Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μοτοδυναμική: Τι σχεδιάζει μετά το ιστορικό ρεκόρ του εννεαμήνου

Τα σχέδια της εταιρείας για τη διεύρυνση των μεριδίων αγοράς στην Porsche, τη Yamaha και τις ενοικιάσεις αυτοκινήτων (Sixt). Τι ανέφερε ο CEO Πάρης Κυριακόπουλος παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα-ρεκόρ του εννεαμήνου.

Μοτοδυναμική: Τι σχεδιάζει μετά το ιστορικό ρεκόρ του εννεαμήνου

Μετά από ένα πρώτο εννεάμηνο όπου όλες οι δραστηριότητες της Μοτοδυναμικής σημείωσαν ιστορικό ρεκόρ, ο εισηγμένος όμιλος αναμένει ανάλογη βελτίωση κύκλου εργασιών και κατά το -αδύναμο εποχικά- τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς, ενώ για το 2025 ετοιμάζεται ένας αναπτυξιακός προϋπολογισμός, με τα κύρια χαρακτηριστικά του να είναι η παγιοποίηση (consolidation), η βελτίωση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας (operational efficiency) και η διεύρυνση των μεριδίων αγοράς.

Αυτά ανέφερε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Μοτοδυναμικής Πάρης Κυριακόπουλος στο πλαίσιο της χθεσινής ενημέρωσης των αναλυτών, όπου παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα του πρώτου εννεαμήνου

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εισηγμένης, η Μοτοδυναμική αύξησε κατά το πρώτο φετινό εννεάμηνο τα μερίδιά της σε αγορές (μηχανές Yamaha, αυτοκίνητα Porsche, Rent A Car μέσω της Sixt) που σημείωσαν άνοδο, πλην όμως η συγκεκριμένη αγορά  (μηχανές και ενοικιάσεις οχημάτων)  χαρακτηρίστηκε από όξυνση του ανταγωνισμού και συνεπακόλουθα από μειωμένα περιθώρια μικτού κέρδους. Οι εξελίξεις αυτές, σε συνδυασμό με τις αυξημένες λειτουργικές δαπάνες και το υψηλότερο κόστος χρηματοδότησης, είχαν ως αποτέλεσμα τη σταθεροποίηση των καθαρών κερδών (10,67 εκατ. ευρώ έναντι 10,56 εκατ. κατά την αντίστοιχη περυσινή περίοδο) παρά την εκτίναξη των πωλήσεων από τα 126,5 στα 144,5 εκατ. ευρώ.

Στο σύνολο του 2024 εκτιμάται πως το ποσοστό αύξησης του κύκλου εργασιών θα κινηθεί σε παρόμοια επίπεδα με αυτά το εννεαμήνου, ενώ η κερδοφορία δεν θα διαφοροποιηθεί σημαντικά σε σύγκριση με αυτή των πρώτων εννέα μηνών (λόγω αρνητικής εποχικότητας, η «κάτω γραμμή» κινείται συνήθως κοντά στο επίπεδο του μηδενός). Ζητούμενο για το τελευταίο τρίμηνο αποτελεί η πώληση τμήματος του στόλου των αυτοκινήτων της Sixt (για λόγους ανανέωσης), με τη διοίκηση της εταιρείας να δηλώνει πως «είμαστε σε καλό δρόμο, έχουμε κλείσει τις πιο πολλές συμφωνίες».

Σε ό,τι αφορά το 2025, η διοίκηση, ανέφερε πως μεταξύ των στόχων περιλαμβάνονται:

Στο μέτωπο της Yamaha να διευρυνθεί περαιτέρω το μερίδιο στις μοτοσικλέτες σε μια ανοδική αγορά, η οποία ωστόσο γίνεται πιο ανταγωνιστική με την είσοδο νέων παικτών. Αντίθετα, δεν υπάρχει μεγάλη ορατότητα στο κομμάτι των μηχανών θαλάσσης, μια αγορά η οποία το 2024 υποχρεώθηκε σε κάμψη λόγω της διακοπής όλων των κρατικών κινήτρων.

Σε ό,τι αφορά το μέτωπο της Porsche, η εταιρεία αφενός θα επιχειρήσει να εκμεταλλευθεί το νέο ηλεκτρικό μοντέλο Macan (λανσαρίστηκε την τελευταία εβδομάδα του Σεπτεμβρίου) και αφ’ ετέρου να διευρύνει μέσω προωθητικών ενεργειών τη σχέση της με το ελληνικό κοινό και εκτός της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.

Στις ενοικιάσεις αυτοκινήτων (Sixt) θα επιδιωχθεί η βελτίωση της λειτουργικής αποτελεσματικότητας (με ό,τι αυτό σημαίνει για την κερδοφορία), καθώς και η διεύρυνση μεριδίων σε γεωγραφικές περιοχές όπου φαίνεται να υπάρχουν σχετικά περιθώρια.

Τέλος, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις αναλυτών, ο Πάρης Κυριακόπουλος σημείωσε μεταξύ άλλων:

Οι αγορές ιδίων μετοχών σκοπό έχουν να δοθούν ως κίνητρο στα στελέχη του ομίλου. «Δεν πρόκειται για έξοδο, αλλά για ένα μέρος του πακέτου αποδοχών, το οποίο θέλουμε να συνδυάζεται με τη συμμετοχή των ανθρώπων μας στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας» αναφέρθηκε χαρακτηριστικά.

Δεν έχει αποφασιστεί το ύψος του μερίσματος που θα δοθεί την επόμενη χρονιά, αλλά δεν φαίνεται να υπάρχει κανένας λόγος να είναι χαμηλότερο από το φετινό.

Η εισηγμένη κατάφερε να μειώσει δραστικά το μέσο spread δανεισμού της από τις τράπεζες μέσα στο 2024 (μέσο κόστος δανεισμού 5,7%, έναντι 6,1% το 2022), ενώ το σύνολο σχεδόν του δανεισμού της είναι κυμαινόμενου επιτοκίου, οπότε το σχετικό κόστος θα επηρεαστεί πτωτικά το 2025 λόγω της πορείας του Euribor.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v