Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Σημάδια ανάκαμψης στα επιχειρηματικά ταξίδια

Τα ξενοδοχεία, οι αεροπορικές εταιρείες και οι εταιρείες ταξιδίων αναφέρουν άνοδο των εταιρικών κρατήσεων τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς τα στελέχη ξαναβγαίνουν στον δρόμο, μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων της πανδημίας.

Σημάδια ανάκαμψης στα επιχειρηματικά ταξίδια
  • των Philip Georgiadis και Alice Hancock

Τα εταιρικά ταξίδια αρχίζουν να ανακάμπτουν, καθώς χαλαρώνουν οι περιορισμοί για τον κορωνοϊό σε πολλά σημεία του κόσμου, σηματοδοτώντας τις πρώτες ενδείξεις ανάκαμψης για έναν κλάδο που αποδεκατίστηκε από την πανδημία.

Τα ξενοδοχεία, οι αεροπορικές εταιρείες και οι εταιρείες ταξιδίων αναφέρουν άνοδο των εταιρικών κρατήσεων τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς τα στελέχη επιστρέφουν στον δρόμο μετά από μήνες ψηφιακών συναντήσεων και βιντεοδιασκέψεων.

Της ανομοιόμορφης ανάκαμψης ηγούνται οι εγχώριες αγορές, όπου τα ταξίδια είναι ευκολότερα, ωστόσο ο κλάδος έχει υποδεχθεί θετικά τα σημάδια της εγκλωβισμένης ζήτησης.

«Όπου έχουν αρθεί οι κυβερνητικοί περιορισμοί, βλέπουμε τη ζήτηση να επιστρέφει πολύ δυναμικά», ανέφερε ο Paul Abbott, διευθύνων σύμβουλος της American Express Global Business Travel, AmEx GBT.

Οι κρατήσεις από εταιρείες χρηματοοικονομικών και επαγγελματικών υπηρεσιών επιστρέφουν δυναμικά, ανέφερε ο Abbott, αλλά της ανόδου ηγούνται οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, που μπορούν «να λάβουν γρηγορότερα αποφάσεις» και που αντιμετωπίζουν λιγότερα γραφειοκρατικά εμπόδια στις κρατήσεις ταξιδίων.

Καθώς συνεχίζονται οι εμβολιασμοί, η ανάκαμψη υπήρξε ταχύτερη στις ΗΠΑ, με τα διεθνή ταξίδια στην Ευρώπη να είναι πιο περιορισμένα λόγω των περιοριστικών μέτρων.

Ωστόσο, τα διεθνή ταξίδια στην Ευρώπη ανεβαίνουν κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες εβδομαδιαίως και οι εταιρικές κρατήσεις για εσωτερικές πτήσεις και ξενοδοχεία σε χώρες όπως η Γαλλία αυξάνονται, με τις κρατήσεις ξενοδοχείων να βρίσκονται στο 80% των επιπέδων του 2019.

Οι κρατήσεις ξενοδοχείων και αεροπορικών ταξιδίων στην Ισπανία και στις Σκανδιναβικές χώρες είναι περίπου 50% των επιπέδων του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της AmEx GBT.

Στις ΗΠΑ, το άνοιγμα αρχίζει να ανεβάζει ταχύτητα, με το Λας Βέγκας να φιλοξενεί τον Ιούνιο το World of Concrete, το πρώτο μεγάλο συνέδριο από τότε που ξεκίνησε η πανδημία, και με μεγάλες αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες, περιλαμβανομένης της American, να ανακοινώνουν αύξηση των κρατήσεων από εταιρικούς πελάτες.

Ξενοδοχειακοί όμιλοι, περιλαμβανομένων των Hyatt, Accor, Marriott International και InterContinental, έχουν σημειώσει την ίδια τάση.

Η Marriott ανέφερε πως η αμερικανική εταιρική ζήτηση ήταν στο 50% του επιπέδου του 2019 τον Μάιο ενώ στη Hyatt οι ομαδικές εταιρικές κρατήσεις το πρώτο τρίμηνο του 2021 ήταν αυξημένες κατά 55% σε σύγκριση με το τέταρτο τρίμηνο του 2020.

«Με τη βραδεία διανομή εμβολίων και καθώς πολλές πτήσεις εξακολουθούν να βρίσκονται σε αναστολή, η επιστροφή των επιχειρηματικών ταξιδιών στην Ευρώπη είναι βραδύτερη… πάντα γνωρίζαμε πως το να φτάσουμε στην άλλη άκρη της πανδημίας θα ήταν μια ανομοιόμορφη διαδικασία και θα διέφερε από αγορά σε αγορά», σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Hyatt, Mark Hoplamazian.

Η Marriott σημείωσε πως η ζήτηση για εταιρικά ταξίδια στην Ευρώπη καθοδηγείται από τον ενεργειακό κλάδο, κυρίως στη Ρωσία, όπου οι συνολικές κρατήσεις στους κλάδους πετρελαίου και αερίου είναι κοντά στα επίπεδα του 2019.

Παρά τις αρχικές ενδείξεις υποκείμενης ζήτησης για επαγγελματικά ταξίδια, εξακολουθεί να είναι ασαφές το πόσα θα χαθούν μόνιμα λόγω της πανδημίας, της ευρείας χρήσης λογισμικού όπως το Zoom και των πιέσεων σε εταιρείες από επενδυτές με ατζέντα ESG (περιβαλλοντική, κοινωνική και διακυβέρνησης) για μείωση των μη απαραίτητων ταξιδίων.

Οι ξενοδοχειακές εταιρείες έχουν προειδοποιήσει πως τα εταιρικά ταξίδια μπορεί να μην επιστρέψουν στα προ Covid επίπεδα, ενώ αεροπορικές εταιρείες, περιλαμβανομένης της British Airways, έχουν επικεντρωθεί στην προσέλκυση ταξιδιωτών αναψυχής στις premium καμπίνες τους, ώστε να αντισταθμίσουν κάπως την απώλεια των εταιρικών πελατών.

Ο συνιδρυτής της Microsoft, Bill Gates, άφησε να εννοηθεί πως πάνω από το 50% των επιχειρηματικών ταξιδιών θα χαθεί μόνιμα, όμως πολλοί στον κλάδο των ταξιδίων είναι πολύ πιο αισιόδοξοι, λέγοντας πως τα στελέχη θα θελήσουν να ξαναβγούν στον δρόμο για να συναντήσουν πελάτες και να κερδίσουν νέες δουλειές μόλις λήξει η πανδημία.

«Αν και το κομμάτι της αναψυχής θα ηγηθεί της ανάκαμψης, μας ενθαρρύνουν αυτά τα πρώιμα σημάδια επιστροφής των επαγγελματικών ταξιδίων», ανέφερε ο Satya Anand, πρόεδρος Ευρώπης της Marriott.

© The Financial Times Limited 2021. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v