Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

DP World: Έσοδα $7,9 δισ. μετά τις «αναγκαίες» 800 απολύσεις

Τα κέρδη εκτοξεύτηκαν πάνω από 50%, λίγους μήνες μετά την εκπαραθύρωση όλων των ναυτικών από τα πλοία της θυγατρικής P&O στη Βρετανία. «Εταιρεία γκάνγκστερ» του Ντουμπάι την αποκαλούν τα συνδικάτα, καθώς ομολόγησε ότι παραβίασε τον νόμο αλλά δεν τιμωρήθηκε.

DP World: Έσοδα $7,9 δισ. μετά τις «αναγκαίες» 800 απολύσεις

Κέρδη ρεκόρ πανηγύρισε η ιδιοκτήτρια της βρετανικής ναυτιλιακής P&O Ferries, που εδρεύει στο Ντουμπάι, μόλις λίγους μήνες μετά την απόλυση 800 εργαζομένων στη Βρετανία χωρίς προειδοποίηση.

Η μητρική DP World, που ανήκει στη βασιλική οικογένεια του Ντουμπάι, δήλωσε τον Μάρτιο ότι η απόλυση 786 ναυτικών της P&O και η αντικατάστασή τους με πολύ φθηνότερους εργαζομένους από πρακτορεία ήταν ο μόνος τρόπος για να διασφαλιστεί η «μελλοντική βιωσιμότητα» της ιστορικής εταιρείας πορθμειακών συνδέσεων.

Ωστόσο, την Πέμπτη ο Σουλτάν Αχμέτ μπιν Σουλαγιέμ, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της DP World, ανακοίνωσε ότι η εταιρεία αύξησε τα έσοδα του πρώτου εξαμήνου κατά 60%, φτάνοντας τα 7,9 δισ. δολάρια, ενώ τα κέρδη εκτοξεύτηκαν πάνω από 50%, στα 721 εκατ. δολάρια. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Όμιλος κατηγορείται ότι συμπεριφέρεται ως «γκάνγκστερ», γράφει χαρακτηριστικά ο Guardian.

Η DP World δεν έδωσε επιμέρους λεπτομέρειες σχετικά με τις επιδόσεις των πορθμείων της P&O στα αποτελέσματά της. Αγόρασε τη βρετανική εταιρεία, που εκτελεί δρομολόγια σε Μάγχη και Ιρλανδική Θάλασσα, έναντι 3,3 δισ. στερλινών το 2006. Επιπλέον, διαχειρίζεται λιμάνια σε 78 χώρες, μεταξύ άλλων σε Λονδίνο και Σαουθάμπτον.

Σε κοινοβουλευτική έρευνα η DP World είχε υποστηρίξει ότι η P&O «δεν είχε μέλλον», εκτός αν απέλυε τα πληρώματα των πλοίων της. Ο Peter Hebblethwaite, επικεφαλής της ακτοπλοϊκής, είπε ότι η εταιρεία επέλεξε να παρακάμψει τη νομιμότητα και να απολύσει απροειδοποίητα τους 800 εργαζομένους της, καθώς «κανένα συνδικάτο δεν μπορούσε να δεχτεί τις προτάσεις μας».

Οι ναυτικοί ενημερώθηκαν τον Μάρτιο μέσω βιντεοκλήσης στα πλοία ότι ήταν η «τελευταία μέρα απασχόλησής τους» και έλαβαν εντολή να αποβιβαστούν από τα πλοία.

Η Φράνσις Ο'Γκρέιντι, γενική γραμματέας της συνομοσπονδίας συνδικάτων TUC κατηγόρησε την Πέμπτη την DP World ότι αποκόμισε «ασύλληπτα κέρδη στην πλάτη της P&O, που απολύει παράνομα εκατοντάδες αφοσιωμένους εργαζόμενους».

«Είναι μια εταιρεία-γκάνγκστερ που μένει ατιμώρητη», είπε. «Οι υπουργοί θα έπρεπε να της είχαν αφαιρέσει όλες τις κερδοφόρες δημόσιες συμβάσεις και να είχαν διακόψει όλους τους εμπορικούς δεσμούς μαζί της».

Ύστερα από σχετική έρευνα, η εποπτευόμενη από την κυβέρνηση Υπηρεσία Αφερεγγυότητας (Insolvency Service) ανακοίνωσε ότι δεν είναι σε θέση να λάβει άμεσα μέτρα κατά των διευθυντών της P&O Ferries, παρά το γεγονός ότι η εταιρεία παραδέχτηκε πως παραβίασε τον νόμο.

Ο Μπόρις Τζόνσον είχε αρχικά υποσχεθεί ότι θα κινηθεί νομικά κατά της εταιρείας, αλλά μια εβδομάδα αργότερα ανέκρουσε πρύμναν δεσμευόμενος ότι θα σεβαστεί το πόρισμα της εν λόγω Υπηρεσίας.

Όταν ανακοίνωσε τις απολύσεις, η P&O τόνισε ότι είχε ετήσια ζημιά 100 εκατ. στερλινών που «καλύφθηκε από τη μητρική μας DP World».

Η εταιρεία είχε ήδη ζητήσει από την κυβέρνηση να εκπονήσει σχέδιο διάσωσης, ύψους 150 εκατ. στερλινών, μετά τα πλήγματα που δέχτηκε ο εμπορικός κλάδος κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Ωστόσο, η κυβέρνηση απέρριψε το αίτημα, δεδομένου ότι η εταιρεία είχε καταβάλει μέρισμα 270 εκατ. στερλινών στους επενδυτές.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v