Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιαν 4 2024

Ξύπνησαν τα στασινόχαρτα -Η ΔΕΗ και το… γεφύρι της Αρτας -Πυρά Στέφανου Μάνου κατά Χρ. Σταϊκούρα

Ξύπνησαν τα στασινόχαρτα -Η ΔΕΗ και το… γεφύρι της Αρτας -Πυρά Στέφανου Μάνου κατά Χρ. Σταϊκούρα

VIOHALCO-ELVALHALCOR: Με το… δεξί έχουν μπει στο 2024 οι μετοχές του ομίλου (φωτ. ο Μιχάλης Στασινόπουλος της Viohalco) μετά την υποαπόδοση της προηγούμενης χρονιάς.

Η μετοχή της μητρικής Viohalco προερχόταν από απώλειες 8,5% στο εξάμηνο, έναντι σημαντικής ανόδου για τον Γενικό Δείκτη στο ίδιο διάστημα. Ωστόσο, μπήκε… φουριόζα στο νέο έτος, συμπληρώνοντας τρεις συνεχόμενες ανοδικές συνεδριάσεις ενώ χθες έκλεισε με άνοδο 4,5% στα 5,53 ευρώ. «Μαξιλάρι» για τη συνέχεια οι κοντινές στηρίξεις, στα 5,46 και 5,31 ευρώ.

Η ElvalHalcor προερχόταν από απώλειες 11% στο εξάμηνο και εχθές επήλθε το… ξέσπασμα. Ανοδος 6,8% με υψηλό τζίρο και επαναφορά πάνω από τα 2 ευρώ, κάνοντας το «2 στα 2» στο νέο έτος και «γράφοντας» νέα υψηλά τετραμήνου. Επόμενη αντίσταση στα 2,23 ευρώ, ενώ οι στηρίξεις εντοπίζονται στα 1,84 και 1,833 ευρώ. 

Αμφότερες συμπεριλήφθηκαν στο top 10 των χθεσινών αποδόσεων στο ταμπλό. Μένει να φανεί ότι μπορεί να υπάρξει συνέχεια.

 

ΔEΗ: Σε περιπέτειες, για πολλοστή φορά, μπαίνει η υπόθεση με το διαγωνισμό του «Cebren», του υδροηλεκτρικού σταθμού που θέλει να κατασκευάσει η ΔΕΗ με την Archirodon στη Βόρεια Μακεδονία. 

Το έργο θυμίζει κάτι από... Γεφύρι της Αρτας καθώς, όπως μαθαίνει η στήλη, έχουν υπάρξει 13 αποτυχημένες προσπάθειες. Θυμίζουμε ότι στον τελευταίο διαγωνισμό πλειοδότης ήταν το ελληνικό σχήμα, όμως κυβερνητικοί παράγοντες στα Σκόπια δήλωσαν ότι οδεύει εκ νέου προς ακύρωση

Πηγές στην Αθήνα, πάντως, δεν βιάζονται να βάλουν τίτλους τέλους στην υπόθεση. 

Ιδωμεν… 

 

ΚΡΑΤΙΚΟ ΧΡΕΟΣ: Αν νομίζετε ότι η Ιταλία είναι η χώρα που πληρώνει τα περισσότερα για την εξυπηρέτηση του χρέους της (ως ποσοστό του ΑΕΠ) καλύτερα να αναθεωρήσετε: Τα πρωτεία πέρασαν στην Ουγγαρία του Βίκτωρ Ορμπαν

Οι πληρωμές για την εξυπηρέτηση του χρέους της διπλασιάστηκαν το τρίτο τρίμηνο του 2023, οπότε η Ουγγαρία κλήθηκε να καταβάλει περί τα 7,1 δισ. δολάρια, ποσό διπλάσιο σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2022. 

Το ποσό αντιστοιχεί στο 4,3% του ΑΕΠ ξεπερνώντας την Ιταλία (3,8%) αλλά και την Ελλάδα, που χάρη στη ρύθμιση του χρέους καταβάλει το 3,5% του ΑΕΠ για τόκους.

Η Ουγγαρία φορτώθηκε δάνεια για να καλύψει τα χαμένα κεφάλαια της ΕΕ, οι πληρωμές των οποίων πάγωσαν εξαιτίας των ανησυχιών στις Βρυξέλλες για το κράτος δικαίου. 

Μόλις στην περασμένη Σύνοδο Κορυφής αποφασίστηκε να αποδεσμευτούν κάποια κεφάλαια, ως «τυράκι» στον Ορμπαν για να πει το «ναι» στις ενταξιακές διαπραγματεύσεις της Ουκρανίας. 

 

ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ: Ενα ακόμα χτύπημα δέχτηκαν οι επενδυτές της Dimand στη χθεσινή συνεδρίαση. Ο τίτλος υποχώρησε στα 10,1 ευρώ (-0,98%) ή στο χαμηλό 52 εβδομάδων που είχε βρεθεί και στις 22 Δεκεμβρίου. Ενδοσυνεδριακά, μάλιστα, βρέθηκε να χάνει έως και 2,75%, κάτω και από το όριο των 10 ευρώ. Το τελευταίο 12μηνο οι απώλειες ξεπερνούν το 30%.

Από κοντά και η ΑΒΕ. Επεσε στα 0,47 ευρώ (-3,25%) με συναλλαγές (58 χιλιάδες τεμάχια) τις οποίες δεν συνηθίζει ο τίτλος. Ανάλογα μεγέθη είχαμε να δούμε από τα τέλη Οκτωβρίου.

 

ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΑΝΟΣ: Ο υπουργός υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας βρέθηκε στο στόχαστρο του Στέφανου Μάνου με αφορμή τον διαγωνισμό για τα ηλεκτρικά λεωφορεία, αλλά και τα διόδια της Εγνατίας Οδού. 

Οπως αναφέρει ο γνωστός φιλελεύθερος πολιτικός, με αφορμή και τον ανασχηματισμό που ανακοινώθηκε εχθές, «με... ανακούφιση διάβασα ότι στις διορθωτικές κινήσεις του πρωθυπουργού δεν περιλαμβάνεται ο υπουργός υποδομών κ. Σταϊκούρας. Ο πρωθυπουργός προφανώς εκτίμησε την σπάνια ικανότητα του κ. Σταϊκούρα να καθυστερεί, γεγονός που ταιριάζει στον συντηρητικό χαρακτήρα της παράταξης που κυβερνά.

1. Πριν από μερικές εβδομάδες έγραψα για την καθυστέρηση (άρνηση) του κ. Σταϊκούρα να υπογράψει την απόφαση για τα διόδια της Εγνατίας Οδού. Επειδή δεν υπογράφει, τα έσοδα της Εγνατίας Οδού δεν επαρκούν για την κανονική συντήρηση της και το σημαντικότερο δεν ολοκληρώνεται η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας και δεν εισπράττει το ΤΑΙΠΕΔ το πολυδιαφημισμένο τίμημα του 1,496 δισ. ευρώ.

2. Σήμερα μετά από πολύμηνη κυοφορία ο κ. υπουργός ακύρωσε για σκοτεινούς τεχνικούς λόγους την προμήθεια 100 ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων από την κινεζική εταιρεία BYD. Με τι θα τα αντικαταστήσει και πότε; Νέος διαγωνισμός σημαίνει καθυστέρηση 2,5 ετών και σημαντική αύξηση των τιμών λόγω πληθωρισμού.

Αξιοσημείωτο είναι ότι η BYD είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως ώστε να είναι ενδιαφέρον να πληροφορηθούμε ποια κουσούρια εντόπισαν οι σύμβουλοι του κ. υπουργού για να διευκολύνουν την καθυστέρηση».

Με το... βαμβάκι ο φίλτατος Στέφανος! 

  

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v