Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΦΙΞ: Αυξάνει μερίδια και πωλήσεις

Υπερδιπλασιασμό του μεριδίου και αύξηση 115% του τζίρου της, σε μια πτωτική αγορά, πέτυχε πέρσι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία που επανέφερε στα ράφια των σούπερ μάρκετ την μπίρα Φίξ.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
ΦΙΞ: Αυξάνει μερίδια και πωλήσεις
Υπερδιπλασιασμό του μεριδίου και αύξηση 115% του τζίρου της, σε μια πτωτική αγορά, πέτυχε πέρσι η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, που επανέφερε στα ράφια των σούπερ μάρκετ την μπίρα Φίξ.

Μπορεί λοιπόν η αγορά της μπίρας να έχει απολέσει σε ένα χρόνο πάνω από το 10% του τζίρου της και η κατά κεφαλήν κατανάλωση να έχει υποχωρήσει στα 36 λίτρα από 40 που ήταν λίγα χρόνια πριν, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία όμως βαστάει Θερμοπύλες.

Αυτό αποδίδεται αφενός στο γεγονός ότι το επαναλανσάρισμα του ιστορικού brand, ήτοι η επανεμφάνιση της Φιξ, ήταν επιτυχές και αφετέρου στο ότι η αγορά και οι καταναλωτές, παρά την οικονομική κρίση, αναζητούν κάτι φρέσκο και με "ελληνικές" ρίζες.

Αποτέλεσμα το μερίδιο της Ολυμπιακής Zυθοποιίας να υπερδιπλασιαστεί από 3% το 2010 σε 7% το 2011, οι πωλήσεις να ανέλθουν στα 25 εκατ. ευρώ και η λειτουργική κερδοφορία στα 3 εκατ ευρώ.

Για τη φετινή χρονιά ο στόχος είναι το μερίδιο να ανέλθει στο 10% και να κλειδώσει ξεκάθαρα η τρίτη θέση στον κλάδο. Σημειώνεται ότι market leader στην αγορά μπίρας στην Ελλάδα με διαφορά είναι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία με μερίδιο που διαμορφώνεται στο 67% από 68% το 2010. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Μύθος Ζυθοποιία, το μερίδιο της οποίας διαμορφώνεται πλέον στο 16%, με το μερίδιο των private label προϊόντων να αγγίζει το 6%-7% στο σύνολο της αγοράς και το 15% στο λιανεμπόριο τροφίμων.

Την ίδια ώρα, και παρά την αισιοδοξία που διακατέχει τη διοίκηση της εταιρείας για το μέλλον και τη δυνατότητα της χώρας να τα βγάλει πέρα, ο προβληματισμός για τις πιέσεις που δέχεται η αγορά στο σύνολό της παραμένει.

Αυτός είναι άλλωστε και ένας από τους λόγους που η εταιρεία υλοποιεί από τις αρχές της χρονιάς επιθετική εξαγωγική πολιτική. Ήδη η μπίρα Φίξ κυκλοφορεί σε 8 αγορές, μεταξύ των οποίων η Σουηδία, η Ιταλία και η Γερμανία, όπου έχει γίνει μέσα σε διάστημα 10 ημερών νέα παραγγελία.

Η άλωση των διεθνών αγορών δεν σταματά εδώ. Στα πλάνα της εταιρείας είναι μέχρι το τέλος Μαΐου η τοποθέτηση της μπίρας Φιξ και σε άλλες 6-7 αγορές, με απώτερο στόχο η αξία των εξαγωγών να αγγίξει το 3%-4% των πωλήσεών της τη φετινή χρονιά.

Σε ό,τι αφορά την πολιτική των τιμών, η διοίκηση, κατά τη διάρκεια ξενάγησης που πραγματοποιήθηκε χθες στο εργοστάσιό της, υποστήριξε ότι θα συνεχίσει και τη φετινή χρονιά τις προωθητικές ενέργειες, οι οποίες μεσοσταθμικά μειώνουν την τιμή στο ράφι. Σύμφωνα με τους ίδιους, από τον περασμένο Φεβρουάριο έχει υπάρξει αύξηση τιμών 2%-2,5% από όλες τις εταιρείες, αυτό όμως δεν φαίνεται στον καταναλωτή λόγω των προσφορών που τρέχουν.

Την ίδια ώρα, και σε ό,τι αφορά το μείζον θέμα της απασχόλησης και των μισθών, η εταιρεία υποστηρίζει πως δεν σκοπεύει να προχωρήσει σε μειώσεις απολαβών, ενώ παράλληλα αύξησε μέσα στη χρονιά το ανθρώπινο δυναμικό της κατά 20 άτομα, ενισχύοντας το τμήμα πωλήσεων.

Σημειώνεται ότι το σύνολο των εργαζομένων της ανέρχεται σε 170 άτομα.

Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία στοχεύει στην υλοποίηση επενδύσεων φέτος της τάξεως των 5 εκατ. ευρώ, που θα αφορούν προσθήκες στον εξοπλισμό παραγωγής και υλικά ανάπτυξης των πωλήσεων της (ψύκτες, βαρέλια, φιάλες, κιβώτια, προωθητικό υλικό κ.λπ.).

Ειδικότερα, και σε ό,τι αφορά το κομμάτι των επενδύσεων και της στήριξης της πρωτογενούς παραγωγής, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία δημιούργησε τον πρώτο της πειραματικό αγρό, έκτασης 200.000 τ.μ., στην περιοχή της Θήβας, μέσω του προγράμματος Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού.

Η εταιρεία προσδοκά στην παραγωγή 100.000 κιλών ελληνικού κριθαριού, έως τις αρχές καλοκαιριού του 2012. Βάσει των αποτελεσμάτων συγκομιδής της πρώτης σοδειάς τον Ιούνιο, θα αποφασίσει και τα επόμενα βήματά της αναφορικά με το συγκεκριμένο πρόγραμμα.

Εν τω μεταξύ, ο πρόεδρος της εταιρίας, Γιάννης Χήτος, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο σε βάθος τριετίας η εταιρεία να επενδύσει στη δημιουργία βυνοποιείου ή να στηρίξει μια ανεξάρτητη προσπάθεια. Σήμερα στην Ελλάδα υπάρχει μόνο ένα, στην Πάτρα, το οποίο έχει η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, με αποτέλεσμα οι υπόλοιπες εταιρείες να αναγκάζονται να αγοράζουν βύνη από το εξωτερικό.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο