One person with a belief is a social power equal to ninety-nine who have only interests
JOHN STUART MILL (1806-1873)
English Philosopher in Representative Government

Αποποίηση ευθυνών
Τρι 24 Οκτ

O Έλληνας εφοπλιστής που «έσωσε» τη Hyundai

H ιστορία που ακολουθεί είναι αληθινή. Τη διηγήθηκε ο γιος του ιδρυτή της Hyundai Heavy Industries (HHI) σε Έλληνα συνομιλητή του σε επίσκεψή του στην Ελλάδα την προηγούμενη δεκαετία.

Η ιστορία δείχνει ότι η είσοδος της HHI στη ναυπηγική βιομηχανία ίσως δεν είχε γίνει ποτέ, αν δεν βρισκόταν ένας Έλληνας εφοπλιστής, ο Γιώργος Λιβανός, να δώσει στον ιδρυτή της Νοτιοκορεάτη επιχειρηματία (και παλαιότερα ταξιτζή) μια παραγγελία για δύο πλοία αξίας 31 εκατ. δολαρίων περίπου το καθένα.

Ηταν αρχές της δεκαετίας του 1970, όταν ο Chung κατάφερε, πηγαίνοντας στο Λονδίνο, να πείσει την τράπεζα Barclays να του δώσει δάνειο για να φτιάξει ένα ναυπηγείο για μεγάλα πλοία από το μηδέν -χωρίς εγκαταστάσεις, εμπειρία κ.τλ.

Όμως, η Barclays θα το έδινε υπό μία προϋπόθεση: Θα έπρεπε να εξασφαλίσει μια μεγάλη παραγγελία για πλοία.

Ο ιδρυτής της HHI κ. Chung, όπως ανέφερε ο γιος του, χτύπησε πολλές πόρτες αλλά εκείνη που βρήκε ανοικτή ήταν του κ. Λιβανού. Ο τελευταίος παρήγγειλε δύο μεγάλα πλοία 259.000 τόνων VLCCs το καθένα, που ζήτησε να είναι όμοια με ένα που είχε παραλάβει από ένα σκοτσέζικο ναυπηγείο.

Αν δεν ήταν οι Ελληνες δεν θα τα είχε καταφέρει, τόνισε ο γιος του Chung.

Ούτε οι Γερμανοί, ούτε οι Αγγλοι, ούτε οι Γάλλοι, ούτε κανένας άλλος Ευρωπαίος θα έδινε παραγγελία για την ναυπήγηση δύο μεγάλων πλοίων σε κάποιον που ξεκινούσε από το μηδέν όπως ο κ. Chung.

Τα πλοία ναυπηγήθηκαν το καλοκαίρι του 1974, παρουσία του προέδρου της Ν. Κορέας κ. Park και της συζύγου του. Η τελευταία δολοφονήθηκε δύο μήνες αργότερα από σφαίρα που προοριζόταν για τον σύζυγό της. Ο τελευταίος δολοφονήθηκε επίσης το 1979.

Οι Chung δεν το ξέχασαν. Ούτε άλλωστε ο πρωθυπουργός της Νότιας Κορέας, που αναφέρθηκε σ’ αυτό χθες, κατά την επίσκεψή του στην Αθήνα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v