Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι νέες κινήσεις της Revoil σε ηλεκτροκίνηση και ΑΠΕ

Ο διευθύνων σύμβουλος Γεώργιος Ρούσσος μιλά στο Euro2day.gr για την πορεία του κλάδου εμπορίας πετρελαιοειδών και για τα σχέδια δράσης της εισηγμένης στην ηλεκτροκίνηση, στις ΑΠΕ και στην εμπορία ασφάλτου.

Οι νέες κινήσεις της Revoil σε ηλεκτροκίνηση και ΑΠΕ

Μετά από μια επιτυχημένη περυσινή χρονιά -αύξηση κερδοφορίας και συρρίκνωση δανειακών υποχρεώσεων-, ο διευθύνων σύμβουλος της Revoil Γεώργιος Ρούσσος αναφέρεται στις προοπτικές του 2022 και στα σχέδια της εταιρείας να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που προέρχονται από την αναμενόμενη σταδιακή μείωση της ζήτησης για προϊόντα πετρελαίου.

Η Revoil πέρα από τις δράσεις της με στόχο την ανάπτυξη του δικτύου της και την εστίαση σε προϊόντα υψηλότερου περιθωρίου κέρδους, επεκτείνεται σταδιακά σε τομείς όπως η ηλεκτροκίνηση (εγκατάσταση φορτιστών στο δίκτυο), οι ανανεώσιμες πηγές και η εμπορία ασφάλτου.

«Όσες εταιρείες καταφέρουν να εξελιχθούν, μειώνοντας το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, προσφέροντας προϊόντα και υπηρεσίες με χαμηλό αντίκτυπο στην κλιματική αλλαγή και όσες καταφέρουν να προσαρμοστούν ανοίγοντας τους ορίζοντές τους και σε νέες καθαρότερες μορφές ενέργειας, δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Γεώργιος Ρούσσος.

Κύριε Ρούσσο, πώς εξελίχθηκε το 2021 για τον κλάδο της εμπορίας πετρελαιοειδών;

Για τον κλάδο εμπορίας πετρελαιοειδών το 2021 ήταν μία χρονιά που κινήθηκε στα χαμηλά επίπεδα καταναλώσεων του 2020, με τη σημείωση ότι το μείγμα προϊόντων ήταν διαφορετικό. Το 2021 είχαν καλύτερες επιδόσεις τα καύσιμα κίνησης, ενώ οι πωλήσεις στο πετρέλαιο θέρμανσης ήταν μειωμένες σε σύγκριση με το 2020, που η εικόνα ήταν αντίστροφη. Το άνοιγμα της οικονομίας και της εμπορικής δραστηριότητας μετά τους πρώτους μήνες του 2021 σε συνδυασμό με την πορεία του τουρισμού λειτούργησαν υποστηρικτικά, οδηγώντας τις πωλήσεις βενζινών και πετρελαίου κίνησης σε υψηλότερα επίπεδα, σε αντίθεση με το πετρέλαιο θέρμανσης που, συγκρινόμενο με τις πωλήσεις-ρεκόρ του 2020, έκλεισε με διψήφια πτώση.

Επιτεύχθηκαν και σε ποιο βαθμό οι περυσινοί στόχοι της εταιρείας; Πόσο ικανοποιημένος είστε;

Είμαστε ικανοποιημένοι από τα οικονομικά αποτελέσματα, τα οποία σε επίπεδο κερδοφορίας είναι σημαντικά ενισχυμένα σε σχέση με το 2020, όπως έχει διαφανεί και από τα τελευταία δημοσιευμένα στοιχεία του εννεαμήνου. Η μεγάλη βελτίωση στην κερδοφορία ήρθε μάλιστα σε μια χρονιά που οι συνολικοί πωλούμενοι όγκοι κινήθηκαν ελαφρώς χαμηλότερα από το 2020. Αυτό που έκανε τη διαφορά ήταν το μείγμα των πωλήσεων, με τα εμπλουτισμένα καύσιμα “revolution” να κατέχουν μεγαλύτερο μερίδιο, η σημαντική μείωση εξόδων και χρηματοοικονομικού κόστους, ενώ βοήθησε και η άνοδος των τιμών των αποθεμάτων. Η εταιρεία, ακολουθώντας πιστά τον μεσοπρόθεσμο στόχο της για σταδιακή μείωση του τραπεζικού της δανεισμού, εντός του 2021 προχώρησε σε αποπληρωμή δανείων περί των 9,7 εκατομμυρίων ευρώ.

Με δεδομένο ότι κατά το περυσινό πρώτο τετράμηνο είχαμε την επιβολή σκληρών περιοριστικών μέτρων, είναι βάσιμο να ελπίζει κάποιος σε μια φετινή αύξηση της ζήτησης; Κατά πόσο θα επηρεάσει την κατάσταση η εκτόξευση του ενεργειακού κόστους;

Είναι πολύ σημαντικό να υπάρξει άρση όλων των περιοριστικών μέτρων και να επιστρέψουμε σταδιακά στα προ πανδημίας επίπεδα. Είναι βάσιμη η αισιοδοξία για άνοδο της ζήτησης με την προϋπόθεση ότι προχωράμε ομαλά σε μία κανονικότητα χωρίς απαγορεύσεις και εμπόδια. Η άνοδος των τιμών σίγουρα δεν βοηθάει την κατανάλωση αλλά σ' αυτή τη φάση είναι λιγότερο σημαντική, θεωρώ ότι το τέλος της πανδημικής κρίσης θα οδηγήσει εκ των πραγμάτων σε αύξηση της ζήτησης, απελευθερώνοντας την πίεση που λόγω των μέτρων έχουν δεχθεί καταναλωτές, εμπορικοί κλάδοι, ο τουρισμός κ.α.

Ποιοι είναι οι φετινοί στόχοι της REVOIL σε ό,τι αφορά το δίκτυο των πρατηρίων, τα μερίδια αγοράς και την προϊοντική της γκάμα;

Στόχος είναι η επιλεκτική ανάπτυξη με:

  • Έμφαση στην αύξηση των μεριδίων αγοράς με διατήρηση του περιθωρίου κέρδους.
  • Εστίαση στην περαιτέρω ανάπτυξη προϊόντων υψηλότερης κερδοφορίας (Revolution diesel, Revolution unleaded 95, λιπαντικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου).
  • Επέκταση του δικτύου πρατηρίων με 30 νέα σημεία, με εστίαση στο νομό Αττικής, στο νομό Θεσσαλονίκης και σε πρωτεύουσες νομών.
  • Ανάπτυξη της κάρτας στόλου μέσω νέων συνεργασιών των τμημάτων δικτύου και βιομηχανίας.
  • Προετοιμασία για την ανάπτυξη 3-5 ιδιολειτουργούμενων πρατηρίων σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
  • Τοποθέτηση 30 φορτιστών στο δίκτυο πρατηρίων της εταιρείας πανελλαδικά.

Πιστεύετε ότι οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών θα αποτελούν σε λίγα χρόνια «παρελθόν», ή θα αποτελέσουν το βασικό όχημα μετάβασης προς τις νέες καθαρές μορφές ενέργειας;

Εκτιμώ ότι οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών θα είναι παρούσες για πολλά χρόνια ακόμα. Το πετρέλαιο θα συνεχίσει να παίζει κεντρικό ρόλο στο ενεργειακό μοντέλο της χώρας μας. Η απεξάρτηση από τους υδρογονάνθρακες δεν πρόκειται να συμβεί ακαριαία, αλλά θα απαιτήσει μια μάλλον μακρόχρονη και μακρόσυρτη περίοδο προσαρμογής. Το σίγουρο όμως είναι ότι ένα κομμάτι της μελλοντικής ενεργειακής πίτας θα χαθεί από τα πετρελαιοειδή προϊόντα προς όφελος της καθαρότερης ενέργειας. Η πράσινη μετάβαση, η αλλαγή του ενεργειακού μίγματος σε ένα πιο βιώσιμο μοντέλο με κύριο άξονα την προσπάθεια μείωσης των εκπομπών του θερμοκηπίου είναι προκλήσεις που οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών θα έχουν μπροστά τους. Όσες καταφέρουν να εξελιχθούν, μειώνοντας το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, προσφέροντας προϊόντα και υπηρεσίες με χαμηλό αντίκτυπο στην κλιματική αλλαγή και όσες καταφέρουν να προσαρμοστούν ανοίγοντας τους ορίζοντές τους και σε νέες καθαρότερες μορφές ενέργειας δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα.

Ποια βήματα σχεδιάζει η Revoil προκειμένου να προσαρμοστεί στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται; Πώς εξελίσσεται το σχέδιο επέκτασης στις ΑΠΕ και σε άλλες κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών;

Η εταιρεία, γνωρίζοντας ότι οι συνολικοί πωλούμενοι όγκοι καυσίμων δεν θα είναι οι ίδιοι τα επόμενα χρόνια με την εξάπλωση του φυσικού αερίου, τους οικονομικότερους κινητήρες, την υβριδική τεχνολογία, την ηλεκτροκίνηση και πιθανότατα άλλων εναλλακτικών καυσίμων, έχει ήδη εστιάσει σε έναν νέο άξονα ανάπτυξης από τον χώρο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας με στόχο να λειτουργεί με ορίζοντα πενταετίας έργα ΑΠΕ ισχύος 60 μεγαβάτ (MW) με τη συμμετοχή της σε εταιρίες φωτοβολταϊκών και αιολικών πάρκων. Το σχέδιο επέκτασης εξελίσσεται ομαλά, με την εταιρεία να συμμετέχει μέσω θυγατρικών της σε μία σειρά υπό ανάπτυξη έργα ΑΠΕ με ένα φωτοβολταϊκό πάρκο 3,34 MW στην Αρκαδία να είναι σε πιο ώριμο στάδιο (στο Β' τρίμηνο 2022 θα ξεκινήσει η κατασκευή του). Παράλληλα η εταιρεία έχει εισέλθει στην αγορά της ασφάλτου, με τις πωλήσεις στους πρώτους μήνες που εμπορευόμαστε το προϊόν να πηγαίνουν εξαιρετικά, ενώ οι προοπτικές λόγω των κατασκευαστικών έργων και έργων υποδομής που αναμένονται τα επόμενα χρόνια είναι εξίσου καλές. Επιπρόσθετα η εταιρεία έχει ξεκινήσει την ενασχόλησή της και με την ηλεκτροκίνηση, με την εγκατάσταση φορτιστών σε δύο επιλεγμένα πρατήρια υγρών καυσίμων με τα σήματά της στην Αττική, στοχεύοντας, σε διάστημα 18 μηνών, να έχει τοποθετήσει φορτιστές σε 40 σημεία της πανελλαδικά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v