Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Μαρ 1 2023

MIG-ATTICA GROUP: Νομικές αψιμαχίες και σφάξιμο με το... γάντι - Ζητούνται εργάτες για εισαγωγή! - Μαθηματικά του rebalancing

MIG-ATTICA GROUP: Νομικές αψιμαχίες και σφάξιμο με το... γάντι - Ζητούνται εργάτες για εισαγωγή! - Μαθηματικά του rebalancing

MIG: Το ταμπλό δείχνει ξεκάθαρα ότι η μετοχική «μάχη» μήπως και μπλοκάρει η συμφωνία για τη μεταβίβαση της ΑΤΤΙCA στη STRIX μάλλον έληξε πριν… ξεκινήσει. Δεν είναι λίγοι οι «πονηροί» της αγοράς που εκτιμούν τώρα ότι ουδέποτε ο Μάριος Ηλιόπουλος πίστεψε πως μπορεί να αλλάξει τους συσχετισμούς στη MIG και ότι απλώς έγιναν κινήσεις προκειμένου να «ματώσει» λίγο παραπάνω η Πειραιώς, αυξάνοντας την τιμή προσφοράς, ώστε να βγάλουν οι ίδιοι περισσότερα χρήματα.

Σε κάθε περίπτωση, διάχυτη είναι πλέον η αίσθηση ότι η πλευρά Ηλιόπουλου θα χρησιμοποιήσει κάποια νομικά όπλα, προκειμένου να επιχειρήσει... παρακώλυση του εγχειρήματος. Που σημαίνει ότι η συνέλευση της MIG θα εγκρίνει το deal και οι αντιφρονούντες θα προχωρήσουν π.χ. σε αίτηση ασφαλιστικών μέτρων ή ακυρότητας της συνέλευσης.

Αυτά βεβαίως δεν είναι άγνωστα στον… στρατό από δικηγόρους που διαθέτει η Πειραιώς και η MIG, ο οποίος μαθαίνουμε προετοιμάζεται γενικώς για νομικές αψιμαχίες, προκειμένου να αποφευχθούν ή να ελαχιστοποιηθούν τυχόν καθυστερήσεις στην υλοποίηση του deal.

 

ATTICA GROUP: Aποτελεί την… πέτρα του σκανδάλου στην κόντρα μεταξύ της MIG και του ακτοπλόου Ηλιόπουλου (θυμίζουμε εκ περισσού, ότι ηγείται της ανταγωνιστικής Seajets), ο οποίος μάλιστα χρησιμοποιεί και συναισθηματικά φορτισμένη επιχειρηματολογία περί της «ελληνικότητας» που πρέπει να διατηρήσει η ATTICA και μέσω αυτής, γενικώς η ελληνική ακτοπλοΐα.

Οπότε ήταν μάλλον αναμενόμενο ότι ο εκτελεστικός πρόεδρος της ΑΤΤΙCA Κυριάκος Μάγειρας σε συνέντευξή του στην Καθημερινή ξεδίπλωσε μεν το επενδυτικό πρόγραμμα-μαμούθ που ετοιμάζει η εταιρεία, αθροιστικού προϋπολογισμού άνω του 1 δισ. ευρώ, δεν παρέλειψε όμως να σφάξει με το... γάντι και τον κ. Ηλιόπουλο.

Χαρακτηριστική η αποστροφή του σε απάντηση σχετικής ερώτησης περί τις ανησυχίες «ορισμένων» για την ελληνικότητα της εταιρείας: «Αναφέρεστε προφανώς σε κάποιους όψιμους, αυτόκλητους υπερασπιστές της ελληνικότητας της ATTICA, οι οποίοι», όπως πρόσθεσε, «ουδέποτε τα τελευταία χρόνια εκδήλωσαν τέτοιες ανησυχίες ούτε και επενδυτικό ενδιαφέρον, όταν κινείτο η διαδικασία πώλησης της εταιρείας σε funds», αλλά «εμφανίστηκαν τώρα μετά τη συμφωνία συγχώνευσης με την ΑΝΕΚ κι αφού η εταιρεία συνέχισε την υγιή χρηματοοικονομική της πορεία μέσα από την πανδημία».

Κατόπιν σημείωσε ότι οι μέτοχοι της εταιρείας (περιλαμβανομένης και της STRIX που κατέχει ήδη το 12%) έχουν πλήρη εμπιστοσύνη στο ελληνικό management, έχουν δεσμευτεί ότι η εταιρεία θα παραμείνει στο ελληνικό χρηματιστήριο και έχουν συμφωνήσει να δοθεί προοπτικά η ευκαιρία στο ευρύτερο ελληνικό επενδυτικό κοινό να συμμετάσχει στο success story της εταιρείας μέσα από το Χρηματιστήριο.

Στο μεταξύ πάντως είναι φανερό ότι η μετοχή προεξοφλεί την υλοποίηση του deal, καθώς έκλεισε χθες στα 2,39 ευρώ, έχοντας μπροστά της και τη δημόσια πρόταση που θα κάνει υποχρεωτικά η STRIX, στα 2,59 ευρώ, όταν ολοκληρωθεί η απόκτηση του πλειοψηφικού ποσοστού από τη MIG.

 

REBALANCING: Τα 330 από τα συνολικά 377 εκατ. ευρώ του τζίρου της χθεσινής συνεδρίασης απέσπασαν τα δέκα μέλη του MSCI Greece, με τη νεοεισερχόμενη Motor Oil να έχει, όπως ήταν φυσικό, τη μερίδα του λέοντος (158 εκατ. ευρώ).

Σημαντικές διαφοροποιήσεις όμως είχαμε σε όρους απόδοσης, με οκτώ μετοχές να κλείνουν ανοδικά και δύο να κλείνουν στο κόκκινο. Στους «κερδισμένους», πέρα από τη Motor Oil (+5,2%), οι Eurobank (+3,7%), Alpha Bank (3,5%) και Εθνική (2,71%).

Στους «χαμένους», Jumbo (-1,92%) και ΟΠΑΠ (0,47%).

 

ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ: Ένα από τα μεγάλα προβλήματα της εγχώριας οικονομίας είναι η έλλειψη εργατικών χεριών για δουλειές που δεν δείχνουν, εδώ και μερικά χρόνια, διατεθειμένοι να κάνουν Έλληνες.

Η εισαγωγή εργατών από χώρες εκτός Ε.Ε. με παροχή ειδικής άδειας θα αποτελούσε μια λύση. Ακόμη και γειτονικές βαλκανικές χώρες (Σερβία) την έχουν υιοθετήσει.

Στην Ελλάδα, οι κατασκευαστές ζητούν να συναφθούν διακρατικές συμφωνίες για «εισαγωγή» εργαζόμενων, κατά το πρότυπο της πρόσφατης συμφωνίας Ελλάδας - Αιγύπτου, που αφορά σε εποχικά εργαζόμενους στον πρωτογενή τομέα.

Με την ιδέα «φλερτάρουν» και οι βιομήχανοι, αλλά το timing δεν βοηθά…


BAZAAR: Αν η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ήταν εισηγμένη στο Χρηματιστήριο, οι μέτοχοί της θα έκαναν πάρτι. Το μέρισμα που αποφάσισε να διανείμει, φθάνει στα 12,49 ευρώ ανά μετοχή. Συνολικά η αλυσίδα θα διανείμει στους μετόχους της το ποσό των 6,015 εκατ. ευρώ από τις διαχειριστικές χρήσεις των τελευταίων ετών.

Αν διερωτάστε ποιος παίρνει τι: Ο βασικός μέτοχος Γιώργος Βερούκας θα λάβει τη μερίδα του λέοντος, ήτοι 5,999 εκατ. ευρώ, και οι διάδοχοι της δεύτερης βασικής μετόχου, δηλαδή της συζύγου του εκλιπόντος Δήμου Βερούκα, 15.987 ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v