Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Dionic: Άνοδος μεγεθών παρά το δύσκολο 2008

Tη στρατηγική του ομίλου της Dionic αναλύει ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης, κ. Θωμάς Ρούμπας, δίνοντας μια ”πρόγευση” για το τι θα ακολουθήσει τη χρονιά που ήδη διανύουμε. Τι δηλώνει για την επέκταση στην Κίνα και πού θέτει τον πήχη για τους οικονομικούς στόχους της εισηγμένης.

Dionic: Άνοδος μεγεθών παρά το δύσκολο 2008
Οι στόχοι του ομίλου Dionic για το 2007 επιτεύχθηκαν και για το νέο έτος ο πήχης ανεβαίνει περαιτέρω, παρά το γεγονός ότι προβλέπεται να είναι δυσκολότερη χρονιά για το εμπόριο. Ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης, κ. Θωμάς Ρούμπας, αναλύει τη στρατηγική του ομίλου και μας δίνει μια ”πρόγευση” για το τι θα ακολουθήσει τη χρονιά που ήδη διανύουμε.

Συνέντευξη στον Στέφανο Κοτζαμάνη

Από τότε που η Dionic εισήλθε στο Χ.Α. έχει αλλάξει δραστικά. Ποιο είναι το σημερινό αντικείμενο δραστηριότητάς της και ποια η στρατηγική της;

Ουσιαστικά σήμερα η Dionic καταλήγει να είναι μία εταιρεία συμμετοχών, με οκτώ business units τα οποία διαθέτει και λειτουργούν κάτω από το ΑΦΜ της και επίσης με περίπου 15 θυγατρικές και συνδεδεμένες επιχειρήσεις σε διάφορους τομείς της οικονομίας.

Υπάρχουν πέντε άξονες πάνω στους οποίους κινείται σήμερα η Dionic. Ο ένας είναι η διανομή σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων: IT, home entertainment, παιχνίδια, είδη βρεφανάπτυξης, είδη ένδυσης, συστήματα ασφαλείας και καταναλωτικά προϊόντα γενικώς.

Ο δεύτερος άξονας είναι αυτός του λογισμικού μέσα από θυγατρικές της όπως είναι η ATCOM στο Internet, η μεγαλύτερη εταιρεία στον χώρο της.

Οι άλλοι άξονες αφορούν σε νέες δραστηριότητες, όπως το real estate, οι εναλλακτικές πηγές ενέργειας και ο τομέας των συμβούλων επιχειρήσεων. Δηλαδή δραστηριοποιούμαστε σε πέντε άξονες της οικονομίας, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα προστεθούν και άλλοι στο μέλλον.

Στρατηγική μας είναι να αυξήσουμε τη διείσδυσή μας σε κάθε έναν από τους άξονες που προαναφέρθηκαν και παράλληλα να δραστηριοποιηθούμε σε νέους τομείς.

Με δεδομένο ότι σε αρκετούς από τους τομείς στους οποίους δραστηριοποιείστε εισήλθατε πρόσφατα, μήπως ο επιχειρηματικός κίνδυνος είναι αυξημένος;

Κάθε φορά επενδύουμε ιδιαίτερα επιλεκτικά και με βάση μια συγκεκριμένη στρατηγική. Δεν είμαστε επενδυτική εταιρεία, ούτε venture capital. Στόχος μας είναι η εκμετάλλευση συνεργιών και η οργανική κερδοφορία και όχι πρωταρχικά κάποιες ενδεχόμενες υπεραξίες που θα προκύψουν.

Και επίσης ό,τι κάνουμε δεν εστιάζεται μόνο στην Ελλάδα, αλλά επίσης επεκτείνεται στη ΝΑ. Ευρώπη και κατά περίπτωση και σε άλλες γεωγραφικές περιοχές.

Ποιο είναι το περιεχόμενο ενός αρχικού απολογισμού για την πορεία της Dionic το 2007;

Για το 2007 είχαμε θέσει τρεις στόχους. Ο πρώτος ήταν να αυξήσουμε την οργανική κερδοφορία μας σε επίπεδο ομίλου, στόχος που θεωρούμε ότι έχει επιτευχθεί.

Ο δεύτερος ήταν να βελτιώσουμε την κεφαλαιακή μας διάρθρωση, έτσι ώστε να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις ανάπτυξης για τα επόμενα τρία χρόνια. Και αυτό γιατί θεωρούμε πολύ πιθανό να υπάρξουν δυσκολίες στην αγορά σε ό,τι αφορά τη δυνατότητα άντλησης κεφαλαίων, ενώ φαίνεται ότι θα αυξηθεί και το κόστος του χρήματος.

Και αυτός ο στόχος μας επιτεύχθηκε. Θυμίζω ότι το 2006 είχαμε εκδώσει ένα μετατρέψιμο ομολογιακό δάνειο, το 85% του οποίου έχει μετατραπεί σε μετοχές, με αποτέλεσμα μέσα στο 2007 να έχουμε κάνει έμμεση αύξηση κεφαλαίου 9,5 εκατ. ευρώ.

Τέλος, τρίτος στόχος μας ήταν η εσωτερική οργάνωση του ομίλου και η δημιουργία προϋποθέσεων και υποδομών, προκειμένου να μπορέσει να υποστηρίξει την ανάπτυξη που σχεδιάζουμε στο business plan της δεκαετίας σε νέους προϊοντικούς τομείς και σε νέες γεωγραφικές περιοχές.

Μέσα στο 2007, λοιπόν, δώσαμε μεγάλη έμφαση στη δημιουργία των υποδομών, είτε αυτό λέγεται ΙΤ είτε στελέχωση και εκπαίδευση προσωπικού.

Πολλοί φοβούνται ότι το 2008 θα είναι τελικά μια χρονιά σαφώς χαμηλότερης ανάπτυξης σε σχέση με το 2007. Συμμερίζεστε αυτήν την άποψη και αν ναι, πώς θα ”απαντήσει” η Dionic;

Εμείς έχουμε την ”πολυτέλεια” να ενισχύσουμε κάποιες δραστηριότητες στις οποίες δεν διαθέτουμε υψηλή διείσδυση στην αγορά ή να μη δώσουμε μεγάλη έμφαση σε άλλες δραστηριότητες που ενδεχομένως να παρουσιάζουν σημεία αδυναμίας. Άλλωστε, αυτό κάνουμε πάντα.

Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα στον τομέα του IT, όπου όταν πριν από κάποια χρόνια είχαμε την ”πτώση” της εταιρείας Πουλιάδης, τότε δεν επιδιώξαμε να πάρουμε επιπλέον μερίδιο αγοράς.

Άρα, έχουμε την ”πολυτέλεια” να επεκτεινόμαστε σε χώρους όπως τα είδη ένδυσης, τα παιχνίδια, τα είδη βρεφανάπτυξης, το Internet κ.λπ. Γενικότερα στρατηγική μας είναι η αύξηση της οργανικής κερδοφορίας να προέρχεται από δραστηριότητες που θεωρούμε ότι έχουν πολύ μεγάλα περιθώρια επιτυχίας και όχι από χώρους στους οποίους δεν υπάρχουν αυτές οι δυνατότητες.

Συμφωνώ απολύτως ότι το 2008 θα είναι μια δύσκολη χρονιά για το εμπόριο. Ωστόσο, εμείς στοχεύουμε να αυξήσουμε την παρουσία μας σε κλάδους που έχουν περιθώρια, καθώς επίσης σχεδιάζουμε και τη γεωγραφική μας επέκταση.

Πείτε μας κάποιες από τις νέες επεκτατικές κινήσεις τις οποίες μπορούμε να περιμένουμε.

Η θυγατρική μας ATCOM, που δραστηριοποιείται στο Internet, θα δημιουργήσει την ATCOM U.K. στη Βρετανία και θα προσπαθήσει να διαθέσει το προϊόν της στην παγκόσμια αγορά, ξεκινώντας από τις μεγάλες αγορές της Ευρώπης.

Στόχος είναι η δημιουργία δικτύου στις χώρες Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία και Ιταλία. Να θυμίσω ότι η ATCOM διαθέτει δικό της προϊόν και δεν αντιπροσωπεύει προϊόντα ξένων χωρών, όπως οι περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις.

Το προϊόν της δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα προϊόντα της παγκόσμιας αγοράς. Επιπλέον, στον χώρο των εταιρειών συμβούλων, μέσω της θυγατρικής μας εταιρείας Διαδικασία, η Ρουμανία και η Βουλγαρία προσφέρονται για επέκταση, ιδίως μετά την ένταξή τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ποιος είναι ο φετινός οικονομικός στόχος;

Θεωρούμε ότι και φέτος θα κινηθούμε ανοδικά.

--- Η επέκταση στην Κίνα

Πρόσφατα προχωρήσατε σε επεκτατική κίνηση στην Κίνα. Μπορείτε να μας αναλύσετε το σκεπτικό της;

Η Dionic εδώ και αρκετά χρόνια έχει πολλούς προμηθευτές από την Άπω Ανατολή, καθώς σε γενικές γραμμές είναι εισαγωγική εταιρεία. Θυμίζω μόνο ότι ξεκινήσαμε από τον χώρο των video games. Εισάγουμε αρκετά προϊόντα εδώ και πολλά χρόνια, αρχικά από εμπόρους και στη συνέχεια απευθείας από εργοστάσια.

Τι συμβαίνει, λοιπόν, μέχρι σήμερα: οι Ευρωπαίοι πηγαίνουν στην Κίνα, βρίσκουν κάποια εργοστάσια, χρησιμοποιούν ένα δικό τους brand name και πουλάνε στον υπόλοιπο κόσμο.

Εμείς θεωρούμε ότι σε συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων διαθέτουμε την τεχνογνωσία ώστε να δημιουργήσουμε δικά μας brands και να τα πουλήσουμε στον υπόλοιπο κόσμο. Η εταιρεία μας στην Κίνα έχει ήδη εξασφαλίσει αποκλειστικές συνεργασίες με εργοστάσια που παράγουν διάφορα προϊόντα όπως αξεσουάρ υπολογιστών, CDRs DVDRs, USB, MP3, MP4 κ.λπ.

Στόχος μας είναι μέσω αυτής της εταιρείας -συμμετέχοντας σε εκθέσεις- να προωθήσουμε αυτά τα προϊόντα με δικά μας brands. Και επειδή υπάρχουν χιλιάδες αντίστοιχα προϊόντα, ο ανταγωνισμός εστιάζεται στην τιμή, στη σχεδίαση και στη διάθεση όλων των πιστοποιητικών.

* Αναδημοσίευση από το φύλλο 514 της εφημερίδας ”ΜΕΤΟΧΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ”, 25/01 - 29/01/2008.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v