Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Fourlis: Η πώληση της Athlete’s Foot και οι επόμενες κινήσεις στα αθλητικά

Στην Τουρκία το ενδιαφέρον μετά τη μεταβίβαση της αλυσίδας TAF από την εισηγμένη. Πώς εξελίσσεται η ανάπτυξη του σήματος Intersport.

Fourlis: Η πώληση της Athlete’s Foot και οι επόμενες κινήσεις στα αθλητικά

Με την πώληση της δραστηριότητας λιανικής The Athlete’s Foot (TAF) ολοκληρώνεται μια μεταβατική περίοδος για το brand αθλητικών lifestyle & streetwear στην Ελλάδα, ενώ ο όμιλος Fourlis εστιάζει πλέον στην ανάπτυξη της Intersport στις τέσσερις αγορές που έχει ισχυρή παρουσία, Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία, με το πλάνο στην Τουρκία να τελεί υπό επανεξέταση.

Ο ελληνικός όμιλος, που δραστηριοποιείται με τα δύο αυτά σήματα (Intersport και TAF) στον κλάδο αθλητικών ειδών, είχε να διαχειριστεί προκλήσεις, αφενός, με την Intersport στην Τουρκία διότι είναι η μόνη χώρα στην οποία δεν έχουν ευοδωθεί οι επιχειρηματικές προσδοκίες του και αφετέρου, με την TAF, διότι πουλήθηκε στην Arklyz από την IIC (Intersport International Corporation), συναλλαγή που ολοκληρώθηκε στο β' εξάμηνο του 2021.

Η μεταβίβαση της TAF είναι μια κίνηση που σηματοδοτεί αλλαγή στρατηγικής και στόχων σε ένα περιβάλλον ευρύτερων ανακατατάξεων στην αγορά αθλητικών ειδών τα τελευταία χρόνια, με πρωταγωνιστές τους μεγάλους προμηθευτές, όπως Nike και Adidas, που άρχισαν να προσεγγίζουν τους καταναλωτές με απευθείας πωλήσεις. Υπενθυμίζεται ενδεικτικά ότι η στρατηγική DTC (Direct-To-Consumer) σηματοδοτήθηκε με την αποχώρηση της Nike από τα χαρτοφυλάκια λιανεμπόρων όπως Foot Locker αλλά και The Athlete’s Foot και την είσοδο νέων παικτών στην αγορά.

Aς σημειωθεί ότι η Arklyz Group, που δημιουργήθηκε πριν από περίπου τέσσερα χρόνια, δραστηριοποιείται στο retail, εκτός από την The Athlete’s Foot, με την Asphaltgold, που απέκτησε τον Μάιο του 2022 και με το δίκτυο Crocs. Μάλιστα ο Param Singh, ιδρυτής και CEO της Arklyz, διαθέτει παρουσία στο χονδρεμπόριο και παραγωγική δραστηριότητα με την Intersocks Group, που κατέχει ηγετική θέση στον σχεδιασμό, στην ανάπτυξη και στην παραγωγή αθλητικών καλτσών.

Ο όμιλος Fοurlis συνεργάστηκε με τον νέο προμηθευτή για το δίκτυο TAF ενάμιση χρόνο πριν αποφασίσει να του μεταβιβάσει τις μετοχές της θυγατρικής εταιρείας Sneakers Market Α.Ε., η οποία έχει το δικαίωμα χρήσης του σήματος The Athlete’s Foot και λειτουργεί σήμερα δίκτυο 14 καταστημάτων στην Ελλάδα.

Σημειώνεται ότι η Sneakers Market Α.Ε. συστάθηκε τον Απρίλιο του 2022 με σκοπό να απορροφήσει τον κλάδο της TAF μετά τη μερική διάσπαση της Intersport Athletics. Η καθαρή θέση του κλάδου που εισφέρθηκε στη νέα εταιρεία εκτιμάται σε 5.570.700 ευρώ ενώ όπως αναφέρεται μεταξύ άλλων στην έκθεση αποτίμησης, η μερική διάσπαση πραγματοποιήθηκε από τον ελληνικό όμιλο στο πλαίσιο υλοποίησης στρατηγικής που αποσκοπεί στην απόκτηση μεγαλύτερης οργανωτικής αυτονομίας και ευελιξίας για να ανταποκριθεί αποτελεσματικότερα στις σύγχρονες ανάγκες μέσα από τον διαχωρισμό των δραστηριοτήτων λιανικής πώλησης αθλητικών ειδών. Σημειώνεται επίσης ότι η νέα δομή θα επιτρέψει στη διοίκηση της διασπώμενης και της επωφελούμενης εταιρείας να έχουν σαφέστερη εικόνα για τη συνολική απόδοση κάθε επιχειρηματικού κλάδου, συμπεριλαμβανομένης της αυξημένης διαφάνειας σχετικά με τα κέρδη τους.

Μετά την αποεπένδυση από την TAF, με τίμημα 4 εκατ. ευρώ, ο όμιλος Fοurlis εστιάζει στην Intersport και θα πρέπει να επιλέξει το βέλτιστο πλάνο ανάπτυξης της δραστηριότητας στην Τουρκία, όπου λειτουργεί 12 καταστήματα Intersport και τρία The Athlete's Foot. Έχοντας περιορίσει την έκθεσή του στην τοπική αγορά, το σχέδιο εξορθολογισμού (από 25 καταστήματα που αριθμούσε το δίκτυο) οδήγησε σε οριακά θετικό ΕBIT, όπως είχε αναφέρει πρόσφατα η διοίκηση του ομίλου. Ωστόσο, βρίσκεται σε συζητήσεις με δυνητικό επενδυτή για την περαιτέρω ανάπτυξη της τουρκικής θυγατρικής. Εάν δεν ευοδωθούν οι προσπάθειες για αλλαγή του μοντέλου ανάπτυξης, είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο πώλησης της δραστηριότητας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v