Τα εσωτερικά κοινωνικά δίκτυα "κολάζουν" τις εταιρίες

Τα εταιρικά κοινωνικά δίκτυα αποτελούν την επόμενη μεγάλη ιντερνετική ευκαιρία. Προκαλούν αύξηση παραγωγικότητας, απλοποιούν τις δομές και εντοπίζουν τα "ταλέντα." Πώς κατάφεραν να "συνδέσουν" ακόμη και την αχανή Κομισιόν!

  • Hannah Kuchler (Σαν Φραντσίσκο)
Τα εσωτερικά κοινωνικά δίκτυα κολάζουν τις εταιρίες

Από την δοκιμή της γεύσης ενός νέου χάμπουργκερ μέχρι την συνεργασία των πολυάριθμων παρακλαδιών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι οργανισμοί αξιοποιούν τα ιντερνετικά κοινωνικά δίκτυα για να αυξήσουν την παραγωγικότητα, να απλοποιήσουν τις διοικητικές δομές και να εντοπίζουν ποιος πραγματικά λαμβάνει τις μεγάλες αποφάσεις.

Εταιρίες με έδρα στο Σαν Φραντσίσκο όπως το Yammer που αγόρασε για 1,2 δισ. δολ. πέρσι η Microsoft, και το Jive, καθώς και το Chatter της Salesforce.com, συνδέουν τους εργαζόμενούς τους ανά τον πλανήτη, δίνοντας παράλληλα στα διοικητικά στελέχη την δυνατότητα να παρακολουθούν ποιος μιλάει σε ποιόν και τι λένε μεταξύ τους.

Ο ινστιτούτο McKinsey Global Institute εκτιμά ότι οι εταιρίες θα εξοικονομήσουν από 900 δισ. δολ. μέχρι 1,3 τρισ. δολ. κάθε χρόνο με την αξιοποίηση της κοινωνικής δικτύωσης. Η Deloitte αναφέρει ότι το 80% της αξίας των κοινωνικών δικτύων πιθανότατα δεν έχει ακόμη αξιοποιηθεί, καθώς ο κόσμος επικεντρώνεται στο στοχευμένο μάρκετινγκ καταναλωτικών δικτύων όπως το Facebook και το Twitter, και όχι στα σαρωτικά δεδομένα που μπορούν να εκπορευτούν όταν οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν τα δίκτυα πάνω στην δουλειά.

Η αμερικανική αλυσίδα fast-food Red Robin, άλλοτε έκανε 18 μήνες για να αναπτύξει ένα νέο χάμπουργκερ, καθώς περίμενε να παραλάβει τα δεδομένα για μεγέθη πωλήσεων σε δόσεις. Όταν όμως συνέδεσε μέσω ομάδας στο Yammer, τους ανθρώπους που είχαν αναλάβει την ανάπτυξη του νέου προϊόντος, οι εντυπώσεις των πελατών καταγράφονταν πολύ γρήγορα και η περίοδος ανάπτυξης νέου προϊόντος μειώθηκε στις 4 εβδομάδες.

Ο Mike Grafham, επικεφαλής πελατολογίου της Yammer, τονίζει ότι ακόμη και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή «ο πλέον γραφειοκρατικός θεσμός», έχει υιοθετήσει την εσωτερική κοινωνική δικτύωση. «Σε μια συζήτηση σχετικά με την αλιεία ή την αγροτική πολιτική, για παράδειγμα, εμπλέκονται περίπου 100 άνθρωποι. Έχουμε στα χέρια μας έναν απίθανο μηχανισμό που εντοπίζει τα κατάλληλα πρόσωπα.»

Η Maria Podlasek-Ziegler, επικεφαλής γραμματείας εκπαίδευσης και πολιτισμού της Κομισιόν, ενθουσιάστηκε τόσο πολύ με το στήσιμο δικτύων στον οργανισμό των 38.000 εργαζόμενων, που σε ένα blog post δήλωσε ότι «ερωτεύτηκε» το Yammer.

Η Westfield, εταιρία εμπορικών κέντρων, χρησιμοποιεί το Yammer για να προγραμματίσει το ετήσιο X Factor live tour στην Αυστραλία, με τους εργαζόμενους να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο το πώς προγραμματίζει το κέντρο τις εκδηλώσεις. Κατά την διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου 2012, το αεροδρόμιο Gatwick εισήγαγε το Yammer για να εξασφαλίσει ότι οι πάντες, από τον διευθύνοντα σύμβουλο μέχρι τους φύλακες ασφαλείας, θα γνωρίζουν σε πραγματικό χρόνο την κατάσταση στις εγκαταστάσεις.

Ο Nathan Rawlins του Jive, ανέφερε ότι οι εταιρίες κατά μέσο όρο παρατηρούν αύξηση της παραγωγικότητας κατά 15% όταν χρησιμοποιούν το site.

Αν και τα διοικητικά στελέχη έχουν ενθουσιαστεί με την βαθιά εσωτερική ματιά που αποκτούν στην εταιρία, κάποιοι εργαζόμενοι δεν είναι πρόθυμοι να συμμετέχουν σε τέτοιες υπηρεσίες και προτιμούν να επικοινωνούν με email ή και πρόσωπο με πρόσωπο, και επιπλέον ανησυχούν για την παραβίαση της προσωπικής ζωής.

Πάντως η Salesforce.com εκτιμά ότι η χρησιμοποίηση της υπηρεσίας Chatter έχει μειώσει τον όγκο των email κατά το ένα τρίτο. Ο Peter Coffee του Chatter, αναφέρει ότι η General Electric χρησιμοποιεί την υπηρεσία για να μειώσει τον χρόνο αντίδρασης σε κάποιο μηχανικό σφάλμα. «Δεν ανάβουν πλέον κόκκινα κουμπιά στις μηχανές. Απλά ενεργοποιείται ο κατάλληλος διάλογος.» Αυτό σημαίνει ότι ο χρόνος της μίας εβδομάδας που χρειαζόταν για να διορθωθεί πρόβλημα, έχει περιοριστεί πλέον στα λίγα λεπτά.

Όταν έχουν συγκεντρωθεί αρκετοί εργαζόμενοι στην πλατφόρμα, δημιουργείται ένα πλούσιο αρχείο δεδομένων για τους μάνατζερς, οι οποίοι μπορούν έτσι να εντοπίσουν τα πιο αποτελεσματικά άτομα και ομάδες και εντέλει να αποκτήσουν ένα μεγάλο ιστορικό επικοινωνίας στην εταιρία.

Η εταιρία DataSift, που αναλύει δεδομένα από τα κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook και Twitter, πιστεύει ότι η επόμενη μεγάλη ευκαιρία είναι τα εταιρικά κοινωνικά δίκτυα. Ο ιδρυτής της Nick Halstead, εκτιμά ότι η DataSift η οποία συγκέντρωσε 40 εκατ. δολ. επιπλέον σε φρέσκα κεφάλαια αυτή την εβδομάδα, θα γίνει εταιρία του $1 δισ. αναλύοντας εταιρικά δεδομένα.

«Υπάρχει ένας τεράστιος αριθμός πελατών που επιθυμούν διακαώς όχι μόνο να συγκεντρώσουμε τα δεδομένα και να κατανοήσουμε τους πελάτες τους μέσω των κοινωνικών δικτύων, αλλά και να συγκεντρώσουμε τα δεδομένα της ίδιας της επιχείρησης... Εσωτερικά forum, δίκτυα instant messaging –όπου υπάρχει συνομιλία, εμείς μπορούμε να την αναλύσουμε."

 

© The Financial Times Limited 2013. All rights reserved.
FT and Financial Times are trademarks of the Financial Times Ltd.
Not to be redistributed, copied or modified in any way.
Euro2day.gr is solely responsible for providing this translation and the Financial Times Limited does not accept any liability for the accuracy or quality of the translation

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο