Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!
Μπορεί στις κουίντες της πολιτικής ζωής του τόπου να «τρέχουν» διεργασίες για τον σχηματισμό νέων κομμάτων, ένθεν και ένθεν του κέντρου, ενόψει των επικείμενων εκλογών και τα επιτελεία των υφιστάμενων κομμάτων να διαγκωνίζονται για την ανωτερότητα των προγραμμάτων τους, όμως ο πραγματικός αντίπαλος της κυβέρνησης δεν είναι άλλος από την… καθημερινότητα.
Με άλλα λόγια, ο κυριότερος «αντίπαλός» της είναι οι επιδόσεις που η ίδια έχει σε ό,τι αφορά στη βελτίωση της κατάστασης που αντιμετωπίζουν, από μέρα σε μέρα, τα εκατομμύρια των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων αυτής της χώρας. Και αυτή -κατά τα φαινόμενα- ούτε καλή είναι ούτε βελτιώνεται. Για την ακρίβεια, σύμφωνα με έρευνα του ΙΟΒΕ, αυξάνεται το ποσοστό όσων «μόλις τα βγάζουν πέρα», καθώς -σύμφωνα με στοιχεία που αφορούν τον μήνα Σεπτέμβριο- σχεδόν επτά στους 10 «δυσκολεύονται» (65% από 59% τον Ιούλιο).
Γεγονός το οποίο σε μεγάλο βαθμό εξηγεί και την αγωνία της κυβέρνησης να εμπεδωθεί στην κοινή γνώμη το (δυνητικό) όφελος που θα έχει ο κάθε πολίτης από τις φοροελαφρύνσεις και τα λοιπά μέτρα που ανακοινώθηκαν στη ΔΕΘ, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας www.taxcalc2025.minfin.gr, κάτι που «διαφήμισε» και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, στην κυριακάτικη ανασκόπησή του. Νωρίτερα είχε καταστεί, δε, γνωστό ότι περισσότεροι από 166.000 πολίτες είχαν ήδη σπεύσει στην πλατφόρμα ώστε να πληροφορηθούν… την τύχη τους και τα οφέλη που θα έχουν για αυτούς οι πρωθυπουργικές εξαγγελίες της ΔΕΘ.
Όπως αντίστοιχα είναι σαφής η αγωνία της κυβέρνησης, αν μη τι άλλο, τουλάχιστον να εμφανιστεί ως κοπιάζουσα για τη μείωση των τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ, μέσω πρωτοβουλιών όπως αυτή που ανέλαβε ο φίλτατος Τ. Θεοδωρικάκος, υπουργός Ανάπτυξης, με αντικείμενο δέσμη 1.000 καταναλωτικών προϊόντων.
Όλα αυτά, όμως, είναι ακόμη στον αστερισμό του «θα» ενώ, όπως δείχνουν τα στοιχεία του ΙΟΒΕ περί καταναλωτικής εμπιστοσύνης τον Σεπτέμβριο, τον συγκεκριμένα μήνα οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται ως οι περισσότερο απαισιόδοξοι στην ΕΕ, με διαφορά από τους επόμενους, με τους καταναλωτές στην Εσθονία με επίπεδο δείκτη -34,4 και την Ουγγαρία (-24,8) να ακολουθούν.
Τούτου δοθέντος, με την αβεβαιότητα να παραμένει υψηλή για χιλιάδες νοικοκυριά, ίσως δεν είναι απορίας άξια η πορεία των δημοσκοπήσεων για το κυβερνών κόμμα, παρά το μπαράζ των μέτρων που ανακοινώθηκαν στη ΔΕΘ. Όπως επίσης δεν είναι άξια απορίας και η κυβερνητική «πρεμούρα» να μάθουν οι πολίτες πώς αντικατοπτρίζονται αυτές οι φοροελαφρύνσεις στην τσέπη τους.
Πρόκειται, δε, για μία εικόνα η οποία επιδεινώνεται για το κυβερνών κόμμα υπό το φως των αναχωμάτων που θέτει ο εκλογικός νόμος στα κόμματα που δεν διαβούν το 25% της προτίμησης του εκλογικού σώματος, για την εξασφάλιση «μπόνους» εδρών και άρα την προσέγγιση του στόχου της αυτοδυναμίας. Κάτι που καθίσταται ακόμη δυσχερέστερο σε περίπτωση που όντως εμφανιστούν στο προσκήνιο νέοι πολιτικοί σχηματισμοί στην κεντροαριστερά ή στα δεξιά της ΝΔ και η «πίτα» μοιραστεί ακόμη περισσότερο.
Υπ’ αυτό το πρίσμα, ο ρόλος που θα έχει στις επικείμενες εκλογές -κατά τον πρωθυπουργό, την Άνοιξη του 2027- το κόμμα τού «δεν τη βγάζουμε» ή του ιδεολογικά συναφούς «δεν τα βγάζουμε πέρα», αναμένεται ευλόγως να είναι καταλυτικός για την ανάδειξη της επόμενης κυβέρνησης στη χώρα, καθώς σήμερα αριθμεί… περί τους 7 στους 10.
Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.