Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Μαϊ 4 2023

Ενέργεια: Πίσω έχει η αχλάδα την ουρά - Διπλή αποχώρηση από Coca Cola - Πώς μαζεύει κόστη η Lamda - Στο... περίμενε η Sato

Ενέργεια: Πίσω έχει η αχλάδα την ουρά - Διπλή αποχώρηση από Coca Cola - Πώς μαζεύει κόστη η Lamda - Στο... περίμενε η Sato

LAMDA: Την αναχρηματοδότηση του τραπεζικού δανεισμού, που έχει ληφθεί από τον υπο-κλάδο εμπορικών κέντρων, σχεδιάζει για φέτος η εταιρεία του Οδυσσέα Αθανασίου (φωτ.), σε συνεργασία με τις πιστώτριες τράπεζές της (Eurobank-Πειραιώς).

Αφορμή η λήξη της ενδιάμεσης χρηματοδότησης που παρείχαν πέρυσι οι δύο τράπεζες στη Lamda Olympia Village (LOV) ως 365 εκατ. ευρώ (σ.σ. στο τέλος του 2022 είχαν εκταμιευθεί 361 εκατ. ευρώ).

 

LAMDA-ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΣΗ: Συμβάσεις ανταλλαγής επιτοκίων (swap), ύψους 112 εκατ. ευρώ, διέθετε στις 31/12/2022 ο όμιλος Lamda.

Αφορούν σε μέρος του δανείου της θυγατρικής Lamda Domi (60,1 εκατ. ευρώ) καθώς και σε μέρος δανείου της Pylaia SMSA (51,6 εκατ. ευρώ).

Οι δανειακές υποχρεώσεις με κυμαινόμενο επιτόκιο κατά την ίδια ημερομηνία ανέρχονταν σε περίπου 617 εκατ. ευρώ (σ.σ. περί το 53% του συνόλου). Σύμφωνα με τις σχετικές αναλύσεις ευαισθησίας, κάθε άνοδος του Euribor κατά 1% επιβαρύνει τα χρηματοοικονομικά έξοδα με περίπου 5 εκατ. ευρώ ετησίως.

 

LAMDA-ΚΟΣΤΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Η εκτόξευση κόστους κατασκευής νέων αναπτύξεων φαίνεται ότι απορροφάται από τη ζήτηση ή τουλάχιστον σ’ αυτό ελπίζουν οι επενδυτές μεγάλων projects, δίνοντας εξάλλου και σχετικό guidance.

H Lamda Development για παράδειγμα ανακοίνωσε ότι οι πωλήσεις διαμερισμάτων στον Πύργο Κατοικιών στο Ελληνικό έχουν αποφέρει ήδη εισπράξεις της τάξης των 75+7 εκατ. ευρώ, ενώ κατ’ εκτίμηση τα συνολικά μεικτά έσοδα από την πώληση όλων των διαμερισμάτων, κατά τη διάρκεια της πρώτης πενταετίας του έργου, αναμένονται στα 625 εκατ. ευρώ.

Αν υπολογίσουμε ότι ο αρχικός προϋπολογισμός κατασκευής του Πύργου ήταν πέριξ των 170-180 εκατ. ευρώ, η εκτίμηση για το έσοδο μοιάζει εξωφρενική. Θυμίζουμε ωστόσο ότι το κόστος ανέγερσης του Πύργου αναθεωρήθηκε στο επικαιροποιημένο business plan του ομίλου προς τις τράπεζες, ενώ σύμφωνα με φρέσκες εκτιμήσεις έχει πλέον αγγίξει τα 360 εκατ. ευρώ

Την παραπάνω -μη επίσημη- εκτίμηση διατύπωσε χθες ο Δ. Ανδριόπουλος της Dimand, όταν λίγες ώρες αργότερα ο CEO της Lamda Development έκανε λόγο για «κλειδωμένο» κόστος κατασκευής, συμπληρώνοντας ότι «τα χειρότερα τα αφήσαμε πίσω μας»…

Υ.Γ.: Αύριο πάντως πέφτουν οι υπογραφές μεταξύ Lamda Development και της κοινοπραξίας Intrakat-Bouygues για την ανάληψη του έργου κατασκευής του Πύργου, καθώς ολοκληρώθηκε η μελετητική φάση και το τεστ θεμελίωσης.

 

ΕΝΕΡΓΕΙΑ: Μπορεί το κόστος της να έχει φύγει από τα πρωτοσέλιδα, αλλά για τις ενεργοβόρες βιομηχανίες, ελληνικές και ευρωπαϊκές, το πρόβλημα παραμένει. Και είναι μεγάλο.

Oι τιμές έχουν υποχωρήσει αλλά, πρώτον, απέχουν παρασάγγας από την… κανονικότητα και δεύτερον, αρκετοί ειδικοί εκτιμούν ότι μπορεί να υπάρξουν νέα προβλήματα και νέες αυξήσεις, μέσα στα επόμενα 1-2 χρόνια.

Ενδεικτικά θα αναφέρουμε ότι οι ενεργειακές δαπάνες στο σύνολο της Ευρώπης αυξήθηκαν κατά 260% το 2022, με αποτέλεσμα να κοστίσουν 1,1 τρισ. ευρώ περισσότερο από το 2021. Σε μια άλλη οπτική, από 3,6% του ευρωπαϊκού ΑΕΠ που ήταν το 2019, εκτοξεύτηκαν στο… 9,7% το 2022, ενώ και στα καλά σενάρια, δεν προβλέπεται να πέσουν κάτω από το 7,7% του ΑΕΠ το 2023 και το 5,9% του ΑΕΠ το 2024, σύμφωνα με έρευνα της McKinsey.

Ειδικά για την ενεργοβόρο βιομηχανία, παράγοντές της εκτιμούν ότι τα πιο δυσμενή αποτελέσματα του υψηλότατου ενεργειακού κόστους αποφεύχθηκαν σε μεγάλο βαθμό το 2022, για λόγους συγκυριακούς που ενδέχεται να εκλείψουν.

Κι από την άλλη, ήδη έγιναν σημαντικές περικοπές παραγωγής και υπήρξαν ηχηρά λουκέτα. Κατά την εκτίμηση λοιπόν Ελλήνων και ξένων παραγόντων, υπάρχει κίνδυνος να αποδειχθεί ότι «πίσω έχει η αχλάδα την ουρά». Ιδίως όταν άλλες μεγάλες βιομηχανικές περιοχές, όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, δουλεύουν σταθερά με πολύ χαμηλότερες τιμές ενέργειας.   

Η συνέντευξη-παρέμβαση του Ευάγγελου Μυτιληναίου στο Politico.εu, με την ιδιότητα του προέδρου της πανευρωπαϊκής ένωσης παραγωγών μη σιδηρούχων μετάλλων Εurometaux, μόνο τυχαία δεν ήταν. Οι βιομήχανοι της Ευρώπης αισθάνονται ότι δίνουν μάχη επιβίωσης. 

 

COCA COLA ΗBC: Σημαντικές διοικητικές αλλαγές συντελέστηκαν προ ημερών στον όμιλο. Όπως μαθαίνει η στήλη, αποχώρησαν δύο σημαντικά στελέχη που κατείχαν κρίσιμες θέσεις στον εμπορικό τομέα, όντας υπεύθυνα για σημαντικές αγορές του ομίλου. 

Μέχρι αυτή την ώρα παραμένει άγνωστο πού πάνε και από ποιους θα αντικατασταθούν.

Υ.Γ. Η μετοχή πάντως συνεχίζει να βρίσκεται μια ανάσα από νέα υψηλά 52 εβδομάδων. Χθες έκλεισε στα 28,08 ευρώ με άνοδο 2,11%.

 

ΙΑΤΡΙΚΟ - ΔΙΑΒΑΛΚΑΝΙΚΟ: Σε εξέλιξη βρίσκεται επένδυση 25 εκατ. ευρώ του ομίλου Ιατρικό Αθηνών στο Διαβαλκανικό Θεσσαλονίκης. Αφορά στη δημιουργία νέου ογκολογικού κέντρου, το οποίο θα στεγαστεί σε υπό κατασκευή κτήριο δίπλα στην υπάρχουσα κλινική.

Οι σχετικές εργασίες ξεκίνησαν από το περσινό καλοκαίρι και αναμένεται να ολοκληρωθούν τον προσεχή Σεπτέμβριο.


SATO: Πόσα χρόνια τελικά χρειάζονται για να βγει εκείνη η δικαστική απόφαση που θα κρίνει το αν οι λειτουργικές δραστηριότητες και μέρος των υποχρεώσεων της εισηγμένης θα περάσουν σε άλλη (διαφορετικών μετοχικών συμφερόντων) εταιρεία;

Θυμίζουμε ότι αν συμβεί κάτι τέτοιο, η εισηγμένη θα μείνει «κουφάρι», με κάποιες σημαντικές υποχρεώσεις στην πλάτη της, άρα στη συνέχεια θα επέλθει… το τέλος της.

Άλλωστε, οι λογιστικές της καταστάσεις ήδη καταρτίζονται με βάση τις ρευστοποιήσιμες αξίες και όχι με βάση την αρχή της συνέχισης των δραστηριοτήτων της (going concern).

Πάντως, η Sato κατάφερε το 2022 να σημειώσει αξιοσημείωτες πωλήσεις (20,3 εκατ. ευρώ) και κάποιο -μικρό έστω- καθαρό κερδοφόρο αποτέλεσμα (+440 χιλ. ευρώ).

 

MONDELEZ: Ο πολυεθνικός όμιλος βελτιώνει το guidance μετά από ένα ισχυρό τρίμηνο όπου τα καθαρά του έσοδα αυξήθηκαν κατά 18,1% καθώς οι καταναλωτές «συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα» στα επώνυμα προϊόντα της.

Αυτά τα αποτελέσματα οφείλονται στις ανατιμήσεις στις οποίες προχώρησε ο όμιλος για να αντισταθμίσει την αύξηση του κόστους, δήλωσε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος Dirk Van de Put.

Η ουσία είναι ότι από τα αποτελέσματα της Mondelez αποδεικνύεται ότι οι καταναλωτές των σνακ δεν ανταλλάσσουν εύκολα ισχυρά brands, όπως τη σοκολάτα Milka και τα μπισκότα LU για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v