Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιουν 9 2004

Ακτοπλοΐα: Οι άνεμοι προβλέπονται... θυελλώδεις

Όσο πάει γίνεται και πιο περίπλοκο το ”puzzle” των εξελίξεων στην ελληνική ακτοπλοΐα.

Σα να μην έφτανε ο ”αγώνας” της Κυριακής 20 Ιουνίου στη γενική συνέλευση των Μινωικών (οπότε και θα φανεί αν στο νέο διοικητικό συμβούλιο θα εκπροσωπείται πλέον όχι μόνον μια μικρή μειοψηφία ”συμπαθούντων” την πλευρά του Ιταλού κ. Αρτιόλι, αλλά και γνήσιοι εκπρόσωποί του), σα να μην έφτανε το ενδιαφέρον της Sea Containers να αποκτήσει το 50% της θυγατρικής των Μινωικών Minoan Flying Dolphins, έχουμε τώρα και την αποχώρηση του κ. Γεράσιμου Στρίντζη από κάθε διοικητική θέση στον όμιλο EΠΑΤΤ – Blue Star.

Για όσους δεν το κατάλαβαν, το παιχνίδι ανοίγει ακόμη περισσότερο.

Ο κ. Στρίντζης ήταν εκείνος που πούλησε το αρχικό μερίδιο της ΕΠΑΤΤ στην Blue Star και το όνομά του είναι άρρηκτα δεμένο με την ελληνική ακτοπλοΐα. Είτε αποχώρησε λόγω διαφωνιών (οπότε βέβαια προκύπτει το μέγα θέμα του τι θα γίνει με το ποσοστό του στην εταιρία) είτε έκανε την κίνηση για άλλους πιο… πονηρούς λόγους, είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν σκοπεύει να πάει να κάτσει… σπίτι του.

Από την άλλη πλευρά, καλό θα είναι να βάλουμε τα πράγματα στη σωστή τους διάσταση.

Η υπόθεση MFD - Sea Containers δεν πρόκειται να καταλήξει κάπου αν δεν συναινέσει η διοικητική ομάδα των Μινωικών (που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο ελέγχει περίπου 42% της MFD - εκ του οποίου το 32% το κατέχει η ίδια η εταιρία και το υπόλοιπο ελέγχεται από τη διοικητική ομάδα), αφού οι Βρετανοί θέλουν την πλειοψηφία του 50%.

Στις 20 Ιουνίου είναι πιθανό να εκλεγεί ο κ. Μανιαδάκης, που είναι και Ηρακλειώτης και πρώην στέλεχος των Μινωικών και εκπρόσωπος του κ. Αρτιόλι. Αυτό όμως δεν αρκεί για να αλλάξει χέρια ο έλεγχος, αφού το διοικητικό συμβούλιο είναι 12μελές και στη συνέλευση θα αλλάξουν τέσσερα μέλη.

Απλώς η ζωή της τρέχουσας διοικητικής ομάδας ίσως να γίνει λίγο πιο…δύσκολη, ενώ θα φανεί και προς ποια πλευρά στρέφονται τώρα οι μικρομέτοχοι, οι οποίοι κατέχουν και τον κύριο όγκο των μετόχων που δεν ελέγχεται απόλυτα ούτε από τη μία ούτε από την άλλη ”παράταξη”.

Σημειώστε ακόμη ότι προσπάθειες για συνένωση δυνάμεων μεταξύ των Μινωικών και της ΑΝΕΚ (τις οποίες επανέφερε σε ένα βαθμό στο προσκήνιο ο κ. Κληρονόμος με την παρουσία και τις δηλώσεις του στη γενική συνέλευση της ΑΝΕΚ) γίνονται εδώ και μια… δεκαετία, ίσως και περισσότερο (έχουν μάλιστα γίνει και εκτενείς μελέτες), χωρίς κανένα απολύτως αποτέλεσμα.

ΥΓ.: Θυμίζουμε ότι τα υπέρογκα δάνεια στην ακτοπλοΐα δεν έπαψαν ως εκ θαύματος να υφίστανται και ότι οι πωλήσεις πλοίων ”δίνουν και παίρνουν”.

Σε αυτό το πλαίσιο επισημαίνουμε ότι υπάρχουν κάποιες φήμες που θέλουν επικείμενες ανακατατάξεις -και αποχωρήσεις- από συγκεκριμένα δρομολόγια, τα οποία μέχρι τώρα θεωρούνταν ”σέξι”, καθώς επίσης και νέες πωλήσεις πλοίων που θα… εκπλήξουν.

Ακούγεται δε ότι ορισμένοι λένε να το ρίξουν στις… κρουαζιέρες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v