Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΑΝΕΚ: Στα 7,3 εκατ. ευρώ τα EBITDA στο 9μηνο

Στα 15,6 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν οι ζημιές της ΑΝΕΚ Lines στο εννεάμηνο 2010 έναντι καθαρών κερδών 9,9 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Οριακή μείωση του κύκλου εργασιών.

ΑΝΕΚ: Στα 7,3 εκατ. ευρώ τα EBITDA στο 9μηνο
Στα 15,6 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν οι ζημιές της ΑΝΕΚ Lines στο εννεάμηνο 2010 έναντι καθαρών κερδών 9,9 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους. Οριακή μείωση του κύκλου εργασιών.

Η Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης Α.Ε. (ΑΝΕΚ) ανακοινώνει τα αποτελέσματα της περιόδου από 1 Ιανουαρίου έως 30 Σεπτεμβρίου 2010 βάσει των Διεθνών Προτύπων Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (ΔΠΧΑ):

Ο Όμιλος της ΑΝΕΚ, κατά το εννεάμηνο του 2010, δραστηριοποιήθηκε σε γραμμές της Κρήτης, του Αιγαίου και της Αδριατικής, ενώ συνέχισε τη ναύλωση πλοίων στο εξωτερικό έχοντας συνολικά υπό διαχείριση 17 ιδιόκτητα και ναυλωμένα πλοία.

Τα αποτελέσματα του κλάδου της επιβατηγού ναυτιλίας επηρεάστηκαν σημαντικά από το αρνητικό οικονομικό κλίμα και τις ιδιαίτερα δυσμενείς συνθήκες, απόρροια της διαρκούς ύφεσης και δημοσιονομικής κρίσης, παράλληλα με τον υψηλό ανταγωνισμό. Η αύξηση του κόστους των καυσίμων και η επιβάρυνση του ναύλου με εισφορές υπέρ τρίτων, σε συνδυασμό με τον υψηλό ανταγωνισμό και τη μείωση της συνολικής μεταφορικής κίνησης, συμπίεσαν τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους.

Όλα τα ανωτέρω επηρέασαν αναπόφευκτα τη δραστηριότητα και τα αποτελέσματα του Ομίλου
ΑΝΕΚ. Αν και οι προσπάθειες για εξοικονόμηση κόστους συνεχίζονται, το σταθερό κόστος λειτουργίας παραμένει υψηλό καθώς οι κυριότεροι συντελεστές κόστους όπως τα καύσιμα και η μισθοδοσία πληρωμάτων παραμένουν σε υψηλά επίπεδα.

Κύκλος Εργασιών

Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου στο εννεάμηνο του 2010 ανήλθε σε ευρώ 214,6 εκατ., έναντι ευρώ 221,4 εκατ. στο εννεάμηνο του 2009. Αντίστοιχα, ο κύκλος εργασιών της Μητρικής διαμορφώθηκε σε ευρώ 190,7 εκατ. έναντι ευρώ 205,6 εκατ.

Μικτά Κέρδη

Τα μικτά κέρδη του Ομίλου για το εννεάμηνο του 2010 ανήλθαν σε ευρώ 31,0 εκατ. έναντι ευρώ 53,9 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο της προηγούμενης χρήσης και για τη Μητρική διαμορφώθηκαν σε ευρώ 21,4 εκατ. έναντι ευρώ 50,1 εκατ. Σημειώνεται ότι η αύξηση του κόστους των καυσίμων του Ομίλου στο εννεάμηνο του 2010 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009 ανήλθε σε περίπου 21 εκατ. (ποσοστό αύξησης 40%).

EBITDA

Ανάλογη ήταν και η πορεία των κερδών προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου, τα οποία υποχώρησαν σε ευρώ 7,3 εκατ. έναντι ευρώ 32,8 εκατ. στο εννεάμηνο του 2009, ενώ, σε επίπεδο Εταιρείας, το EBITDA διαμορφώθηκε σε ευρώ 0,5 εκατ., έναντι ευρώ 30,6 εκατ.

Καθαρά Αποτελέσματα

Τέλος, τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας του Ομίλου για το εννεάμηνο του 2010 διαμορφώθηκαν σε ζημίες ευρώ 15,6 εκατ., έναντι κερδών ευρώ 9,9 εκατ. Αντίστοιχα, σε επίπεδο Εταιρείας τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε ζημίες ευρώ 20,5 εκατ. έναντι κερδών ευρώ 8,7 εκατ. το εννεάμηνο του 2009.

Στο εννεάμηνο του 2010 η ΑΝΕΚ βραβεύτηκε για τις υπηρεσίες της από το διεθνώς αναγνωρισμένο ταξιδιωτικό περιοδικό CONDE NAST TRAVELLER καθώς αναδείχθηκε ως «Κορυφαία Ακτοπλοϊκή Εταιρεία Εσωτερικού – Εξωτερικού για το 2009». Επίσης, είχε έντονη παρουσία σε Διεθνείς Εκθέσεις με στόχο την ανάδειξη των υπηρεσιών που παρέχει σε όλους τους προορισμούς της στο Αιγαίο και στην Αδριατική.

Επιπλέον, ιδρύθηκε η κατά 100% θυγατρική εταιρεία «ΑΙΓΑΙΟΝ ΠΕΛΑΓΟΣ ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ» η οποία δραστηριοποιείται με ναυλωμένα πλοία στις γραμμές του Αιγαίου και της Κρήτης.

Η ΑΝΕΚ εντείνει σε συνεχή βάση τις προσπάθειές της με σκοπό τη συγκράτηση του λειτουργικού κόστους και την ενίσχυση της ρευστότητας ώστε να ανταπεξέλθει στις προκλήσεις που θέτει η δύσκολη συγκυρία της ελληνικής οικονομίας και το αρνητικό διεθνές οικονομικό περιβάλλον. Στα πλαίσια αυτά, η Διοίκηση της ΑΝΕΚ έχει θέσει για έγκριση προς τις Γενικές Συνελεύσεις των Μετόχων θέμα για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας έως του ποσού των ευρώ 25,2 εκατ. με καταβολή μετρητών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v