Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κορωνοϊός: Στα μαγαζιά κολλάει, στις εκκλησίες δεν κολλάει;

Οι εκκλησίες δεν αποτελούν δημόσιους χώρους συνάθροισης; Η προστασία της υγείας των πιστών δεν είναι απαραίτητη; Εάν, ναι, τότε γιατί η κυβέρνηση αμφιταλαντεύεται για κάτι τόσο... προφανές;

Κορωνοϊός: Στα μαγαζιά κολλάει, στις εκκλησίες δεν κολλάει;

Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!

Πρέπει, δίχως αμφιβολία, να υπάρχει κάτι θεμελιωδώς λάθος με την πρόβλεψη να είναι υποχρεωτική η χρήση προστατευτικής μάσκας στα σούπερ μάρκετ αλλά όχι στις εκκλησίες.

Ασχέτως των όποιων λοιπών συμβολισμών υπάρχουν, δεν είναι αμφότεροι χώροι δημόσιας συνάθροισης; Στις εκκλησίες ή σε άλλους δημόσιους χώρους όπου συρρέουν οι πολίτες δεν κολλάει ο κορωνοϊός;

Αν και η Ελλάδα εμφάνισε επιδόσεις συγκριτικά καλύτερες πολλών άλλων ευρωπαϊκών κρατών σε σχέση με το πρώτο κύμα της πανδημίας Covid-19, η επαμφοτερίζουσα στάση που τηρεί εσχάτως η κυβέρνηση αναφορικά με τα μέτρα υγειονομικής προστασίας τα οποία πρέπει να τηρούν οι πολίτες στέλνει το λάθος μήνυμα, εγχωρίως αλλά και στο εξωτερικό.

Στο όνομα μίας ψευδεπίγραφης επιστροφής σε κάποιου είδους κανονικότητα, τα μέτρα που έχουν ήδη επιβληθεί, παραβιάζονται συστηματικά και τα μέτρα που η κοινή λογική επιτάσσει να επιβληθούν, αγνοούνται.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι σκηνές που διαδραματίζονται καθημερινά μπροστά αλλά και στο εσωτερικό κτηρίων δημόσιων υπηρεσιών, όπως το Υποθηκοφυλακείο Αθηνών, επί της οδού Αριστοτέλους 175, όπου άνθρωποι κυριολεκτικά συνωστίζονται ο ένας πάνω στον άλλον, οι περισσότεροι δίχως μάσκες, στην προσπάθειά τους να διεκπεραιώσουν τις όποιες απαραίτητες εργασίες πριν την ολοκλήρωση των καταληκτικών διοριών της Α’ ανάρτησης για το Κτηματολόγιο.

Αντιστοίχως, εικόνες συνωστισμού υπάρχουν σχεδόν παντού: από τα δημόσια μέσα μεταφοράς, όπως τα αστικά λεωφορεία, τα τρόλεϊ, το μετρό ή ακόμη και στα ταξί, όπου όσοι φορούν προστατευτικές μάσκες αποτελούν πλέον την εξαίρεση αντί του κανόνα, έως κάθε τόπο δημόσιας συνάθροισης.

Υπάρχουν, δε, και οι «ακραίοι» που θεωρούν ότι ο κορωνοϊός δεν υφίσταται καν και ότι τα μέτρα προστασίας είναι άχρηστα αν όχι επιβλαβή, όπως ο ιερέας στην Εορδαία, ο οποίος αποδοκίμασε 74χρονη πιστή, που φορούσε μάσκα προστασίας, με τη φράση: «δεν θέλω καρναβάλια μέσα στην εκκλησία μου». Όσο για το τι συμβαίνει σε πολλούς τόπους νυκτερινής διασκέδασης, ας μην το συζητήσουμε καν. Αν και αυτή είναι μίας... άλλης τάξης μεγέθους συζήτηση.

Έτσι, λοιπόν, όταν ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στ. Πέτσας υποστηρίζει ότι η μάσκα «ίσως γίνει υποχρεωτική» στις εκκλησίες και σε άλλους κλειστούς δημόσιους χώρους, στέλνει το λάθος μήνυμα. Στέλνει, για την ακρίβεια, ένα μήνυμα χαλάρωσης της στάσης του κοινού, το οποίο, κατά πάσα βεβαιότητα, θα οδηγήσει σε ένα νέο κύμα της νόσου.

Όταν, δε, το μήνυμα αυτό εκπέμπεται ενώ σύσσωμη η Βαλκανική υφίσταται ήδη το δεύτερο κύμα της πανδημίας και ενώ δεκάδες κράτη παγκοσμίως αναφέρουν καθημερινά αριθμούς-ρεκόρ σε σχέση με τα κρούσματα και τους νεκρούς από την πανδημία, τότε κυριολεκτικά προκαλούμε την τύχη μας.

Η Ελλάδα, προφανώς, δεν αντέχει την επιβολή μίας νέας γενικής καραντίνας. Η οικονομία δεν την αντέχει, η κοινωνία δεν την αντέχει. Έτσι όμως που πορευόμαστε, οδηγούμαστε εκεί σχεδόν με μαθηματική ακρίβεια.

Είτε υπάρχουν μέτρα είτε δεν υπάρχουν. Η μέση οδός επί της οποίας ακροβατούμε σήμερα, με την πλημμελή επιτήρηση της εφαρμογής των υφιστάμενων μέτρων και την αποφυγή επιβολής καινούργιων, μολονότι είναι εμφανής η ανάγκη τους, κατά πάσα βεβαιότητα θα έχει αρνητικά αποτελέσματα.

Οι αρμόδιες επιστημονικές επιτροπές οι οποίες συμβουλεύουν την κυβέρνηση αναφορικά με τα μέτρα που πρέπει να επιβληθούν, προφανώς γνωρίζουν καλύτερα. Τουλάχιστον, όμως, τα μέτρα που έχουν ήδη προτείνει και τα οποία ισχύουν, ας τηρούνται, μήπως και γλιτώσουμε τα χειρότερα.

Διαφορετικά...

Ν. Γ. Δρόσος [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v