ευελπιστούμε η κατά κεφαλή δαπάνη να παραμείνει υψηλή», ενώ από την πλευρά του, ο Ιάκωβος Γιαννακλής, γενικός διευθυντής Retail Banking της Eurobank, τόνισε ότι το 2022 μπορεί να είναι η καλύτερη χρονιά όλων των εποχών για τον ελληνικό τουρισμό.

Στις προκλήσεις στις οποίες καλείται να αντεπεξέλθει την επόμενη ημέρα ο ελληνικός τουρισμός εστίασε από την πλευρά του ο Ανδρέας Αθανασόπουλος, αναπληρωτής διευθύνων σύµβουλος και Group Chief Transformation Officer της Eurobank, θέτοντας ψηλά στις προτεραιότητες την ανάγκη διαφοροποίησης του τουριστικού προϊόντος. Όπως επεσήμανε, η αλλαγή μίγματος του τουριστικού προϊόντος αποτελεί μεγάλη πρόκληση και θα έχει θετική επίπτωση όχι μόνο στις τουριστικές ροές, αλλά και στην κερδοφορία του κλάδου. Τόνισε μάλιστα ότι ο τουριστικός πλούτος της Ελλάδας υπερβαίνει το μοντέλο «ήλιος-θάλασσα» και εκτείνεται σε ένα ευρύτερο πλέγμα που θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με θετικό και παραγωγικό τρόπο.

Η αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος ως προϋπόθεσης για την επίτευξη ισχυρών επιδόσεων στο μέλλον, καθώς και η μετάβαση επιχειρήσεων στην ψηφιακή εποχή, με δεδομένο ότι η τεχνολογία καταρρίπτει τα σύνορα και παρέχει μια πληθώρα σημαντικών δυνατοτήτων σε όσους έχουν αντανακλαστικά να αντιδράσουν αποτελούν δύο ακόμη προκλήσεις στις οποίες αναφέρθηκε ο Ανδρέας Αθανασόπουλος.

Ανέδειξε, δε, την ανάγκη στόχευσης στη βιωσιμότητα, επισημαίνοντας ότι, ειδικά εν μέσω της συγκεκριμένης εποχής που χαρακτηρίζεται από τον πόλεμο στην Ουκρανία και την έκρηξη του ενεργειακού κόστους, «πρέπει να είμαστε πίσω από τη βιώσιμη ανάπτυξη. Δεν υπάρχει πισωγύρισμα. Ο τουρισμός είναι υποχρεωμένος να ασχοληθεί μα το ενεργειακό του αποτύπωμα». Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην ανάγκη πιστοποίησης και κατάρτισης του ανθρώπινου δυναμικού. «Υπάρχουν πολλές χιλιάδες θέσεις εργασίας κενές ενόψει της σεζόν. Πρόκειται για μια μεγάλη πρόκληση και πρέπει συλλογικά να κάνουμε κάτι γιατί τουριστικό προϊόν χωρίς ανθρώπινο δυναμικό δεν υπάρχει», είπε, υπογραμμίζοντας ότι σήμερα οι ανάγκες των τουριστικών επιχειρήσεων έχουν ξεφύγει από τα κλισέ και τα τετριμμένα, εξ ου και πέρα από τη χρηματοδότηση από μία τράπεζα, αναζητούν συμβουλευτικές υπηρεσίες.

«Εμείς εκτιμούμε ότι έχουμε υποστηρικτικό ρόλο για να αντιμετωπιστούν οι πέντε προκλήσεις που προανέφερα: πρώτον, υποστήριξη και ενίσχυση των επενδύσεων που απαιτούνται πέρα από το να χτίζονται νέες μονάδες αλλά και να αναβαθμίζεται το τουριστικό προϊόν, με τη σημαντική συμβολή και του κράτους σε έργα υποδομής, δεύτερον προγράμματα ενίσχυσης ρευστότητας αλλά και μείωσης αβεβαιότητας, μέσω πχ του μοναδικού προγράμματος σταθερού επιτοκίου για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και τρίτον δικτύωση όλων των παραγόντων που σχετίζονται με την αλυσίδα αξίας, μέσω των αμοιβαίων οφελών που έχουμε δημιουργήσει σε ένα διευρυμένο οικοσύστημα τουρισμού», κατέληξε.

Στην ανθεκτικότητα του ελληνικού τουρισμού και στους στόχους που έχουν τεθεί αναφορικά με την επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν και την ανάδειξη προορισμών που παραμένουν λιγότεροι γνωστοί διεθνώς, αναφέρθηκε η πρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ), Αντζελα Γκερέκου. Η επικεφαλής του ΕΟΤ εστίασε στο διαφορετικό τουριστικό προϊόν που αναζητούν πλέον οι ταξιδιώτες και στην ανάγκη ανάδειξης εναλλακτικών μορφών τουρισμού που θα αποτελέσουν και την αιχμή του δόρατος για παράταση της θερινής σεζόν. Τόνισε, μάλιστα, ότι ο έξυπνος τουρισμός απαιτεί και έξυπνες επενδύσεις και αναφέρθηκε στην προώθηση επενδύσεων με όρους βιωσιμότητας κατά τα διεθνή πρότυπα ESG. «Απώτερος στόχος είναι να γίνει η Ελλάδα παγκόσμιο κέντρο αειφόρου πολιτιστικού τουρισμού», είπε χαρακτηριστικά η πρόεδρος του ΕΟΤ, προβλέποντας ότι φέτος, παρά την τραγική ανθρωπιστική κρίση και την πανδημία, ο ελληνικός τουρισμός θα έχει μια καλή τουριστική περίοδο, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα συμβεί κάτι απρόοπτο.

Ο Ιάκωβος Γιαννακλής αναφέρθηκε στη δυσκολία εύρεσης του κατάλληλου, βάσει των αναγκών τους, προγράμματος που αντιμετωπίζουν οι επιχειρηματίες του τουρισμού. Ερωτηθείς για την ευκολία πρόσβασης των επιχειρήσεων σε τραπεζικό δανεισμό, επεσήμανε: «Εάν κοιτάξει κανείς τα δάνεια των επιχειρήσεων που έχουν τζίρο έως 5 εκατ. ευρώ, άρα τη συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων της αγοράς, έχουν εγκριθεί πάνω από 8/10 δάνεια που ήρθαν στην τράπεζα».

Τι περιλαμβάνει το Business Banking Τουρισμός

Το Πρόγραμμα Business Banking Τουρισμός στηρίζει  το επιχειρηματικό οικοσύστημα του ελληνικού τουρισμού και μέσω μιας ολοκληρωμένης δέσμης τραπεζικών και άλλων προϊόντων και υπηρεσιών, εξασφαλίζει επιλογές, λύσεις και αναπτυξιακή προοπτική σε έναν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό κλάδο με διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες. Οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα:

• Έχουν πρόσβαση σε προνομιακές -αμιγώς- τραπεζικές υπηρεσίες. Μεταξύ αυτών, εξασφαλίζουν χρηματοδοτήσεις με ευνοϊκούς όρους και στήριξη στην αξιοποίηση των Αναπτυξιακών Προγραμμάτων που έχουν προκηρυχθεί, προνομιακά επιτόκια στις καταθέσεις, καινοτόμες λύσεις στις εισπράξεις μέσω POS αξιοποιώντας, μεταξύ άλλων, λύσεις όπως το Eurobank Smart POS και το Eurobank Payment Link, λογαριασμούς μισθοδοσίας με ευνοϊκά επιτόκια & στοχευμένα προνόμια για τους υπαλλήλους και, αντιστοίχως, προνόμια σε ασφαλιστικά προγράμματα.

• Εξασφαλίζουν σημαντικά προνόμια σε άλλες υπηρεσίες με προνομιακή τιμολόγηση όταν θα κάνουν χρήση υπηρεσιών από επιλεγμένες τρίτες εταιρείες, για δράσεις όπως η ψηφιακή ή η ενεργειακή αναβάθμιση, η βελτίωση των λειτουργιών της επιχείρησης και η απόκτηση εξοπλισμού.

• Στήριξη για την αξιοποίηση των κονδυλίων αναπτυξιακών προγραμμάτων (Αναπτυξιακός Νόμος, ΕΣΠΑ, Ταμείο Ανάπτυξης & Ανθεκτικότητας), τομέας στον οποίο αποδίδεται ιδιαίτερη βαρύτητα τη φετινή χρονιά στο πλαίσιο του Προγράμματος. Ειδικότερα, προσφέρονται οι εξής δυνατότητες:

  • Αναζήτηση της κατάλληλης δράσης, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες της κάθε επιχείρησης, υποστήριξη κατά το στάδιο υποβολής του φακέλου μέσω των συνεργαζόμενων εξωτερικών Συμβούλων με προνομιακούς όρους για τους πελάτες της Τράπεζας, καθώς και χρηματοδοτικές λύσεις για την ολοκλήρωση της επένδυσης της κάθε επιχείρησης.
  • Πρόσβαση σε οικοσυστήματα που προσφέρουν υπηρεσίες επιλέξιμες για τις Δράσεις, με προνομιακούς όρους για τους πελάτες του Προγράμματος, όπως υπηρεσίες Ψηφιακής Αναβάθμισης σε συνεργασία με μεγάλες εταιρείες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v