Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιαν 16 2023

Νεκρανάσταση στον Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη *ΔΕΔΔΗΕ: 4+1 μνηστήρες στους έξυπνους μετρητές *Κινητικότητα στη Φρεσκούλης

Νεκρανάσταση στον Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη *ΔΕΔΔΗΕ: 4+1 μνηστήρες στους έξυπνους μετρητές *Κινητικότητα στη Φρεσκούλης

ΦΡΕΣΚΟΥΛΗΣ: Νέα επένδυση ετοιμάζει η Eurocatering, γνωστή με το brand Φρεσκούλης. Όπως μαθαίνει η στήλη, σκοπεύει να επενδύσει πάνω από 1 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία θερμοκηπίου καλλιέργειας φυλλωδών λαχανικών στην Αγία Τριάδα στον Δήμο Ναυπλιέων.

Όμως το μεγάλο νέο για τον Φρεσκούλη, στον οποίο έχει επενδύσει ο Απόστολος Ταμβακάκης, είναι οι μετοχικές αλλαγές που βρίσκονται προ των πυλών, όπως επιμένει φίλος της στήλης. 

 

AURARIUS INVESTMENT: Και από τα φυλλώδη λαχανικά στις ντομάτες υδροπονίας. Η εταιρεία ΥΔΡΑΝΘΟΣ, που ίδρυσε ο Κωνσταντίνος Δριμέρης και στη συνέχεια πούλησε τη συμμετοχή του στην κυπριακή εταιρεία Aurarius Investment Holdings Cyprus Limited, πρόκειται να υλοποιήσει επένδυση 25,597 εκατ. ευρώ.

Αφορά στην ίδρυση υδροπονικής θερμοκηπιακής μονάδας για παραγωγή ντομάτας, δυναμικότητας 9 εκατομμυρίων κιλών/ετησίως, στην περιοχή Μαμαλέικα του Δήμου Αλμυρού.

Το ποσό της ενίσχυσης με τη μορφή της επιχορήγησης αγγίζει τα 8,959 εκατ. ευρώ. 

 

NU AQUA: Νέα επένδυση στο πρώην εργοστάσιο της Pepsico στο Λουτράκι ετοιμάζει η εταιρεία. Η επένδυση 20,357 εκατ. ευρώ που εντάχθηκε στον Αναπτυξιακό Νόμο αναφέρεται στην ίδρυση νέας μονάδας εμφιάλωσης νερού, με απόκτηση του συνόλου των στοιχείων ενεργητικού μονάδας που είχε κλείσει.

 

ΑΓΩΓΟΙ: Προς «νεκρανάσταση» το σχέδιο για τον πετρελαιαγωγό Αλεξανδρούπολη-Μπουργκάς. Το εμπάργκο της Ε.Ε. για το ρωσικό πετρέλαιο, που ισχύει από τις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου, φαίνεται να ευνοεί την αναβίωση αυτού του σχεδιασμού, σε αγαστή, μάλιστα, συνεργασία Ελλάδας-Βουλγαρίας.

Περισσότερες λεπτομέρειες για το πώς θα προχωρήσει αυτή τη φορά δεν είναι γνωστές, ωστόσο, προκύπτει ότι ο όμιλος Κοπελούζου ενδιαφέρεται σφόδρα για την υλοποίηση του έργου.

Η στήλη μαθαίνει ότι επιδιώκεται να προωθηθεί ένας μικρότερος σε χωρητικότητα αγωγός, που θα μπορεί να μεταφέρει περί τα 10 εκατ. τόνους πετρέλαιο από άλλες πηγές, πλην Ρωσίας, από την Αλεξανδρούπολη ως την πόλη του Μπουργκάς.

Για την ιστορία, η πρώτη απόπειρα να κατασκευαστεί ο αγωγός αυτός χρονολογείται από το 2007, οπότε είχε υπογραφεί τριμερής συμφωνία μεταξύ Ελλάδος-Βουλγαρίας-Ρωσίας. Το σχέδιο ναυάγησε στα ρηχά εξαιτίας του αμερικανικού παράγοντα, που δεν επιθυμούσε τότε τόσο στενή συνεργασία με τη ρωσική πλευρά. Η στήλη θυμίζει ότι στο project από ελληνικής πλευράς θα συμμετείχε η ΕΛΠΕ και οι όμιλοι Λάτση και Κοπελούζου. Άλλωστε, η ιδέα του αγωγού προήλθε από τον αείμνηστο Νίκο Γρηγοριάδη, στενό συνεργάτη του Σπύρου Λάτση.

Για να δούμε αν θα προχωρήσει τώρα!

 

ΔΕΔΔΗΕ: «Συνωστισμός» για τους έξυπνους μετρητές του ΔΕΔΔΗΕ. Επτά επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον στον διαγωνισμό του Διαχειριστή, τέσσερα μπήκαν στη short list και ένα ακόμη κατέθεσε προσφυγή γιατί βρέθηκε εκτός.

Προκρίθηκαν οι συμπράξεις Itron Spain Slu-ZIV Aplicaciones y Tecnologia SL (Ισπανία), Intracom SA Telecom Solutions-Elster Rometrics SRL (ελληνο-ρουμανική), Oracle France SAS-Iskraemeco d.d. (γαλλο-σλοβενική) και Protasis AE-Sagemcom Energy 7 Telecom SAS (ελληνο-γαλλική).

Δεν πήρε πράσινο φως η ελβετική Landis+Gyr που έχει παραγωγική μονάδα στην Κόρινθο. Το αν θα προστεθεί στους αρχικούς τέσσερις υποψήφιους, θα κριθεί από την εξέταση από τον ΔΕΔΔΗΕ των λόγων της προδικαστικής προσφυγής της εταιρείας. Η διαδικασία, λένε οι πληροφορίες, πιθανόν να πάρει έως και τετράμηνο.

Αφού κλείσει αυτή η εκκρεμότητα, οι προκριθέντες επενδυτές θα περάσουν στη β’ φάση του διαγωνισμού, οπότε θα κληθούν να υποβάλουν τις τεχνικές προδιαγραφές των μετρητών και το Meter Data Management System (software του συστήματος).

Ο προϋπολογισμός του τεράστιου έργου αφορά σε 7,5 εκατομμύρια μετρητές και θα ολοκληρωθεί σταδιακά σε βάθος δεκαετίας. Και είναι τεράστιο, γιατί συνιστά «επανάσταση» για τον ΔΕΔΔΗΕ, που θα εκσυγχρονιστεί επιτέλους κατά τα ισχύοντα στην Ευρώπη. Η καταμέτρηση της κατανάλωσης θα γίνεται πλέον real time, θα αποκαθίστανται πιο εύκολα οι βλάβες και θα κλείσει η «πληγή» των ρευματοκλοπών.

Ας ελπίσουμε ότι θα προχωρήσει αυτή τη φορά το απαραίτητο έργο. Έχει, όμως, πολύ δρόμο μπροστά του...

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v