Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Μαϊ 10 2022

Νέα χρονοδιαγράμματα για Εγνατία και Αττική Οδό - Διπλή επένδυση στα logistics - Αλλαγή ταμειακής με επιδότηση

Νέα χρονοδιαγράμματα για Εγνατία και Αττική Οδό - Διπλή επένδυση στα logistics - Αλλαγή ταμειακής με επιδότηση

ΤΑΙΠΕΔ: Αν και για κανέναν από τους δύο μεγάλους διαγωνισμούς παραχώρησης αυτοκινητοδρόμων που τρέχει το ΤΑΙΠΕΔ δεν υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα για το λεγόμενο «οικονομικό κλείσιμο των συναλλαγών», εντούτοις ο ένας -Εγνατία Οδός- βρίσκεται προς το τέλος του και ο άλλος -Αττική Οδός- μόλις στην αρχή.

Για τον δεύτερο, το επικαιροποιημένο πλάνο ενεργειών του Ταμείου προβλέπει πως έως το τέλος Ιουνίου 2022 θα έχει επιλεγεί η short list των ενδιαφερομένων που θα προχωρήσουν στη β’ φάση των δεσμευτικών προσφορών και έως το φθινόπωρο θα έχει διανεμηθεί το Σχέδιο Σύμβασης Παραχώρησης. Προφανώς, το ΤΑΙΠΕΔ δεν δύναται να προβλέψει επακριβώς τον χρόνο κατάθεσης δεσμευτικών οικονομικών προσφορών, καθώς ο διαγωνισμός για την Αττική Οδό διέπεται από λεπτομέρειες και δεδομένα εκτός της περιμέτρου δικαιοδοσίας του Ταμείου.

Για την Εγνατία Οδό, ωστόσο, αν και υπάρχουν εκκρεμότητες, η ορατότητα είναι μεγαλύτερη, καθώς έχει αναδειχθεί ο προτιμητέος επενδυτής, δηλαδή η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS. Απομένει εκ μέρους του δημοσίου η αδειοδότηση του συνόλου των σηράγγων και η έκδοση αποφάσεων έγκρισης περιβαλλοντικών όρων για ορισμένα σημεία του αυτοκινητόδρομου.

Μετά από τα παραπάνω, αναμένεται η υποβολή τελικών σχεδίων συμβατικών κειμένων από τον προτιμητέο επενδυτή, έγκριση τελικού σχεδίου Σύμβασης Παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, έκδοση ΚΥΑ για αναπροσαρμογή διοδίων τελών, υπογραφή Σύμβασης Παραχώρησης και κύρωση αυτής με νόμο από τη Βουλή.

Η αρχική πρόβλεψη κάνει λόγο για οικονομικό κλείσιμο της παραχώρησης έως το τέλος του 2022, η οποία στην παρούσα φάση μοιάζει ελαφρώς αισιόδοξη…

 

ΤΑΜΕΙΑΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ: Ποσό 162,4 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης επιστρατεύει η κυβέρνηση για την αναβάθμιση των ταμειακών μηχανών και την αντικατάστασή τους με λύσεις νέας τεχνολογίας.

Με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Θεόδωρου Σκυλακάκη, στη λίστα χρηματοδότησης του Ταμείου μπήκε και το έργο το οποίο έχει στόχο την αναβάθμιση ή αντικατάσταση 500.000 ταμειακών μηχανών και 100.000 παλαιών συστημάτων POS. Απώτερος σκοπός να μπορούν να στέλνουν σε πραγματικό χρόνο στοιχεία στην ΑΑΔΕ.

Πότε πάλευε το υπουργείο Οικονομικών για την εγκατάσταση POS, πότε ήρθε η ώρα της αντικατάστασής τους, χαμπάρι δεν πήραμε…

 

ΟΑΕΔ: Ένα ακόμα έργο που πήρε έγκριση αφορά στην ψηφιοποίηση και αποθήκευση αρχείων ΟΑΕΔ. Ειδικότερα προωθείται η ψηφιοποίηση του αρχείου του κτιριακού αποθέματος του Οργανισμού (ιδιόκτητα κτίρια, οικισμοί εργατικών κατοικιών κ.ο.κ.), το οποίο αφορά οικοδομικά αρχεία, σχέδια κ.ά. με συνολικό προϋπολογισμό 279 χιλιάρικα.

Ναι, σωστά διαβάσατε: 279.000 ευρώ. Το ποσό, θα πει κανείς, ευτελές μπροστά στην ανάγκη να καταγραφεί ψηφιακά η ακίνητη περιουσία του ΟΑΕΔ, που πλέον καλείται να υλοποιήσει και τη στεγαστική πολιτική του δημοσίου με έμφαση στους νέους.

Από την άλλη, αν δεν υπήρχε το Ταμείο Ανάκαμψης, φανταζόμαστε πως ακόμα και για τέτοιου μεγέθους ποσά, η ψηφιοποίηση του αρχείου θα... μπορούσε να περιμένει.

 

LOGISTICS: Τελικά ο πιο «σέξι» κλάδος για επενδύσεις είναι αυτός των Logistics. Δύο νέα σχέδια υπήχθησαν πρόσφατα στον Αναπτυξιακό Νόμο. Το πρώτο, συνολικού επιλέξιμου κόστους 7,267 εκατ. ευρώ και συνολικού ενισχυόμενου κόστους 7,267 εκατ. ευρώ, αφορά επένδυση της υπό σύσταση εταιρείας «Κατσουλάκη Καλλιόπη Μονοπρόσωπη Ι.Κ.Ε.», που αναφέρεται στη δημιουργία νέας μονάδας παροχής υπηρεσιών Third Party Logistics στον Δήμο Δέλτα.

Η δεύτερη συνολικού επιλέξιμου κόστους 1,336 εκατ. ευρώ και ενισχυόμενου κόστους 1,336 εκατ. ευρώ είναι της εταιρείας ΙΒΙΣΚΟΣ ΑΕ. Η επένδυση αφορά στην ίδρυση μονάδας παροχής υπηρεσιών μεταφοράς με διαχείριση της αλυσίδας εφοδιασμού προς τρίτους (logistics) στον Δήμο Ρόδου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v