Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ποια είναι τα νέα δεδομένα για τα θερινά σινεμά

Σε εξέλιξη είναι οι συζητήσεις μεταξύ των άμεσα εμπλεκόμενων επαγγελματιών και του υπ. Πολιτισμού για τις λεπτομέρειες. Τι είπαν για την πληρότητα, τα κυλικεία και το διάλειμμα. Συνεργασία φορέων για καμπάνια: «Το Σινεμά Σε Περιμένει».

Ποια είναι τα νέα δεδομένα για τα θερινά σινεμά

Η τηλεδιάσκεψη ανάμεσα στην Υπουργό Πολιτισμού, τον Γενικό Γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού και εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ένωσης Αιθουσαρχών Κινηματογραφιστών, ήταν αρκετή για να δοθούν περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την επαναλειτουργία των θερινών σινεμά από τη Δευτέρα 1η Ιουνίου.

Μιλήσαμε με τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Παναγιώτη Τσακαλάκη, για να μάθουμε τι ακριβώς συζητήθηκε και ποιες οδηγίες έλαβαν οι αιθουσάρχες. Μας επιβεβαίωσε ότι δεν θα ισχύσει η πληρότητα του 40% που είχε ανακοινωθεί αρχικά, αλλά το ποσοστό αυξάνεται στην τάξη του 70% κατά προσέγγιση.

Έπειτα, σχετικά με τη λειτουργία των κυλικείων, συμφωνήθηκε να μην υπάρχει διάλειμμα κατά τη διάρκεια των προβολών, έτσι ώστε το μπαρ να λειτουργεί απρόσκοπτα, χωρίς να συνωστίζονται οι θεατές. Ακόμα, το ΦΠΑ στην τιμή των εισιτηρίων μειώνεται από το 24% στο 13%, με τον κάθε αιθουσάρχη να έχει τη δυνατότητα παροχής προσφορών ως είθισται.

Παρ' όλα αυτά ο κ. Τσακαλάκης ξεκαθάρισε πως οι παραπάνω αποφάσεις συμφωνήθηκαν προφορικά και αναμένεται να επικυρωθούν γραπτά, έτσι ώστε να αποκτήσουν ουσιαστική ισχύ.

Καμπάνια: «Το Σινεμά Σε Περιμένει»

Η ανάγκη για επιστροφή στον φυσικό χώρο του σινεμά, δηλαδή τους κινηματογράφους, γέννησε και την επιθυμία για συντονισμένη δράση, ώστε όλοι να ενώσουν τις δυνάμεις τους, ώστε να στηριχθούν με κάθε τρόπο οι σκοτεινές και υπαίθριες αίθουσες. Έτσι, ενόψει της επαναλειτουργίας των θερινών από 1η Ιουνίου, μια σειρά από φορείς συνεργάστηκαν, μοιράστηκαν ιδέες και το αποτέλεσμα είναι η καμπάνια «Το Σινεμά Σε Περιμένει», η οποία ήδη μέσω του hashtag #tocinemaseperimenei είχε προκαλέσει αίσθηση στα social media.

Στο πλαίσιο, λοιπόν, αυτής της δράσης κυκλοφόρησαν δύο τηλεοπτικά σποτ σε σκηνοθεσία του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου («Suntan», «Bank Bang», «Wasted Youth»), σενάριο της Αλέκας Παπαδία και παραγωγή του Πάνου Παπαχατζή, τα οποία καλούν το κοινό πίσω στο σινεμά «με ήρωες ληστές, ερωτευμένα ζευγάρια και τρομακτικά κοριτσάκια που αναζητούν θεατές για να "λάμψουν"», σύμφωνα με το δελτίο Τύπου. Για την πραγματοποίηση των δύο σποτ, όλοι οι εμπλεκόμενοι εργάστηκαν αμισθί, καθώς «κοινός στόχος όλων (είναι) να υπερασπιστούν, ο καθένας με τον τρόπο που συνέβαλε, τη δουλειά τους, τον πολιτισμό και την εγχώρια κινηματογραφική παραγωγή».

Στην καμπάνια «Το Σινεμά Σε Περιμένει» συμμετέχουν η Ένωση Διανομέων Κινηματογραφικών Ταινιών Ελλάδος (ΕΔΙΚΤΕ), ο Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων (ΣΑΠΟΕ), η Ένωση Σκηνοθετών - Παραγωγών Ελληνικού Κινηματογράφου (ΕΣΠΕΚ), η Πανελλήνια Ένωση Αιθουσαρχών Κινηματογράφου (ΠΕΑΚ), η Κινηματογραφική Ένωση Βορείου Ελλάδας (ΚΕΒΕ), η Ένωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ (ΕΕΝ) και η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου (ΕΑΚ), με την υποστήριξη του Athens Film Office του Δήμου Αθηναίων.

Ακόμα, αξίζει να παραθέσουμε το σχόλιο των παραπάνω φορέων για τη νέα πραγματικότητα της κινηματογραφίας στην Ελλάδα:

«Σε αυτή τη νέα εποχή που διανύουμε, πέρα από τις συνεχείς προσπάθειες του κλάδου και την αδιαμφισβήτητη αγάπη του κοινού, απαραίτητο είναι να υπάρξουν άμεσα από την πλευρά του κράτους εξειδικευμένα μέτρα στήριξης και επιδότησης, που θα επιτρέψουν σε αιθουσάρχες, διανομείς, δημιουργούς, τεχνικούς, ηθοποιούς και παραγωγούς να αποτελέσουν μέρος ενός ουσιαστικού κινηματογραφικού σκηνικού, που θα υπάρχει την "επόμενη ημέρα". Ο συγκεκριμένος κλάδος Πολιτισμού, χωρίς αυτά, κινδυνεύει να βάλει τίτλους τέλους...».

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v