Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μπαίνει ξανά στο "παιχνίδι" η ΑΕΓΕΚ

Tα δύσκολα φαίνεται πως πέρασαν για την ΑΕΓΕΚ που έπειτα από τέσσερα «περιπετειώδη» χρόνια, στη διάρκεια των οποίων «παιζόταν» ακόμη και η ίδια η ύπαρξή της, δείχνει να βρίσκει ξανά τον βηματισμό της.

  • του Φάνη Γαβρινιώτη
Μπαίνει ξανά στο παιχνίδι η ΑΕΓΕΚ
Tα δύσκολα φαίνεται πως πέρασαν για τον όμιλο της ΑΕΓΕΚ που έπειτα από τέσσερα «περιπετειώδη» χρόνια, στη διάρκεια των οποίων «παιζόταν» ακόμη και η ίδια η ύπαρξή του, δείχνει να βρίσκει ξανά τον βηματισμό του και να επιστρέφει στα κατασκευαστικά δρώμενα.

Μάλιστα, το 2009, που ουσιαστικά είναι ο πρώτος χρόνος της λειτουργίας του υπό τη διοίκηση του νέου βασικού μετόχου κ. Γιάννη Μαρούλη, ο κατασκευαστικός όμιλος είναι πιθανό -όπως τουλάχιστον υποστηρίζουν οι επικεφαλής του- να επιστρέψει στην κερδοφορία.

Σημειώνεται πως η τελευταία κερδοφόρα χρήση για την ΑΕΓΕΚ ήταν αυτή του 2005, όταν εμφάνισε προ φόρων κέρδη μόλις 1 εκατ. ευρώ.

Ο κατασκευαστής κ. Γιάννης Μαρούλης ανέλαβε τα ηνία της ΑΕΓΕΚ σε μια ιδιαίτερα δύσκολη συγκυρία, καθώς η αλλαγή διοίκησης συνέπεσε χρονικά με την οικονομική κρίση. Ωστόσο, ο νέος ισχυρός άντρας του ομίλου δηλώνει αποφασισμένος να πετύχει τους στόχους που έχει βάλει και να επαναφέρει την ΑΕΓΕΚ στη θέση την οποία κατείχε πριν από τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετώπισε.

Στο πλαίσιο αυτό, εκτός από την κατασκευή που ούτως ή άλλως αποτελεί τη βασική δραστηριότητα του ομίλου, η στρατηγική ανάπτυξης την οποία έχει σχεδιάσει και θα ακολουθήσει η νέα διοίκηση στηρίζεται σε έναν ακόμη τομέα, στην αξιοποίηση ακινήτων.

Προς το παρόν δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις για τον τρόπο με τον οποίο ο όμιλος θα κινηθεί στον χώρο του real estate, ωστόσο αυτό αναμένεται να ξεκαθαρίσει το προσεχές διάστημα. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί πως ο κ. Γιάννης Μαρούλης και η ομάδα του διαθέτουν σημαντική πείρα στην υλοποίηση έργων ανάπτυξης ακινήτων, καθώς μέσω της εταιρείας Ιόνιος Α.Ε. (συμφερόντων του κ. Μαρούλη) έχουν πραγματοποιήσει σειρά projects real estate τόσο στο λεκανοπέδιο της Αττικής όσο και στην υπόλοιπη Ελλάδα.

--- Διεκδίκηση όλων των μεγάλων έργων

Φυσικά, ο κύριος πυλώνας της ανάπτυξης του ομίλου θα παραμείνουν οι κατασκευές. Αυτήν τη στιγμή η ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική, το 80% της οποίας έχει εξαγοράσει ο κ. Γ. Μαρούλης βάσει της συμφωνίας με τις πιστώτριες τράπεζες και το υπόλοιπο 20% ανήκει στην εισηγμένη ΑΕΓΕΚ (στην οποία σημειωτέον ο κ. Μαρούλης συμμετέχει με 33%), διαθέτει ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της τάξης των 600 εκατ. ευρώ.

Έργα τα οποία είχε αναλάβει η εταιρεία και λόγω των οικονομικών προβλημάτων της σταμάτησαν να εκτελούνται (μετρό Θεσσαλονίκης, σταθμοί μετρό στις περιοχές Χολαργό, Νομισματοκοπείο, Αγία Παρασκευή κ.ά.), βρίσκονται πλέον σε πλήρη εξέλιξη και προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς προκειμένου να καλυφτεί ο χαμένος χρόνος.

Επιδίωξη της νέας διοίκησης είναι να ενισχύσει σταδιακά το χαρτοφυλάκιο των έργων του ομίλου και γι’ αυτό προτίθεται να διεκδικήσει όλα τα μεγάλα έργα υποδομής που θα δημοπρατηθούν το επόμενο διάστημα.

Ήδη, η ΑΕΓΕΚ συμμετέχει στον διαγωνισμό για το έργο επέκτασης του μετρό από το Χαϊδάρι στον Πειραιά, ενώ σχεδιάζει να λάβει μέρος και στις διαδικασίες επιλογής αναδόχου για την κατασκευή του οδικού άξονα Άκτιο - Αμβρακία αλλά και των επεκτάσεων της Αττικής Οδού. Για τον λόγο αυτόν, εξάλλου, η ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική έχει εξασφαλίσει την παραμονή της στην ανώτερη εργοληπτική τάξη (7η) προκειμένου να διατηρήσει το δικαίωμα συμμετοχής σε διαγωνισμούς για δημόσια έργα μεγάλου προϋπολογισμού.

Αξίζει να αναφερθεί, επίσης, ότι ο όμιλος της ΑΕΓΕΚ έχει περιορίσει σημαντικά τις δανειακές υποχρεώσεις του, καθώς αυτές σήμερα ανέρχονται στο ποσό των 37 εκατ. ευρώ, ενώ μέχρι πριν από μερικούς μήνες άγγιζαν τα 300 εκατ. ευρώ.

Βέβαια, η δραστική μείωση των υποχρεώσεων είναι αποτέλεσμα της συμφωνίας που επιτεύχθηκε ανάμεσα στις πιστώτριες τράπεζες και στον κ. Γ. Μαρούλη και της γενναίας διαγραφής χρεών που πραγματοποίησαν τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα προκειμένου να εξασφαλίσουν την πώληση της εισηγμένης και της θυγατρικής της.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι προοπτικές είναι πολύ καλύτερες για τον κατασκευαστικό όμιλο από τη στιγμή που αυτός είναι απαλλαγμένος από το βάρος των δανείων...

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v