Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιουν 21 2010

«Σφήνα» ΑΤΕ στην Αττική Οδό

«Σφήνα» ΑΤΕ στην Αττική Οδό
Τη μέθοδο που χρησιμοποίησε προ διετίας η Προοδευτική για την πώληση της συμμετοχής που κατείχε στο έργο της Γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου ακολουθεί σήμερα και η Αττικάτ για τη μεταβίβαση του δικού της ποσοστού (9,9%) στην Αττική Οδό.

Το 2008 η Προοδευτική με την παρέμβαση της βασικής πιστώτριας τράπεζας Alpha Bank, η οποία προσφέρθηκε να αγοράσει το μερίδιο της παραπαίουσας εισηγμένης έναντι υψηλότερου τιμήματος από αυτό που έδιναν αρχικά οι υπόλοιποι μέτοχοι του project, κατάφερε τελικά να τους πείσει να… βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη τους.

Έτσι, η Προοδευτική εξασφάλισε ένα ικανοποιητικό τίμημα, με το οποίο εξόφλησε σημαντικό μέρος των υποχρεώσεών της (μεταξύ αυτών και προς την Alpha Bank).

Στο ίδιο «κόλπο» φαίνεται να καταφεύγει τώρα και η ΑΤΤΙΚΑΤ, μετά το αδιέξοδο των διαπραγματεύσεων που είχε εσχάτως με τους δύο άλλους εταίρους της Αττικής Οδού, οι οποίοι σημειωτέον διατηρούν το δικαίωμα της πρώτης προτίμησης σε περίπτωση πώλησης μεριδίων του έργου παραχώρησης.

Η επιθυμία των Ελλάκτωρ και J&P Άβαξ να αποκτήσουν με το μικρότερο δυνατό κόστος το ποσοστό της Αττικάτ στην Αττική Οδό καθώς και μια σειρά εκκρεμότητες (π.χ. ενέχυρα) που έθεταν εμπόδια στην ομαλή μεταβίβαση του μεριδίου οδήγησαν στην «επιστράτευση» της ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ, που είναι ο κύριος πιστωτής της εταιρίας του Παναγιώτη Πανούση.

Η δεσμευτική οικονομική πρόταση που υπέβαλε η ΑΤΕ για το 9,9% της Αττικής Οδού ανέρχεται, σύμφωνα με πληροφορίες, στο ποσό των 110 εκατ. ευρώ, όσο δηλαδή το ανώτερο τίμημα που θα μπορούσε να εξασφαλίσει η Αττικάτ για το μερίδιό της βάσει της τελευταίας αποτίμησης του έργου παραχώρησης (1,1 δισ. ευρώ). Ασφαλώς η ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ έχει κάθε συμφέρον να μοσχοπουληθεί η εν λόγω συμμετοχή, αφού το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων θα κατευθυνθεί στην ίδια.

Το θέμα βέβαια είναι αν στην «πρόκληση» θα απαντήσουν οι δύο μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι αντιπροτείνοντας ανάλογο τίμημα, ώστε να καταστούν οι μοναδικοί μέτοχοι του έργου της Αττικής Οδού (αξιοποιώντας ασφαλώς το δικαίωμα της πρώτης προτίμησης). Πριν από την κρίση το ερώτημα ίσως να ήταν περιττό. Σήμερα, όμως, η ίδια ερώτηση δεν μπορεί να απαντηθεί με την ίδια βεβαιότητα…


Υ.Γ.: Πάντως, η Ελλάκτωρ και η J&P Άβαξ έχουν δηλώσει πως τις ενδιαφέρει αρκετά το μερίδιο της Αττικάτ. Οπότε, πέντε - δέκα εκατομμύρια ευρώ παραπάνω ίσως τελικά δεν σταθούν εμπόδιο στα σχέδια και στις φιλοδοξίες τους…

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v